טיפים שימושיים מפי יועצי השקעות נדל"ן בארה"ב

16.10.2016// מאת: HAP JOURNAL

כאשר רוצים לבצע השקעה משמעותית, ואין זה משנה באיזה אפיק, כדאי בהחלט להיעזר בעצות טובות ובטיפים מאת אנשי מקצוע מתמחים. טיפ שימושי יכול להתברר כשווה זהב, גם כאשר מה משעניין אתכם זה כיצד לבצע השקעות נדלן בארה"ב בצורה חכמה.

השקעות נדלן בארה"ב – היכן להשקיע

אי אפשר לדבר על השקעות נדלן בארה"ב מבלי לזכור שיש הבדלים של ממש, לעיתים הבדלים של יום ולילה בין מדינה למדינה ובין אזור לאזור. יועצים מומחים מסבירים שהאטרקטיביות של המדינות השונות נמדדת על פי נתונים שנאספו לגבי הגירה פנימית והגירה מבחוץ. יש גם משמעות למצב הכלכלי במדינות השונות ויש הבדלים גם בין אזורים שנחשבים למרכזיים לבין אזורי פריפריה המכונים בארה"ב בשם פרברים.

לפני ששולחים את היד לכיס כדי לממן השקעה בנדלן בארה"ב, כדאי לקבל נתונים לגבי מחירי נכסים באזורים שונים וכן לקבל מידע מגורמים מוסמכים ומהימנים על מדינות מרכזיות. ישנן מדינות ואזורים כגון קליפורניה או אריזונה, פלורידה או ניו יורק, שבהם ניכרת מגמת עליה יפה במחירי הנכסים. באזורים אלה ניתן לראות ביקוש רב לשכירות הן מצד מהגרים חדשים והן מצד אמריקאים וותיקים.

בדיקת הכנסות ועלויות

טיפ חשוב נוסף שכדאי לקחת בחשבון הוא לא להתרשם אך ורק ממחיר הנכס ולא להסתנוור אך ורק מההכנסה הצפויה משכר דירה. כדי להשלים מהלך מוצלח של קניית נדל"ן בארה"ב כדאי לבדוק את כל העלויות המעורבות בכך מצד אחד ואת ההכנסות מהצד השני. לא רק עלות הנכס רלוונטית שכן לצורך הרכישה ולצורך העברת הבעלות יש לקחת בחשבון גם הוצאות כגון: עלויות הארנונה לנכסים בבתי דירות, מס נכסים (מעין ארנונה), עלויות של שיפוץ והשבחה (רלוונטי כמובן לנכס מיד שניה). הוצאות נוספות שיש להתחשב בהן יהיו עלות עורך הדין, הוצאות בגין ביטוח הנכס, דמי ניהול לחברת האחזקות. יש גם כאלה שנעזרים בשמאים, עניין שכמובן מסתכם בשכר טרחה. רק כאשר מניחים את כל ההוצאות מצד אחד ואת ההכנסות מצד שני, מבינים מהי התשואה האמיתית. יש לשים לב שחלק מהעלויות הן חד פעמיות אך יש עלויות מתמשכות.

שיקולי מס

יש משקיעים שמתלבטים בין רכישת נדלן למגורים לבין רכישת נדלן מסחרי. יש כאלה שמגלים עדיפות לבית פרטי צמוד קרקע ויש שמעדיפים דירה בבניין מגורים. יש כאלה שמעדיפים שני נכסים זולים לעומת אחרים שמעדיפים נכס אחד יקר יותר. כל האפשרויות הללו יכולות להיות טובות, אך במהלך הבדיקות שלקראת הרכישה כדאי לקחת בחשבון גם שיקולי מס. בארצות הברית, יש הבדלים בין המדינות השונות מבחינת מיסוי. מכיוון שמדובר בהשקעה בנכס שנמצא בארצות הברית, המס ישולם לרשות המיסים האמריקאית. יחד עם זאת, יש צורך לדווח על ההכנסה גם בישראל.

חברת ניהול אמינה

טיפ נוסף שכדאי לזכור כאשר רוכשים נדלן מניב בארצות הברית הוא לבחור בקפידה את הגורמים המקצועיים שמלווים את ההשקעה. מתווכים, עורכי דין, יועצי מס וכמובן חברת הניהול צריכים להיות איכותיים ואמינים. ערך מיוחד יש לבחירה הנכונה בחברת הניהול, שכן היא זו שעוסקת באופן שוטף ומתמשך בניהול הנכס, תחזוקה, טיפול בשוכרים, תשלום לרשויות, גביית השכירות.

לצד חברות ניהול טובות ואף מצוינות, יש גם חברות ניהול הרבה פחות טובות. יש גם חברות ניהול שמעסיקות מומחים שמספקים מעטפת לסיוע בכל ההיבטים של הרכישה ולא רק מטפלות בניהול הנכס. מכיוון שמרבית המשקיעים מתגוררים בישראל ולא בארצות הברית, חברת הניהול צריכה להיות גורם שאפשר לסמוך עליו בעיניים עצומות.

לכתבה הקודמת
לכתבה הבאה