טיפים שימושיים למשקיעים בנדל"ן בחו"ל

15.02.2017// מאת: HAP JOURNAL

אם יש תחום אחד שבו אנחנו, הישראלים, ממש אוהבים להשקיע – זה תחום הנדל"ן. אלא שבשנים האחרונות השקעות הנדל"ן בישראל הפכו למשימה מאתגרת למדי, בעיקר בשל עליית המחירים ומושגים כמו "יוקר המחיה", שהכרנו היטב מאז ימי המחאה החברתית באוהלים של שדרות רוטשילד. המצב הזה גרם לישראלים רבים לפזול לעבר נכסים שנמצאים מעבר לים, ובעיקר בארץ ההזדמנויות הבלתי מוגבלות – ארה"ב. אם האופציה הזו נשמעת אטרקטיבית גם לכם יש כמה טיפים חשובים שכדאי לכם להכיר כדי שתעשו את זה נכון, וגם כדי שתוכלו להצטייד במימון הדרוש שיאפשר לכם לקנות דירה וליהנות מהרווחים העתידיים.

איתור הנכס

אחד האתגרים המרכזיים שניצבים בפני מי שמחפש נכסים להשקעה בחו"ל הוא המרחק. כשאנחנו רוכשים דירה בישראל אנחנו מבצעים סיור קצר בבית, בוחנים את השטח ולומדים להכיר את הסביבה כדי לקבוע האם היא אטרקטיבית ומה הסיכוי שנצליח לקבל תשואה נאה ולהבטיח לעצמנו דמי שכירות קבועים ללא הפרעה. רכישת נכס בארה"ב היא מאתגרת הרבה יותר, ולרובנו אין את הפנאי לשוטט בין דירות במדינות שונות בארה"ב, מקום שבו הנסיעה בין יעדים שונים היא מסע מפרך כשלעצמו. גורמים מקצועיים שונים מאפשרים לנו להתגבר על הקושי הזה, ואחת האפשרויות הנפוצות היום היא השקעה בנכסים באמצעות קרן השקעות נדל"ן.

פתרונות מימון

כדי שנוכל להשקיע בנדל"ן בארה"ב אנחנו זקוקים לפתרון מימון מתאים, גם אם אין ספק שבהשוואה לגובה המשכנתא שהייתה נדרשת מאיתנו בישראל – מדובר על סכומים נמוכים הרבה יותר. פתרונות מימון מהסוג הזה אפשר למצוא היום במקומות שונים, בין אם דרך הבנק ובין אם באמצעות פניה לגופים פיננסיים פרטיים. גופים פרטיים נחשבים לאטרקטיביים יותר בעיקר משום שהם מציעים הלוואה מידית וגם משום שהן לא פוגעת במסגרת האשראי הבנקאית שלנו, פרט חשוב למי שמתכוון לקחת משכנתא (או זוכה לשלם אותה כבר היום). כמובן שלצורך בחירת ההלוואה רצוי לבצע השוואה בין גופים פיננסיים שונים ולקבוע מה אתם צריכים כדי להשיג את המימון הדרוש לרכישת הדירה – ולקבלת התשואה הנאה בהמשך

סוגיות מיסוי שכדאי להכיר

הצטרפתם לקרן השקעות, מצאתם נכס מצוין וגם פתרון מימון שיאפשר לכם להשקיע ולחכות לתשואה שתגיע. עד כאן הכל נפלא, אבל אל תשכחו לבדוק היטב את נושא המיסוי. תכנון המס הוא שלב קריטי בבחינת הכדאיות של ההשקעה הרלוונטית. זה הזמן לברר אודות מיסוי נדלן בארהב או מדיניות המס בכל מדינה אחרת בה נמצא הנכס המיועד להשקעה. תוכלו לגלות האם ואילו חובות מוטלים עליכם כאזרחים ישראלים מול רשויות המס בארץ, וגם להבין האם העברת כספים אל מעבר לים (לצורך השלמת הרכישה) היא פעולה שעליה תצטרכו לדווח לצורך מס. רק לאחר שתלמדו את סוגיות המס על בוריין תוכלו לקבוע האם ההשקעה הזו באמת משתלמת והאם התשואה שתקבלו שווה את זה.

לכתבה הקודמת
לכתבה הבאה