טיפים לאיתור נדל"ן מניב בארה"ב

26.02.2017// מאת: HAP JOURNAL

בניגוד לתחזיות לא מעטות, ארצות הברית פתחה את שנת 2017 בסימנים מעודדים מבחינה כלכלית. הבורסה גואה ומשקיעים ממשיכים להביע עניין רב ברכישת נדלן מניב בארה"ב. חשוב להיות ערים לעובדה שמאז המשבר שפקד את מגזר הנדלן בארצות הברית, המחירים עלו ולא במעט. ישנם לא מעט נכסים הנמכרים במחירים גבוהים למדי ולא תמיד מדובר אכן במציאות המצדיקות זאת. איך בכל זאת ניתן להצליח? בשום פנים ואופן לא בוחרים נכס בלא שמנסים לאתר מידע חשוב ומהותי, שיצביע על כדאיות לטווח ארוך ועל תשואה יפה ומכובדת.

נדלן מניב בארה"ב – להכיר את השכונה

לפני שרוכשים נכס, חשוב לזכור לא להסתנוור ממחיר שנראה לכם נמוך, בוודא לא בהשוואה למחיר נכס דומה בארץ. עוד לפני שבודקים הצעת מחיר, יהיה מומלץ להכיר את השכונה שנראית לכם מתאימה להשקעה. איך מבינים האם השכונה טובה או לא טובה? לפני שרוכשים נדלן מניב בארה"ב, קודם כל בודקים אילו נקודות חוזק יש לשכונה שבה הוצע לכם נכס. האם יש באזור תחבורה ציבורית או רכבת תחתית? האם זהו אזור של בילויים? האם האזור מאופיין בנתוני פשיעה חריגים? ומה לגבי אופי הבניה – בניה נמוכה או גבוהה? ואיזה מעמד סוציואקונומי מתגורר בשכונה? אילו בתי ספר קיימים בסמוך ואולי גם מוסדות להשכלה גבוהה?

ומה עוד בודקים? מהו המחיר שאתם מתבקשים לשלם ביחס לנכסים דומים של נדלן מניב שנמכרו לאחרונה. אין זו חוכמה לרכוש נכס במחיר גבוה מדי, את זה כל אחד יכול לעשות. החוכמה היא לקנות באזור הנכון, נכס ראוי ובמחיר הראוי. איך עושים את זה? מיד נראה.

כך תאתרו נדלן מניב בארהב

מתווכים, חברים ושמאים

דרך לא רעה למצוא נדלן בארהב היא להיעזר באנשים שעשו צעד מסוג זה ומוכנים לשתף בסיפור ההצלחה. אך לא כל אחד מכיר אנשים כאלה ולכן, אפשר להצליח באיתור נכס ראוי באמצעות פניה למתווכים. מתווך אמריקאי, יש להודות, הוא איש מקצוע שונה לגמרי ממתווך ישראלי ממוצע. למרות השינוי שניתן למצוא בארץ בעניין זה, הרי שבארצות הברית מעמדו של מתווך נדלן גבוה מזה שנים וזהו איש מקצוע שחייב לעמוד בתנאים מחמירים כדי להחזיק ברישיון.

הרבה מאוד עסקאות שנסגרו, הרבה מאוד בתים למכירה בארצות הברית שעבור ממוכר לקונה, הוצגו על ידי מתווכים ולמעשה זוהי הדרך המקובלת לסגירת עסקאות. אך מה צריך לזכור? חשוב לדעת שגם בארצות הברית יש מתווכים שאינם שיא ההגינות ולא תמיד ההצעה שמקבלים אכן טובה וראויה. אם יש ספק, חשוב להיעזר בשמאי מקומי. אם יש ספק, עדיף להימנע מעסקה גרועה שתשאיר אתכם עם נכס יקר במקום לא מוצלח.

חפשו זאת בעצמכם

דרך טובה נוספת לחפש מידע מהותי לגבי הנכס שהוצע לכם היא לבדוק באתר האינטרנט של העירייה. כדי לבדוק אם הצעות שקיבלתם מהוות באמת הזדמנויות נדלן בארהב, נצלו את העובדה שבארצות הברית מקפידים על חופש המידע בצורה שיכולה להדהים את הישראלי המצוי. ניתן בקלות למצוא נתוני עבר על נכסים בסביבה ואפילו לגבי הנכס עצמו שאותו אתם מעוניינים לרכוש. ניתן לבדוק מתי נעשו עסקאות מכר וכמה כסף העביר ידיים בין הצדדים.

בכל מקום בו תרצו לרכוש נכס, תוכלו לאתר נכס דומה שנמכר לאחרונה. במרכז העיר, בפרוורים, נכס  מסוג קונדו או בית צמוד קרקע, נתוני העסקות מצויים בשקיפות ואם אנגלית לא מהווה עבורכם בעיה גדולה מדי – במעט זמן ומאמץ תוכלו לדעת האם אתם עומדים בפני מציאה או שאולי – עדיף להתרחק. בסופו של דבר, תמצאו את המקום הנכון, את הנכס הנכון, ואת התשואה הנכונה.

לכתבה הקודמת
לכתבה הבאה