רכישת נדל"ן בארה"ב לדורות הבאים – האם ערכו של הנדל"ן נשמר?

21.12.2016// מאת: HAP JOURNAL

מהו ערכן של השקעות נדלן בארהב לטווח הארוך?יש הרבה סיבות שמניעות אנשים להשקיע בנדלן. זה נכון, יש לציין, לא רק לגבי נדלן בארץ אלא גם לגבי נדלן בארהב. יש כאלה שמבצעים את ההשקעה הזאת מתוך ציפייה להכנסה פסיבית משכר דירה. יש כאלה שמפנים להשקעה מסוג זה תגמולים שקיבלו מירושה, הכנסות מפיצויי פרישה מעבודה וזאת – כחלופה לקופת גמל או תוכנית חיסכון. יש כאלה שפשוט מחפשים הזדמנויות להשקעה כאשר הריבית על השקעות אחרות צונחת, אך יש גם גישה נוספת. גישה זו רואה את הנכס כהשקעה לטווח ארוך, שחורגת מימי חייו של המשקיע עצמו. האם באמת נכס בארצות הברית יכול להתאים כהשקעה לדורות הבאים? במילים אחרות, האם ערכו של הנדלן באמת נשמר?

נדלן בארהב – השקעה קלאסית לטווח ארוך

יש כאלה שמבצעים השקעה בנדלן מתוך ציפייה לרכב על גל של עליות מחירים. יחד עם זאת, בדרך כלל נדלן בארהב מהווה השקעה קלאסית לטווח ארוך. בראייה לטווח ארוך, מדובר בהשקעה סולידית מהטעם הברור שהרוכש מקבל לידיו את הבעלות על נכס של ממש. לא מדובר בנייר ערך שעשוי לאבד את ערכו בצורה מוחלטת (מחיקה מהמסחר בשל חדלות פירעון של חברה כזאת או אחרת). נכס, בית, מבנה, נכס מסחרי או קומפלקס משולב – כל אלה מהווים נכסים ריאליים. כפי שאישים תמיד יצטרכו לחם לאכול ובגד ללבוש, כך הם תמיד יצטרכו בית לגור בו, משרד לעבוד בו.

כאשר מסתכלים על הדברים מזווית נוספת, נקל לראות שכאשר רוכשים נדלן בארצות הברית מקבלים נכס שמניב הכנסה למשך פרק זמן בלתי מוגבל. בית או חנות, דירה או מפעל, כל אלה מהווים דוגמאות לנכסים מניבים. נדלן מניב, שמייצר הכנסה מדי חודש בחודשו ומהווה גם נכס ריאלי מתאים בהחלט לכל מי שחושב קדימה, וניחן בראיה לטווח ארוך.

מחירים יורדים ומחירים עולים

מי ששוקל לבצע קניית נדלן בחול חייב לשים לב שגם אם לאורך זמן מחיר הנכס בדרך כלל עולה, הרי שישנן תקופות שבהן מחירי הנכסים יורדים. בדומה לכך, יש גם תקופות שבהן התשואה על ההון יורדת אולם לא צריך בהכרח להיבהל מכך. ניתן בקלות להיעזר בדוגמאות היסטוריות שבהן מחירי הנכסים רשמו ירידות חדות. גם בעבר הלא רחוק ניתן היה לראות זאת, למשל במשבר הסאב פריים, כאשר מחירי הנכסים נחתכו באחוזים רבים. אך האם היה זה סוף פסוק? כפי שראינו, התשובה שלילית. לאחר שוך הסערה, גם אם הדבר הצריך כמה שנים, המחירים חזרו לרף הגבוה ובאזורים מסוימים השיאים אפילו נשברו.

למי מתאים, אם כן, לבצע השקעה בנדל"ן? זה מתאים בהחלט למי שמבין שגם סערות במחירי הנכסים הן זמניות וחולפות. מי שחושב קדימה, לא רק עבור עצמו אלא גם למען המשפחה, הילדים והדורות הבאים – מבין את היתרונות שטמונים בנדלן.

תשואה טובה ונכס שנשאר

לא כל רכישת דירה להשקעה תוכל להבטיח את אותה התשואה ואת אותה הרווחיות. לכן, גם כאשר מסתכלים על הטווח הקצר וגם כאשר מסתכלים על הטווח הארוך, חשוב לעשות שיעורי בית. נכס לא קונים בחופזה וגם לא מבלי לבדוק את כל העלויות הכרוכות בכך. חשוב לבדוק היטב אילו אזורים נחשבים כיום למומלצים במיוחד, למשל על פי תחזיות פיתוח. כאשר חושבים קדימה, לדורות הבאים, יש בהחלט מקום לבדוק תחזיות להתפתחויות כלכליות של הטווח הארוך. על כל פנים, כאשר מוצאים נכס טוב מקבלים גם תשואה ראויה בהווה וגם נכס שנשאר למשפחה ולדורות הבאים.

לכתבה הקודמת
לכתבה הבאה