דירות בארה"ב להשקעה לעומת דירות להשקעה בישראל, במה לבחור

15.08.2018// מאת:

בנקודת הזמן הנוכחית, כבר אין לראות בהפתעה את העובדה כי רבים כבר רכשו דירות בארה"ב להשקעה. זו עובדה מוכחת ופלח ניכר בציבור הישראלי כבר מחזיק נכס בארצות הברית, לפעמים גם שניים ואף יותר. ובכל זאת, אין להכחיש כי יש כאלה השואלים את עצמם כעת האם זה הזמן הנכון לשקול רכישה בארצות הברית או שאולי להעדיף רכישה של נכס בארץ.

דירות בארה"ב להשקעה וניהול הנכס

יש כמה וכמה הבדלים בין השקעה בנדל"ן בארץ לעומת השקעה בארצות הברית. מגוון הנכסים הוא כמובן עצום יותר בארצות הברית אך לדעתנו, שאלת השאלות עבור מי שבוחן השקעות נדל"ן בניו יורק לעומת השקעות בארץ היא זאת – האם אתם מוכנים לניהול הנכס מרחוק. כאשר רוכשים נכס בארץ, אין כל בעיה, הנכס קרוב ובעל הנכס הוא בדרך כלל מי שמטפל בהשכרה, בגביית שכר הדירה, טיפול בכל מה שקשור בתחזוקה. ניתן להשגיח על הנכס מקרוב ואין אתגרים מיוחדים גם בנושא המיסוי (ואם צריך, קל להתייעץ עם יועץ מס מקומי).

שונה הדבר כאשר רוכשים דירות בארה"ב להשקעה. במקרה זה, כמעט תמיד יש צורך להיעזר בגורם ביניים אשר מבצע את ניהול הנכס השוטף. לאחר קניית נדל"ן בארה"ב תהיה זו חברת הניהול אשר תגבה את דמי השכירות, תראיין רוכשים פוטנציאליים, תבצע פעולות של תחזוקה, תטפל בתשלומים שוטפים כדוגמת ארנונה או מיסים מקומיים אחרים וכיוצא בזה. מצד אחד, זה מאוד חיובי כי בעל הנכס לא צריך לעסוק בטיפול בנכס. מצד שני, יש לחשב את התשואה בניכוי דמי הניהול. אגב, אם מי שרוכש נכס באמצעות קרנות להשקעה יכול לדעת כי יש לו גב חזק במיוחד בניהול הנכס.

היכן מסתתרים המחירים המשתלמים

גם בישראל וגם בארצות הברית אנו עדים למגמה כללי של עליות מחירים. יחד עם זאת, כאשר מחפשים דירות בארה"ב להשקעה, היצע הנכסים הרבה יותר גדול. מגוון הנכסים הגדול ומגוון האפשרויות מאפשר לבעלי הסבלנות למצוא השקעות משתלמות, מחירים משתלמים, גם בתקופת הזמן הזאת. כמו בישראל, אי אפשר לומר כי כל מי ששם כסף ייהנה מתשואה עודפת. השקעות נדל"ן בארה"ב מצריכות שימת לב וזהירות אבל מי שנוהג בתבונה יכול למצוא נכסים במחירים מאוד משתלמים. באופן כללי, באזור מנהטן, למשל, ניתן למצוא ביקוש ער לנכסים כך שהשילוב בין מחיר הגיוני לבין תשואה מהשכרה הינו אופטימלי.

שם המחיר יותר נוח

באזורי הביקוש בארץ, מחירי הנכסים גבוהים מאוד והתשואה – נמוכה. כבר שנים מדברים על תיקון שצריך להגיע, על ירידה צפויה במחירי הנכסים אבל השוק הישראלי קטן והירידה המשמעותית הזאת מבוששת להגיע. כאשר בוחרים דירות בארה"ב להשקעה מגלים כי באופן כללי, שם המחיר הרבה יותר נוח. במחיר של דירת חדר כאן, ניתן לרכוש נכס גדול מידות שם.

למעשה, אפשר לרכוש אפילו כמה דירות להשקעה בארצות הברית במחיר של נכס אחד בתל אביב או בגבעתיים או אפילו בערי הלוויין המרוחקות יותר. המשמעות של הדבר הזה ברורה – גם אם אין לכם את היכולת לרכוש כיום נכס בישראל, יש לכם סיכוי סביר לממן רכישה מעבר לים, בארצות הברית. כמובן, אנו חוזרים ומדגישים כי יש לבחור את אופי הרכישה בזכוכית מגדלת. מומלץ להתייעץ עם חברה המתמצאת היטב בהשקעות אמריקאיות, עדיף חברה שגם משקיעה שם בעצמה ולא רק מייעצת לאחרים. ומי שרוצה חיים ממש קלים, הצטרפות לקרן השקעות משותפת מאפשרת השקעה נמוכה יחסית שכן השקעת המינימום לוקחת בחשבון את העובדה שיש די הרבה משקיעים שיבקשו להצטרף.

לכתבה הקודמת
לכתבה הבאה