איך מוצאים בתים להשקעה בארה"ב בדרך האפקטיבית ביותר? 5 טיפים

01.05.2017// מאת: HAP JOURNAL

שוק ההון בישראל מתאפיין מזה מספר שנים בדשדוש ובחוסר היכולת שלו לספק למשקיעים תשואות סבירות, אלא אם כן נבחרים אפיקים ברמת סיכון גבוהה במיוחד. גם שוק הנדל"ן בישראל כבר מתקשה לספק אפשרויות השקעה משתלמות, וזאת לנוכח העובדה שמזה עשור שלם מחירי הנכסים בארץ לא מפסיקים לעלות, וברמת מחירים כה גבוהה (אחרי עלייה של כ-100% בממוצע תוך 10 שנים) גם דמי שכירות גבוהים לא מספקים תשואה מתגמלת באמת.

למרבה המזל, הגלובליזציה פותחת בפנינו שווקים נוספים ואחד הפופולריים שבהם הוא נדלן בארהב – ואכן יותר ויותר ישראלים כבר רכשו בתים להשקעה בארה"ב. הפוטנציאל של נכס בארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות עצום, אבל כדי לממש אותו חשוב להתנהל באופן מושכל, ובפרט כדאי לקרוא את 5 הטיפים הבאים שיעזרו לכם להגיע ביעילות לנכס מתגמל מאוד.

  1. בדקו היטב את מיקום הנכס ואת מצבו

מודעות אודות בתים למכירה בארצות הברית עשויות להיות מפתות מאוד, ובפרט אם מופיעים בהן מחיר נמוך ועיר אטרקטיבית – מן הסתם קשה להתעלם ממודעה מהסוג של "בית במיאמי- רק 35,000$", וקל לדמיין איך אנחנו מספרים לכל המכרים שלנו בגאווה איך הצלחנו למצוא נכס מלהיב במחיר מצחיק. הבעיה היא שכבר היו מקרים שבהם "בית במיאמי" התגלה כחורבה במרחק של כמה עשרות קילומטרים מהעיר, בלב אזור שהביקוש בו אפסי.

בהתאם ההמלצה החשובה ביותר היא לבחון ביסודיות הן את מיקום הנכס והן את מצבו הפיזי העדכני.

  1. חפשו באינטרנט מידע רלוונטי

כדאי להיעזר באתרי אינטרנט רלוונטיים שמספקים שפע מידע מועיל לגבי דירות בארה"ב להשקעה – למשל מהו שכר הדירה המקובל באזור שבו נמצא הנכס שאתם מתעניינים בו (כולל פילוחים מדויקים, כך שהנתון שתקבלו יהיה, בסבירות גבוהה, קרוב מאוד לשכר הדירה שתוכלו לגבות בפועל), מהו הערך האמיתי של הדירה או הבית שאתם רוצים לרכוש כהשקעה, מהי רמת בתי הספר באזור (פרמטר משמעותי מאוד עבור האמריקאים בבואם לשכור דירה, כך שזוהי אינדיקציה לעד כמה יהיה לכם קל למצוא שוכרים איכותיים), ועוד.

  1. בחנו את מצבו המשפטי של הבית

כשמחפשים בתים להשקעה בארה"ב, חובה לבחון כל נכס שמתעניינים בו בהיבט המשפטי: האם הוא חף משעבודים, האם מוטלים עליו עיקולים, מהי ההגדרה המשפטית שלו ועוד. ישנן חברות שמבצעות שירות זה, שכמובן כרוך בכסף, אבל מדובר בהשקעה שהיא חובה כדי למנוע מכם עוגמת נפש וסיכון מיותר.

  1. התעניינו בנעשה בארה"ב

ראשי ערים שמחליטים לפתח את העיר שלהם עשויים להזניק את ערך הנדל"ן בה בצורה דרמטית. גם להחלטות בקנה מידה ארצי ישנה השפעה בלתי מבוטלת על שוק הנדל"ן במדינת הענק. כדאי ללמוד על הנעשה בארה"ב וכך לדעת איפה כדאי למקד את החיפושים אחרי בית/ דירה להשקעה, או לחילופין להפקיד את מלאכת החיפוש בידיים מקצועיות – קרן שמתמחה בהשקעות נדל"ן בארצות הברית.

  1. קונים בתים להשקעה בארה"ב? אל תשכחו שיש גם מיסים

השקעות נדלן בארהב עשויות להיות מתגמלות מאוד, אבל לפני שאתם מדמיינים איך אתם מנצלים את ההכנסה השוטפת הנאה, או אפילו כבר מתכננים מה לעשות עם הכסף שתקבלו אחרי שתשכירו את הבית שקניתם בארצות הברית, כדאי לזכור שגם רשויות המס, הן בארה"ב והן בארץ, מבקשות לעצמן נתח מההכנסה.

עוד חשוב לדעת בהקשר זה שבארה"ב ישנם הבדלים, לעתים בלתי מבוטלים, בין שיעורי המס במדינות השונות – כך שישנה חשיבות רבה למדינה בה נמצא הבית שאתם רוכשים. מומלץ להיעזר ברואה חשבון בעל ידע ספציפי לגבי נדל"ן בארה"ב או כאמור לבצע את ההשקעה בעזרת קרן שמתמחה בתחום.

לכתבה הקודמת
לכתבה הבאה