השקעות בנדל"ן – דרך להרוויח כסף גם בחו"ל

26.02.2017// מאת: HAP JOURNAL

ישראלים רבים מחפשים דרך לעשות כסף ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי. יש הפונים להשקעות בבורסה, יש הפותחים עסק פרטי כעבודה צדדית ויש המשקיעים בנדל"ן.

בתקופה האחרונה, שוק הנדל"ן הישראלי מספק פחות ופחות ישראלים. ישראלים רבים מרגישים שתשואת השוק הישראלי נמוכה מידי עבורם ולכן הם פונים להשקעות במקרקעין בארצות אחרות כמו ארה"ב, בה ישראלים רבים נוהגים להשקיע.

השקעת מקרקעין בחו"ל לפעמים נשמעת לנו כמשהו בומבסטי ורחוק מאתנו, אך למעשה מדובר בהזדמנות עסקית גדולה. אנו חיים בעולם גלובלי, בו הקשרים התרבותיים והכלכליים בין מדינות מתרחבים ונעשים עמוקים יתר, כך שהשקעה במקרקעין במדינה אחרת כבר אינה חלום רחוק ואפשרית בהחלט.

ההבדלים בין השקעה בארץ לבין השקעה בחו"ל

השקעות נדלן בחו"ל שונות בצורה משמעותית מההשקעות בישראל. השטחים המוצעים במדינות אחרות גדולים הרבה יותר מאלו של ישראל, עקב היותה מדינה בעלת שטח קטן יחסית. בישראל קיימות מגבלות רגולטוריות שאינן מאפשרות בניה מסיבית. השוואה מפורטת יותר בין ישראל וחו"ל בהקשר של השקעות נדלן קראו כאן.

השקעות בחו"ל מבחינה חוקית

חשוב לדעת, שהשקעות במקרקעין בחו"ל אינן נחשבות בתוך חוק מיסוי מקרקעין למרות שזה נשמע כך, כי הן עוסקות במקרקעין. רכישות אלו הן תחת פקודת מס הכנסה. אם אדם קנה נכס כלשהו במדינה שחתומה על אמנת מס עם ישראל (לדוגמא-גרמניה), ההכנסות שלו מהשכרת הדירה בחו"ל הן קודם כל לפי הוראות אמנת המס של המדינה בה רכש את הנכס.

לכל מדינה כזו קיימים הסדרים והוראות מסוימים עם מדינת ישראל בפקודת מס ההכנסה וההכנסות של המשקיעים במקרקעין בחו"ל נכנסות גם תחתיהם. ישראלים רבים משקיעים בחו"ל מבלי להיות מודעים לכך אך זהו עניין משמעותי שחשוב לדעת. כמו כן, אדם שרוצה להשקיע בחו"ל, כלומר לרכוש דירות או קרקעות בארץ אחרת, צריך להיות מודע לשינויים בענייני המיסוי בין העסקאות השונות.

ישראלים משקיעים בחו"ל

בשנים האחרונות התפתחה תופעה של ישראלים הרוכשים קרקעות במדינות מזרח אירופה. אבל חלק מהרוכשים הללו גילו, שההשקעה שלהם אינה משתלמת כיוון שהשטחים שהם רכשו דורשים טיפול שוטף של אנשי מקצוע ועל כן אינם רווחיים.

הזדמנות עסקית שלא כדאי לפספס

בתקופה האחרונה התפתחה הזדמנות עסקית חדשה המתאימה יותר לאנשים פרטיים. מדובר בסוג אחר של השקעות מקרקעין בחו"ל, שהתפתח בעקבות המשבר העולמי. על פי שיטה זו, משקיעים קונים דירה, כלומר נכס קיים במדינות המערב (ארה"ב, אנגליה וכו'). מובן שרכישה זו בטוחה הרבה יותר כי האדם רוכש נכס שאין צורך לשנות אותו או את מטרתו, הוא פשוט נשאר כמו שהוא וכך לאנשים רגילים, שאינם באים מתחום הנדל"ן קל ומשתלם יותר להשקיע. המשקיע משכיר את הנכס מבלי צורך לשלם לאנשי מקצוע שישנו אותו ומקווה שהשקעתו אכן תשתלם וערך הנכס יעלה בעתיד בחמישים עד שמונים אחוזים.

המאמר נכתב על ידי עו"ד מירי ברונו

לכתבה הקודמת
לכתבה הבאה