יזם מתחיל בהשקעות נדל"ן בארה"ב – מה חשוב לדעת מראש?

20.09.2016// מאת: HAP JOURNAL

בין אפשרויות ההשקעה המעניינות את הציבור בימים אלה ניתן למצוא השקעות נדלן בארה"ב. מדוע זה קורה? יש לכך סיבות רבות. תשואה עדיפה ביחס להשקעות חלופיות. מחיר נוח של מגוון נכסים. הרבה מאוד אפשרויות שונות להשקעה. מחפשים נדלן מניב שירוויח לכם כסף בהשקעה חד פעמית? לפני שעושים את הצעד הזה חשוב לדעת מראש את ההיבטים השונים של עסקה שכזאת.

השקעות נדלן בארה"ב – רישום ובעלות

בכל פעם שבוחנים נכס, במהלך החיפוש אחר השקעות נדלן בארה"ב, יש לשים לב היטב לכל נושא הרישום והבעלות. ראשית, כדאי לנהל את המשא ומתן על הרכישה רק מול בעל הנכס ולא מול מיופה כוח. במידה והמשא ומתן מתנהל מול נציג כגון עורך דין, חשוב מאוד שגם עורך הדין שלכם יהיה מעורה בנושאים משפטיים וחוזיים הרלוונטיים לארצות הברית. בנוסף, יש לוודא שהליך רישום הבעלות מתקדם בד בבד עם העברת התשלום. חשוב לבדוק שלא קיימים עיקולים או שעבודים על הנכס. יש אף אפשרות לרכוש ביטוח מיוחד המבטיח את הרכישה וניתן לרכוש שירות מיוחד שבודק שהנכס יכול לשנות בעלות באופן חלק.

משמעות המיסוי

רכישת נכסים בארצות הברית יכולה בהחלט להיות השקעה בטוחה וטובה. יחד עם זאת, יש להיות מודעים לכך שהיבטים שונים של מיסוי בארה"ב שונים מאוד מאלה הנהוגים בארץ. על המורכבות הרגילה של כל הקשור במיסוי נדל"ן יש להוסיף את ההבדלים בנושא בין מדינות שונות בארצות הברית. יש מדינות שבהן המיסוי גבוה יותר ויש כאלה שבהן הוא דווקא נמוך. הבדלים במס יכולים להביא להבדלים בתשואה וחשוב להיוועץ בנושא זה עם מומחים לנושא הבקיאים גם במיסוי אמריקאי וגם בהיבטים של מיסוי ישראלי למשקיעים בחו"ל.

בדיקת מצב הנכס

אי אפשר לבצע השקעה בנדלן בארה"ב וללכת לישון טוב בלילה בלי לראות לפני כן את הנכס. האם זאת אומרת שחייבים לטוס מעבר לים בכדי להביט בנכסים השונים? לא בהכרח ולעיתים זה אפילו לא מומלץ. מה שצריך לעשות זה לקבל תמונות של הנכס מכל הזוויות, מבפנים ומבחוץ. חשוב אפילו יותר – לקבל דוחות הנדסיים ושמאות מקצועית של הנכס שמעניין אתכם במיוחד.

כאשר איש מקצוע בדק עבורכם את הנכס, כאשר נבדקו היבטים של תשתית, מצב התחזוקה, עניינים הדורשים שיפוץ – אפשר להשלים את הרכישה בראש שקט וחשוב מכך – בתמחור הנכון. למשל, אין מניעה לרכוש נכס שדורש שיפוץ מאוד משמעותי. לפעמים זה אפילו מאוד משתלם. כל זאת, בתנאי שההשקעה הנדרשת נלקחת בחשבון מראש והמחיר המבוקש עבור הנכס תואם את מצבו וכן את מיקומו.

הדרך לרכישה מוצלחת

מי שרוצה להשלים רכישת דירה להשקעה חייב לבצע מראש את כל אותם החישובים שיראו לו מהי התשואה האמיתית שניתן לקבל לאחר השכרת הנכס. לא משנה אם מדובר בדירה קטנה במרכז העיר או אם מדובר בנכס הרבה יותר גדול שמצוי בפרוורים, אסור לטעות בחישוב התשואה. התשואה עבור הרוכש נגזרת לא רק ממחיר הרכישה ביחס לשכירות הצפויה לכל חודש. יש לקחת בחשבון את כל הוצאות המיסוי, את עלויות התחזוקה השוטפת ושיפוצים ראשוניים. מכיוון שבדרך כלל מתייעצים ונעזרים בעורכי דין, מתווכים, שמאים, יש לקחת בחשבון את שכר הטרחה לכל אותם בעלי מקצוע. בנוסף, יש להתייחס גם לשכר הטרחה של חברת ניהול הנכסים. זוהי אותה החברה שמלווה את בעל הנכס לכל אורך הדרך, גובה את דמי השכירות, אחראית לתחזוקה, משלמת מיסים וכן הלאה. רק לאחר השוואה בין נכסים שונים ורק לאחר השוואת הבדלי התשואה, הרכישה תהיה מוצלחת באמת.

לכתבה הקודמת
לכתבה הבאה