נדל"ן מסחרי בארה"ב

07.09.2014// מאת: HAP JOURNAL

נדלן מסחרי בארהבברוב המקרים, השקעות נדלן בארהב מתמקדות בדירות ובתים למגורים – כך הדבר גם כשמדובר בהשקעות דרך קרן נדלן וכך הדבר גם כשמדובר בהשקעה המתבצעת ללא עזרת אנשי מקצוע. אבל יש עוד אופציה, שמצד אחד הינה יותר מורכבת אבל מצד שני עשויה גם להניב תשואה נאה במיוחד – נדלן מסחרי בארהב.

מה זה נדלן מסחרי?

תחת ההגדרה הרחבה "נדלן מסחרי" נכללים סוגים רבים של נכסים: בנייני משרדים, משרדים בודדים, חנויות כמו גם מרכזי קניות שלמים, מסעדות ובתי קפה, חניונים, מפעלים ועוד.

מן הסתם המשקיעים הקטנים לא ירכשו קניון שלם באטלנטה או לאס וגאס, וגם רכישת מפעל בסן דייגו או מיאמי היא עסקה בקנה מידה גדול מאוד, אבל השקעה בנדלן מסחרי מצומצם בהיקפו בהחלט אפשרית גם למשקיע הבודד, וכשמדובר בהשקעה דרך קרן נדלן, המאגדת קבוצת משקיעים קטנים, כבר ניתן להגיע לנכסים יקרים יותר, יוקרתיים יותר ומניבים תשואות מרשימות.

אמינות גבוהה של השוכרים

אחד היתרונות המשמעותיים של השקעה בנדלן מסחרי היא רמת האמינות הגבוהה של השוכרים. אמנם השקעות נדלן בארהב מתאפיינות באופן כללי ברמת אמינות גבוהה של השוכרים, גם כשמדובר באנשים פרטיים השוכרים דירה או בית למגורים – וזאת בתנאי כמובן שמשקיעים תשומת לב בבחירתם ועוד קודם לכן רוכשים נכס בסביבה הנחשבת איכותית – אולם במקרה של נכסים מסחריים השוכרים הם חברות. כל עוד אותן חברות לא פושטות רגל השכירות מובטחת (כמובן שחשוב לחתום על חוזה שסותם את כל הפרצות האפשריות) ולמעשה אם תקפידו על בטחונות אישיים של בעלי החברה תוכלו לממש גם אותם במקרה שהחברה פושטת רגל.

עוד כדאי לקחת בחשבון בהקשר זה שכשמדובר בחברה ששוכרת מאיתנו את הנכס, קל יותר לדעת מה מצבה הפיננסי, ובפרט כשמדובר בחברות ציבוריות (אך גם כשמדובר בחברות פרטיות, שיכולות כמובן להציג מאזנים ודוחות רלוונטיים). תמונת המצב המדויקת, המקיפה והעדכנית מאפשרת לנו לבחור שוכרים איכותיים ובעלי איתנות כלכלית, דבר שקשה יותר להגיע אליו כשמדובר בנכס למגורים, ואין ספק שזהו יתרון משמעותי.

חוזים לטווח ארוך

שקט נפשי וביטחון כי תזרים המזומנים ימשיך להגיע אלינו במשך שנים רבות הם מרכיבים חשובים בכל השקעה, ובפרט בהשקעות נדלן בארהב.

מבחינה זו לנדלן מסחרי ישנו יתרון משמעותי על פני נדלן למגורים – אם בתחום הנדלן למגורים רוב החוזים הם לשנה אחת, וגם אם מצאתם נכס באזור המתאפיין בביקוש ער וקל יחסית להשכירו מחדש, עדיין נדרשים משאבים שונים כדי למצוא בכל פעם דייר חדש.

בנדלן מסחרי, לעומת זאת, החוזים הם ברוב המקרים ל- 5 שנים ואף למעלה מכך, וישנם אף חוזים הנחתמים ל- 15 שנה. אם מקפידים למצוא שוכר איכותי, ולחתום על חוזה שמבהיר היטב את חלוקת האחריות מבחינת התחזוקה השוטפת של הנכס בין המשכיר לשוכר, הרי שניתן ליהנות משקט נפשי ותשואה נאה למשך שנים רבות.

מימון

אחד הפרמטרים המשפיעים על הכדאיות של השקעות נדלן בארהב הוא המימון.

אם נכסים למגורים ניתן בדרך כלל לרכוש מתוך ההון העצמי בלבד, הרי שכשמדובר בנכס מסחרי המצב שונה, ובדרך כלל תידרשו למציאת פתרונות מימון דרך אחד הבנקים בארצות הברית – דבר שהופך את ההשקעה כולה למורכבת יותר ומחייב היעזרות באנשי מקצוע.

רכישת נדלן מסחרילא בלי קרן נדלן

מי שמחפש השקעות בנדלן מסחרי בארהב יכול לעשות זאת כמובן בכוחות עצמו, אולם בתחום זה מומלץ בחום לא לעשות זאת ללא קרן נדלן, שכן שוק הנדלן המסחרי בארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות הינו שוק מורכב מאוד המחייב ידע מעמיק – שבלעדיו עלולים ליפול למהמורות שונות ולהפסיד סכומי כסף ניכרים.

 

לכתבה הקודמת
לכתבה הבאה