השקעות נדל"ן בניו יורק בתשואות נמוכות

28.07.2015// מאת: HAP JOURNAL

האטרקטיביות של שוק הנדל"ן בישראל נמצאת במגמת ירידה של ממש, הן בשל רמת המחירים הגבוהה מאוד בכל רחבי הארץ והן בשל מדיניות הממשלה שאינה משרה ביטחון על המשקיעים ובפרט מתאפיינת בהיעדר תוכנית מסודרת לטווח הארוך. במצב שכזה, ולנוכח התשואות הנמוכות עד מגוחכות שמציע שוק ההון בארץ, אך טבעי הוא שיותר ויותר ישראלים יחפשו השקעות נדל"ן בחו"ל – ואם כבר מחפשים מעבר לים דירות או משרדים שיניבו תשואה נאה, הרי שאין כמו השקעות נדל"ן בניו יורק.

ניו יורק – ה-מקום להצליח בו בגדול

עבור האמריקאים ניו יורק נתפשת, ובצדק, כ"ה-מקום" להצליח בו בגדול, בכל תחום, ובהתאם מדי יום נוהרים רבים אל התפוח הגדול. גם בכל הקשור להשקעות נדל"ן, הצלחה בניו יורק מתגמלת יותר מבמקומות אחרים: אמנם בכל רחבי ארה"ב תוכלו למצוא דירות להשקעה או נכסים מסחריים במחירים אטרקטיביים ועם פוטנציאל לתשואות יפות מאוד, אולם בעיר מספר אחת בעולם ישנם נכסים מניבים מוצלחים במיוחד, ובנוסף מי שבוחר באופציה של השקעות נדל"ן בניו יורק נהנה גם מהיוקרה הנלווית למי שמחזיק נכס בעיר זו.

איפה כדאי להשקיע בניו יורק?

ניו יורק אינה גדולה מאוד – "רק" כ-1,200 קמ"ר – אולם היא מגוונת להפליא ועל כן כשמדברים על השקעות נדל"ן בניו יורק חשוב מאוד קודם כל לבחון איפה שוכן הנכס בו תשקיעו את כספכם.

ניו יורק, כידוע, מחולקת ל-5 רבעים: קווינס, סטטן איילנד, ברוקלין, ברונקס ומנהטן. הרובע המוביל הן מבחינת הרמה הסוציו-דמוגרפית של האוכלוסייה, הן מבחינת ההשפעה התרבותית והן מבחינה עסקית ופוליטית הוא כמובן מנהטן, שבו שוכנים הבורסה של ניו יורק, בניין האו"ם, רחוב ברודווי המפורסם על שלל התיאטראות שבו ועוד ועוד אתרים מפורסמים וחשובים – והוא גם זה שמכיל את ההזדמנויות הטובות ביותר להשקעות נדל"ן.

הארלם בתנופת התחדשות – ולכם יש הזדמנות להרוויח

הארלם היא אחת השכונות הידועות במנהטן. עד לפני כשני עשורים היא הייתה ידועה בעיקר לשמצה, עקב היותה מוקד פשע (וגם עוני והזנחה), אולם רודי ג'וליאני שם לעצמו למטרה מייד עם כניסתו לתפקיד ראש עיריית ניו יורק לשקם את הארלם, וכך היה.

אחד הצעדים בהם נקט ג'וליאני היה לתמרץ יזמי נדל"ן כדי שישפצו את המבנים הנטושים בשכונה ויבנו בניינים חדישים, ותנופת היזמות והבנייה שהחלה אז נמשכת גם כיום. הארלם, ששינתה פניה באופן דרמטי, הפכה אטרקטיבית מאוד לצעירים ולסטודנטים (לאוניברסיטת קולומביה יש קמפוס גדול סמוך לשכונה), וגם ביל קלינטון למשל בחר להקים בה את משרדיו לאחר שסיים את כהונתו כנשיא ארה"ב – הוכחה מצוינת לכך שגם נדל"ן מסחרי בהארלם הוא השקעה חכמה.

הסיבה לכך שהארלם נחשבת כאחד המקומות היותר טובים להשקעות נדל"ן בניו יורק הוא שגם כיום, למעלה משני עשורים מאז החל ג'וליאני להשקיע בה על מנת לשים קץ להזנחה ולמגר את הפשע, רמת המחירים בה עדיין נמוכה ביחס לניו יורק באופן כללי וגם ביחס לפוטנציאל האמיתי שלה, ומי שיזדרז יוכל להיות גם הוא בעליו של נכס מניב בשכונה החמה ביותר במנהטן.

החסרונות של השקעות נדל"ן בניו יורק

לצד כל היתרונות של השקעות נדל"ן בניו יורק, אסור להתעלם מהחסרונות.

החיסרון העיקרי הוא ששוק הנדל"ן בניו יורק הוא שוק מורכב מאוד, הן בהיבטים משפטיים והן בכך שלצד הזדמנויות אמיתיות להשקעה נושאת רווחים נכבדים ישנם גם נכסים שכדאי להתרחק מהם. השקעה באמצעות קרן המתמחה בהשקעות בניו יורק תנטרל את הסיכון ותמקסם את הרווח שלכם.

לכתבה הקודמת
לכתבה הבאה