קניית נכס בארה"ב בחוכמה

04.07.2018// מאת:

מאז החלו מחירי הנכסים בארצות הברית לשוב ולעלות, נוצרה מציאות חדשה. תחושת הגאות המחודשת מעוררת מצד אחד תקוות ומצד שני חששות. כל מי שמקדיש מחשבה מבין כי קניית נכס בארה"ב בנקודת הזמן הנוכחית יכולה להיות הדבר הנכון. זה יכול להיות כמו רכיבה על גלי הגאות אך צריך לעשות זאת בזהירות כדי שלא לשקוע.

קניית נכס בארה"ב – התמקדו באזורי הביקוש החמים

אם הייתם מאלה שקראו נכון את המפה לפני חמש, שש או שמונה שנים, אין ספק כי הרווחתם בגדול. היו שנים שבהן לא משנה היכן הייתם קונים, קניית דירה בארה"ב הניבה לכם רווחים עצומים. זה היה בתקופה שבה כמעט כולם חששו לקנות והשוק היה מה שנקרא "שוק של מוכרים". אבל השוק ביצע תיקונים והתייצב, מה שאומר שלא בכל מקום תוכלו למצוא באמת השקעות מבטיחות. מה עושים כדי להצליח? חייבים להתמקד באזורי הביקוש החמים. כי גם כיום, באזורים הללו ניתן למצוא תשואות טובות ופוטנציאל שעדיין רחוק מכדי מימוש.

החלטתם ללכת על קניית נכס בארה"ב? רשמו לפניכם את המקומות שנחשבים בעיני המומחים לבעלי הפוטנציאל הגבוה ביותר. למשל – קליפורניה. ניתן לראות זאת למשל בפרק הזמן הקצר להפליא שבו נמכרות דירות מרגע שהן מוצעות למכירה. גם פלורידה ואילינוי נחשבות למוקד שמרכז עניין בעיני משקיעי נדל"ן וגם בוסטון, למרות התדמית האפרורית והמנומנמת הצליחה להפתיע עם עליות יפות במחירי הנכסים בזמן האחרון. ואל תסתפקו רק במילה שלנו. לפני כל רכישה של בתים להשקעה בארה"ב הקפידו לברר מה עשו מחירי הנדל"ן בחודשים האחרונים באזור הרצוי לכם.

מחפשים מומחים? בדקו את הנתונים

זה דבר קל מאוד להמליץ על קניית נכס בארה"ב בליווי של מומחים. יש כאלה שיצהירו על עצמם כמומחים אבל הם לא באמת כאלה. אם אתם נעזרים במומחי נדל"ן, בדקו מהי המומחיות שלהם בכל הקשור עם נדלן מניב בארה"ב. בדקו האם הם התגוררו בארה"ב או שיש להם קשרים עם סוכני נדל"ן מקומיים. בדקו אם הם הובילו פרויקטים ומהי התשואה שהשיגו עבור לקוחותיהם. אם אתם מגלים כי לפניכם עומד למשל יזם המכיר את השוק האמריקאי, אדם שליווה עסקאות מורכבות ויש לו קבלות, זה בהחלט אדם שראוי לשמוע את דעתו. אבל זה אפילו לא הכל. בעידן האינטרנט, הכל שקוף יותר, גלוי וידוע וחשוב להצליב מידע ולאסוף נתונים נוספים.

שלמו רק את המחיר הנכון

לפני שמשלימים קניית נכס בארה"ב ניתן למצוא באינטרנט מידע על מחירי נכסים דומים באותו האזור וגם באזורים דומים. אל תסגרו לעולם על עסקה לפני שאתם מוודאים שהמחיר המבוקש הוא המחיר הנכון. אם הובא לידיעתכם נכס במחיר שהוא מעל למחיר השוק – אל תקנו! אם הציעו לכם נכס שמחירו הרבה למטה ממחיר השוק, התעקשו ולמדו מדוע.

מחיר נמוך ניתן לשלם אם נדרשים שיפוצים שעלותם נמוכה מההפרש ביחס למחיר השוק. ותמיד בדקו את הכל על רק החתך הסוציואקונומי של האוכלוסייה שמתגוררת באזור. בדקו נתוני תעסוקה והגירה פנים אמריקאית. קניית נכס בארה"ב באזור בעל הגירה שלילית הינו טעות. יש להעדיף נכסים באזורים שזוכים לתנופת פיתוח.

העצה האחרונה שלנו עבורכם כדי שבאמת תרכבו על הגל היא – חשבו בעצמם את התשואה הצפויה. אל תסתפקו בהבטחות שקל להפריח באוויר (כדוגמת תשואה מובטחת ל-5 שנים או משהו מעין זה). בדקו תמיד כמה אתם צריכים להשקיע, מהי השכירות הצפויה ומהן הוצאות התחזוקה. תשואה נטו – זה מה שחשוב וזו השורה התחתונה לאחר הוצאות ניהול הנכס, תחזוקה שוטפת ומיסים מקומיים.

לכתבה הקודמת
לכתבה הבאה