השקעה בטוחה בנדל"ן – כך תימנעו מנפילה למלכודות נפוצות

07.09.2014// מאת: HAP JOURNAL

השקעה בטוחה בנדלןשוק הנדלן בישראל, וכמוהו שווקי נדלן במקומות רבים בעולם, מעניקים לכל מי שמחפש אפיק השקעה משתלם הזדמנויות אטרקטיביות. אבל, וזה אבל חשוב מאוד, כשם שניתן לרכוש נכס שיניב תשואה נאה ניתן גם ליפול לבורות ואפילו להונאות שונות, ולהפסיד סכומי כסף בלתי מבוטלים – כך שלכל מי שמעוניין להשקיע בנדלן (בין אם השקעות בנדלן בארץ, בין אם השקעות בנדלן בארהב ובין אם השקעות בנדלן במקומות פופולריים אחרים) מומלץ בחום לקרוא את העצות הבאות, שיצמצמו את הסיכון ליפול למלכודות הקיימות בשוק זה.

נפילות כואבות במיוחד

במקרים רבים מי שמחפש השקעות נדלן בארהב ובמקומות אחרים ברחבי העולם יוצא מנקודת הנחה ש"לי זה לא יקרה" – אבל כפי שזה קרה לאחרים, כשב"זה" הכוונה היא לאובדן חסכונות של שנים רבות, לעיתים כסף שנחסך לקראת הפנסיה ושהתשואה ממנו הייתה אמורה לסייע לאדם ליהנות מהחיים לאחר היציאה ממעגל העבודה ולהבטיח לו חיים נוחים ונטולי דאגות, ובכל מקרה סכומים נכבדים שהאדם השקיע משאבים רבים על מנת להגיע אליהם.

על כן חשוב לזכור שכל אדם, גם אם הוא סקפטי באופיו או משקיע זהיר בהתנהגותו, עלול ליפול, ושהנפילה כואבת מאוד.

ללמוד היטב את השוק

דרך אחת למזער את הסיכון מנפילה כואבת בעקבות השקעה כושלת בנדלן היא ללמוד היטב את השוק ואת המגמות המאפיינות אותו.

אם אתם מחפשים דירה להשקעה בברלין, התעמקו בנעשה בשוק הנדלן בעיר זו, ולא רק באופן כללי, אלא למדו היטב מה קורה בכל שכונה ושכונה, הן במערב העיר והן בחלקה המזרחי, אילו מיסים יש לשלם בכל עסקת נדלן, האם ישנם פתרונות מימון ספציפיים כדאיים במיוחד, מה מאפיין את שוק השכירות בחלקי העיר השונים והאם ישנו איזור שצפויה בו תנופת פיתוח משמעותית במיוחד.

אם אתם מעדיפים השקעות נדלן בארהב, ועבור ישראלים רבים ארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות היא האופציה המועדפת – ובצדק, לאור התשואה הגבוהה – אין ברירה אלא לסקור את הנעשה בשווקי הנדלן במדינות השונות, ולא רק במדינות השונות אלא בערים רבות ככל האפשר, שכן ישנם הבדלים ניכרים בין עיר לעיר ואפילו בין שכונה לשכונה, וכמובן שבין מדינה למדינה, ורק בחינה של אופציות רבות תוביל אתכם להשקעה מתגמלת באמת. לחילופין, ניתן להשקיע דרך קרן נדלן שאנשיה מצוידים בכל הידע יקר הערך הזה מלכתחילה ועל כן ההשקעה דרכה ממזערת את הסיכון.

השקעה בטוחה באמצעות קרן נדלןמזעור הסיכון

רכישת נכס להשקעה באמצעות קרן נדלן ממזערת כאמור את הסיכון, שכן לאנשי קרן שכזו לא רק ידע נרחב לגבי הנעשה בשוק הנדלן אליו אתם רוצים להיכנס, אלא גם, ובעיקר, ניסיון רב המאפשר להם לזהות מכשולים ומוקשים הרבה לפני שנתקלים בהם וכך להימנע מהשקעות מסוכנות וכושלות.

טיפים נוספים

* למי שמחפש השקעות נדלן בארהב מומלץ לבדוק מהו שיעור הנכסים הבלתי מאוישים בכל שכונה שבה ישנו נכס העומד על הפרק. אם שיעור הנכסים הבלתי מאוכלסים גבוה מ- 10% זוהי אינדיקציה מדאיגה לגבי סיכוייכם להשכיר את הבית או הדירה שתרכשו, ובכלל, מוטב להתרחק משכונות רפאים או אזורים שעלולים להפוך לכאלה.

* פרמטר נוסף שיש לקחת בחשבון כשבוחרים בארהב כמקום להשקיע בו בנדלן הוא שבארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות מוטל מס ירושה – אם אתם רוכשים נכס והוא נותר שלכם עד יום מותכם, יורשיכם ייאלצו לשלם מס בגובה 50% על כל דולר מעבר ל- 70,000 הדולר הראשונים, דבר שכמובן פוגם משמעותית בכדאיות ההשקעה.

לכתבה הקודמת
לכתבה הבאה