נדל"ן בארץ – כיצד מחפשים מקום להשקיע?

02.08.2018// מאת:

עם השנים אנחנו יכולים לראות תופעה מעניינת אך טבעית במידה מסוימת, נדידה של משקיעי נדל"ן מאזור המרכז אל אזורים מרוחקים יותר. בין אם מדובר במשקיעים גדולים ובין אם מדובר במשקיעים קטנים, הרי שמרביתם מבינים, שאין יותר השקעות "טובות" באזור המרכז, או לפחות לא כאלה שיספקו להם תשואה מהירה, ולכן הם בוחרים להתחיל לחפש השקעות מחוץ לאזור זה.

באופן טבעי, החיפוש מתבצע תחילה בערים הגדולות שמחוץ למרכז, כאשר מן הסתם, אחת הערים הגדולות שקורצות למשקיעים רבים היא חיפה. נכון שמדובר בעיר השלישית בגודלה בישראל, עיר שהיא מרכז עסקים לכל אזור הצפון ולכן, עוד לפני שהחלו משקיעים לעזוב את המרכז, היו בה כבר לא מעט משקיעים שהשקיעו, אך עם הזמן המספרים רק טיפסו כלפי מעלה.

צריך לומר שכל מי שמחפש נדל"ן בחיפה, עושה זאת גם מתוך הבנה שהעיר הופכת עם השנים להיות הרבה יותר משמעותית, לא רק לאזור הצפון אלא בכלל. בין אם זה בזכות דרכי תחבורה שמקשרים בצורה הרבה יותר נוחה בין אזור הצפון למרכז ובכלל לשאר האזורים בישראל, בין אם זה בזכות העובדה שעם השנים נפתחו באזור הרבה יותר מרכזי עסקים ומרכזי פיתוח ומחקר של חברות ישראליות ובינלאומיות ועוד.

אחת הסיבות שכיום לא מעט משקיעים מחפשים נדלן בחיפה, טמונה גם בכך שגם באזורים שבעבר נחשבו לכאורה "זולים", המחירים עלו, הכוונה לפריפריה הקרובה לתל אביב, אזור השרון, לשם עברו לא מעט זוגות צעירים ומשפחות שביקשו להתרחק מן המרכז וחיפשו גם איכות חיים וגם אזור מחייה יותר זול. זה כמובן יצר ביקוש רב עם היצע נמוך, מה שמוביל לעליית מחירים.

כיצד מחפשים נדל"ן בחיפה

הדרך הטובה ביותר היא באמצעות חברות תיווך שמתעסקות בתחום. אנחנו יכולים למצוא מגוון חברות וסוכני תיווך אשר מתמחים בתחום זה. חלקם עוסקים בנדלן עסקי ואחרים בנדלן מגורים. אלה יציעו לנו מבנים בסדרי גודל שונים למכירה, אנחנו נוכל לבחון עד כמה מידת ההשקעה באותם מבנים משתלמת, בפרט עד כמה משתלם לנו להשקיע לאור השאלה, מתי נוכל להחזיר את כל ההשקעה שלנו ונתחיל לראות רווחים מהרכישה.

צריך לומר, השקעת נדלן בחיפה טמונה בלא מעט פרמטרים שעלינו לקחת בחשבון, הן פרמטרים כלכליים, ביטחוניים, סביבתיים. אנחנו צריך לבחון היכן אנחנו רוצים להשקיע, כיצד ובכמה כסף. לשמחתנו יש לנו מספיק אופציות בעיר ובסביבתה, מבחינת סוג וכמות המבנים, אך הכל תלוי במחיר הנכס ובסכום הכספי שעומד לרשותנו.

לפני סיום חשוב לזכור, אם אנחנו רוצים להשקיע בצורה נכונה את הכסף שלנו, עלינו לבצע בדיקה מקיפה לפני כן וכמובן תוכנית כלכלית מוסדרת, כך אנחנו נוכל להעריך מה הצפי והאם זה משתלם לנו מבחינה כלכלית וכן מבחינות אחרות שקשורות להשקעה שלנו.

לכתבה הקודמת
לכתבה הבאה