5 טיפים ללקיחת הלוואות חוץ בנקאיות למטרת השקעות נדל"ן

18.04.2017// מאת: HAP JOURNAL

בשנים האחרונות אנחנו שומעים יותר ויותר סיפורים על השקעות בנדל"ן, בארץ ובעיקר בחו"ל, שהניבו תשואות יפות מאוד וגם סיפוק רב על היכולת לזהות בזמן הזדמנות משתלמת. השילוב בין הריבית הנמוכה מאוד לבין האטרקטיביות של שוק הנדל"ן, וליתר דיוק של שווקי הנדל"ן שהרי אנחנו בעולם שהוא כפר גלובלי ועל כן גם דירות ובתים מעבר לים נגישים לנו, גורמת לכך שבמקרים רבים גם למי שאין את סכום הכסף הדרוש לטובת אותה השקעה בנדל"ן כדאי להשקיע בנכס – וזאת באמצעות הלוואה, ובפרט הלוואות חוץ בנקאיות כפי שניתן לראות כאן.

על-מנת לעשות זאת נכון, לפניכם 5 טיפים שיעזרו לכם להגיע אל הלוואה חוץ בנקאית משתלמת במיוחד:

  1. אל תתפתו להלוואות בסכומים גבוהים מדי

הבנקים מרוויחים סכומי עתק מהלוואות שהם מעניקים לציבור הרחב (ושעליהם הם גובים ריבית גבוהה במיוחד. אגב, מחקר של הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים גילה שגם עסקים אלה, ובפרט הקטנים שבהם, נדרשים לשלם ריבית כפולה ביחס לעסקים גדולים, שלא לדבר על הנטייה של הבנקים לוותר לטייקונים גדולים על חלקים נכבדים מחובות בעוד שנגד אדם פרטי שחייב סכומים צנועים ומתקשה להחזיר אותם יינקטו צעדים קשים). בהתאם אך טבעי הוא שהבנקים מנסים לפתות אותנו לקחת הלוואות גם כשאנחנו לא באמת זקוקים לכסף, ובנוסף לקחת סכומים גבוהים הרבה יותר מאלה שאנחנו באמת צריכים כשאנחנו צריכים את ההלוואה (למשל לטובת מימון השקעה בנדל"ן בחו"ל) – חשוב מאוד לבצע מיפוי מדויק של הצרכים שלנו עוד לפני שאנחנו מחפשים הלוואה, מכל מקור שהוא, ולבקש רק את הסכום שאנחנו באמת זקוקים לו.

  1. לבחון את כל תנאי ההחזר ולא רק את גובה הריבית

כשאנחנו מחפשים הלוואות חוץ בנקאיות – לכל מטרה שהיא, ובפרט לטובת רכישת נדלן בארהב שיהווה השקעה חכמה ומניבת פירות נאים – אנחנו באופן טבעי משווים קודם כל את שיעור הריבית שיש לשלם על ההלוואה, שהרי ככל ששיעור הריבית גבוה יותר כך עלות ההלוואה גבוהה יותר והתשואה בפועל של ההשקעה בנדל"ן שבחרנו פוחתת.

כמובן שחשוב להשוות את שיעור הריבית, אבל במקביל יש לבחון את כל תנאי ההחזר: תקופת ההחזר שמאפשר הגורם שמעניק את ההלוואה החוץ בנקאית (בין אם מדובר בחברת אשראי, בין אם מדובר בחברת מימון חוץ בנקאית ובין אם מדובר בפלטפורמות P2P שמעניקות הלוואות דיגיטליות מהירות ומשתלמות דוגמת bizlend), מה קורה אם אנחנו לא עומדים בהחזרים החודשיים והאם ניתן לבצע פירעון מוקדם של ההלוואה.

  1. מי שמתמהמה עלול לפספס

מצד אחד כדאי לבצע סקר שוק מקיף כדי להגיע להלוואה האופטימלית עבור הצרכים שלנו ובתנאים הטובים ביותר (וכאמור לא רק מבחינת שיעור הריבית). מצד שני, כשמטרת ההלוואה היא השקעה בנדל"ן, ובפרט נדל"ן בארה"ב, השתהות מיותרת עלולה להוביל לכך שההזדמנות כבר לא תהיה רלוונטית – כך שגם המהירות חשובה, ובהתאם ישנו יתרון למערכות מתקדמות שנשענות על טכנולוגיה המאפשרת תשובה מהירה כמו גם תנאים טובים במיוחד בזכות אפיון רמת הסיכון האמיתית. דוגמה למערכת שכזו היא כאמור bizlend.

  1. הפגינו רצינות כדי ליצור רושם חיובי

כשמבקשים הלוואה מהבנק, מומלץ להתלבש בצורה מכובדת ולהגיע עם כל המסמכים הרלוונטיים ובכך להפגין רצינות שמשפרת את הסיכוי לתשובה חיובית. כשמחפשים הלוואה חוץ בנקאית דיגיטלית אין צורך להשקיע בלבוש, אבל כן חשוב להצטייד בכל המסמכים הרלוונטיים וכך לקבל אישור מהיר ותנאים טובים במיוחד.

  1. כדאי להעדיף הלוואה בלי ערבים

בימינו ניתן לקבל הלוואות חוץ בנקאיות גם ללא ערבים, ואפילו בסכומים משמעותיים – כדאי להעדיף אותן ובפרט לקראת השקעה בנדל"ן, וזאת כדי לא לבזבז זמן יקר בחיפוש אחרי מי שיסכים לקחת על עצמו אחריות להלוואה.

לכתבה הקודמת
לכתבה הבאה