האם רכישת בתים למכירה בארצות הברית זה טרנד חולף?

05.09.2018// מאת:

לפעמים טרנדים ואופנות מאפשרים שגשוג כלכלי ולפעמים טרנד עלול להפוך בקלות למלכודת שמייצרת הפסדים כואבים. קבלת החלטה לבצע השקעה בנדל"ן הינה צעד שמחייב דיון רציני והתייחסות לתהליכי עומק ארוכים. זו לא החלטה פשוטה. זו לא החלטה קלה ובמיוחד הדבר נכון עבור אלה שנושאים עיניים לעבר השקעה בחו"ל. אחד הדברים שצריך לבדוק כל מי ששוקל לרכוש בתים למכירה בארצות הברית זה האם מדובר בטרנד חולף או שמא מדובר בצעד חכם מבחינה עסקית, על בסיס ניתוח מושכל ומעמיק.

בתים למכירה בארצות הברית מדוע אנשים קונים?

קודם כן, כדאי לשאול את השאלה המתבקשת, מדוע בכלל אנשים שוקלים לקנות בתים למכירה בארצות הברית? התשובה לעניין הזה מורכבת למדי ויש לא מעט נימוקים בנושא זה. למשל, יש בנמצא אנשים שמאמינים מאוד בשוק האמריקאי ככללו. הם סבורים כי כל השקעה מקבילה במדינה אחרת מהווה רעיון יותר מסוכן פשוט מכיוון שפוטנציאל הצמיחה של השוק האמריקאי גדול בהרבה על זה של כל מדינה אחרת. זה היה נכון בשנות השמונים, בשנות התשעים וגם כיום. אחרים סבורים כי בתים להשקעה בארה"ב זה השקעה טובה בגלל המגוון. ביחס לשוק קטן כדוגמת ישראל, בארצות הברית ניתן להשקיע בכל מיני סוגי בתים, באזורים מאזורים שונים ובפיזור גיאוגרפי מאוד רחב. יש גם כאלה שמתייחסים להשקעה בארצות הברית בתור פיזור סיכונים. יש לכם נכס בארץ או באירופה והם רוצים להחזיק גם נכס בחו"ל. יש גם כאלה מסבירים שהרעיון של הכנסה דולרית קבועה הוא זה שמדבר אל ליבם. כל הגישות הללו תומכות בכך שקניה של נכס בארצות הברית יכולה להיות החלטה כלכלית, לא גחמה וממש לא טרנד חולף.

ניתוח מגמה היסטורית

כדי להבין את ההבדל שבין טרנד לבין החלטה מושכלת באמת, יש לא רק לבדוק מה קורה היום אלא גם לבדוק מה קרה בעבר. ניתוח של עסקאות ובדיקת נתונים לגבי בתים למכירה בארצות הברית מגלה כי גם בתקופת של שפל כלכלי וגם בתקופות של גאות, קיים מספר בלתי מבוטל של עסקאות נדל"ן בכל רגע ורגע. גרף העסקאות, לרבות אלה של משקיעים מתוך ומחוץ לארצות הברית מגלה כי בשנים האחרונות בוצעו יותר עסקאות, באופן מובהק. מבדיקה של קרוב לעשר שנים, עולה כי קניית נכס בארה"ב בהחלט איננה מהוה טרנד חולף.

לא בכל מקום כדאי לקנות

לאחר שראינו כי רכישה של בתים למכירה בארצות הברית לא מהווה איזו שהיא גחמה, ראוי להוסיף ולשאול דבר מה נוסף. האם קניית דירה בארה"ב כדאית בכל מקום? אחרי הכל, יש לזכור כי ארצות הברית אמנם מפרסמת נתונים כללים לגבי מצב התעסוקה, השכר ועסקאות הנדל"ן אולם יש גם נתונים מקומיים. ניתן לראות שיש בהחלט השפעות מקומיות. ישנן מדינות ולמעשה אף ערים שבהם כדאיות רכישת הנדל"ן עולה בעת הזאת. מאידך, באזורים מסוימים חלה הצטננות במספר העסקאות על רקע נתונים כלכליים והיבטים נוספים.

ניתן להתרשם לחיוב מאזורים כדוגמת ניו יורק אשר על פי כל המומחים מרכזים עניין רב. במנהטן אחוז הנכסים המושכרים ניכר ביותר ולא צפוי איזה גל של ירידה בביקוש. למעשה, יזמים מחפשים כל העת קרקעות לרכישה ונכסים להשבחה באזור. אם כן, אין ללכת שבי אחר הקונספציה שרכישת נדל"ן מעבר לים מהווה סוג של טרנד. בארצות הברית, ובפרט באזורים מסוימים שעליהם מצביעים יזמים ואישי נדל"ן, השקעה נבונה היא ענין בטוח וכדאי. כל זאת, בלי לגרוע מהחשיבות של בדיקת הנכס לפני כל רכישה.

לכתבה הקודמת
לכתבה הבאה