באיזו תקופה הכי מומלץ לרכוש נדל"ן בארה"ב?

26.12.2016// מאת: HAP JOURNAL

רכישת נדלן בארהב בתקופה הכי מומלצתלכל השקעה צריך להתייחס בכובד ראש, תוך מתן מקום של כבוד לסיכויים ולסיכונים, תוך התייחסות לאחוזי תשואה ולהוצאות הסבירות. גם כאשר רוצים לרכוש נדלן בארהב הכלל הזה נכון. חשוב מאוד לבדוק היטב את האזורים השונים ברחבי המדינה, חשוב לקחת בחשבון מודלים שונים של השקעות ובהחלט יש מקום לחשוב על רכישה תוך הצטרפות לקרן משקיעים בעלת מוניטין. אך בנוסף לכל אלה, יש לענות גם על שאלת העיתוי. מהו הזמן הנכון לבצע בו את הרכישה. רוצים להשקיע גם אתם? בדקו באיזו תקופה הצעד הזה יהיה הכי מומלץ.

נדלן בארהב – מחירים בעליה

השאלה באיזו תקופה הכי מומלץ לרכוש נדלן בארהב איננה שאלה שקל לענות עליה, ולו משום שיש גישות שונות. יש כאלה שטוענים בכל תוקף שכדאי לרכוש כאשר מתרשמים שקיימת מגמה של עליית מחירים. אחרים, מנגד, גורסים שיש לבצע השקעה מסוג זה דווקא כאשר המחירים נמצאים בנסיגה.

כיום, אפשר לראות שמגמת המחירים בשוק הנדלן האמריקאי מצביעה כלפי מעלה. מי שביצע השקעה בנדלן לפני שנתיים, שלוש ואפילו יותר בדרך כלל פעל נכון (בראייה לאחור). אז האם נותרו עדיין הזדמנויות נדלן בארהב? האם תקופה זו מתאימה להשקעה? כיום, ללא ספק די קשה לבצע השקעה ולצפות לתשואה של שתי ספרות. אם מישהו מבטיח לכם הבטחות מסוג זה – כדאי לכם להתרחק. במה כן כדאי להשקיע בנקודת הזמן שבה המחירים כבר עולים לאורך זמן, לאחר הקריסה במחירים של לפני פחות מעשור? כדאי להשקיע כאשר מוצאים נכס מתאים, עם תשואה סבירה וציפיות ריאליות לעליית ערך הנכס. עבור משקיעים לטווח ארוך – גם כיום עוד לא מאוחר להפוך לבעלים של נכס אמריקאי.

רכישה בתקופה של מחירים יורדים

יש כאלה שאוהבים ללכת הפוך, יש שטוענים שכל השקעה בנכס של נדלן מניב תהיה טובה יותר בתקופה של מחירים יורדים. עבור משקיעים מנוסים, שיודעים לזהות מתי השוק היורד מגיע לנקודת שפל שלאחריו תבוא עליה, הכלל הזה יכול לעבוד. אך האם המחירים בארצות הברית עומדים לפני ירידה? האם כדאי לשבת על הגדר? לחכות? התשובה לכך רחוקה מלהיות פשוטה.

מי שמחפש נדלן מסחרי ומי שמחפש נכסים למגורים לא תמיד מוכן לחכות עד שהמגמה של עלית המחירים תתהפך. כאשר יש כסף פנוי או כאשר רוצים לדאוג לעתיד, רוצים למצוא את ההזדמנויות הנכונות להיום. מי שמעריך שבעוד שנה או שנתיים המחירים ירדו משמעותית, יוכל אולי להמתין, אבל כמובן שאין ערובה שמצב כזה אכן יתרחש. לאור סביבת הריבית הנמוכה, רק מעטים מאוד מעריכים שנראה בשנים הבאות ירידת מחירים משמעותית. מפעם לפעם, צפוי תיקון במחירים, בהחלט כן, אולם זוהי תופעה ידועה.

רוכשים עכשיו – כן או לא

אם אתם מחפשים השקעה בטוחה, אם מה שחשוב לכם זו השאלה האם להשקיע בעת הנוכחית, נוכל לענות על כך באופן הבא: נקודת הזמן הנוכחית היא הזמן הנכון לבצע השקעה בזהירות. זה הזמן לחפש נכס איכותי או להעדיף השקעה ביחד עם קרן השקעות רצינית, שמבצעת איתור הזדמנויות או שעוסקת בייזום של הקמת מבנים ונכסים במודל כלכלי ברור ויציב.

מי שרוצה לרכוש כעת נכס בארצות הברית מתוך מטרה להכפיל או לשלש את מחירו בעתיד הנראה לעין – סביר להניח שהתקופה הנוכחית לא צפויה להאיר לו פנים. מי שרוצה לבצע השקעה חכמה, עם הכנסה פסיבית סבירה או תשואה הגיונית של שלושה עד שישה אחוזים על ההון – בהחלט יוכל למצוא את מבוקשו גם בעת הזאת.

 

לכתבה הקודמת
לכתבה הבאה