השקעות נדל"ן בארה"ב בירושה למשפחה – איך זה עובד?

20.09.2016// מאת: HAP JOURNAL

בארץ, כך נדמה, ממשכים להערים קשיים על מי שמעוניין להשקיע בנדל"ן. חקיקה בנושאי מיסוי וגם החשש מירידה תלולה בתשואות מביאים יותר ויותר אנשים להתעניין באפשרות של ביצוע השקעות נדלן בארה"ב. המתעניינים, בחלקם, רחוקים מהתדמית של אילי הון עתירי מזומנים. רבים מאוד הם כאלה שרוצים להשקיע חצי מיליון ולעיתים אפילו מאה או מאתיים אלף ₪ כדי שיהיה נכס מניב, שגם אפשר להשאיר בירושה לילדים ולמשפחה.

היכן לבצע השקעות נדלן בארה"ב

מי שמתעניין בביצוע השקעות נדלן בארה"ב צריך לזכור שארצות הברית רחוקה מאוד מישראל ולא רק בהיבט הגיאוגרפי. השוני ניכר היטב גם בגודל העצום של ארה"ב וגם בשוני הניכר שקיים בין המדינות השונות. מסיבה זו, אסור למהר ולבצע השקעה לפני שמביאים בחשבון את שאלת השאלות – המיקום. לשאלה איפה כדאי לקנות דירה יש השלכה על התשואה הצפויה. לשאלה זו יש השלכה על המהירות שבה ניתן למצוא שוכר מתאים. אפילו הבדלי מיסוי בין המדינות השונות קיימים כך שמדובר בשאלה מרכזית, חשובה ומהותית.

כדי לדעת היכן כדאי לבצע את ההשקעה, באיזה אזור, האם בלב העיר או דווקא בפרוורים, אפשר להיעזר בכמה דברים. אפשר להתייעץ עם חברות תיווך או חברות לניהול נכסים, שמלוות את הרוכש שמחפש דירות להשקעה בארצות הברית. אפשרות אחרת, לא פחות טובה ואפילו הרבה יותר אלגנטית, היא להצטרף לקבוצת משקיעים שמלווים אותה אנשי מקצוע שבודקים היטב גם היכן להשקיע וגם – מתי. חשוב לשים לב שאם מצטרפים לקבוצת משקיעים אז מדובר בקבוצה מאורגנת היטב, עם גוף מנהל איכותי ועם יכולת להבטיח למשקיעים שקט נפשי גם באחזקה השוטפת, גם בניהול הנכס וגם במיקסום התשואה.

חברות לניהול נכסים

עבור מרבית המשקיעים שרוצים להשקיע בנדל"ן בארצות הברית יש צורך בליווי של גורמים מקצועיים כגון עורכי דין, יועצי מס, רואי חשבון, מתווכים, חברות ניהול. לא משנה אם רוכשים נדלן מסחרי או שמעדיפים דירה (אחת ולפעמים יותר), חברת הניהול של הנכס היא הגורם העיקרי שמבדיל בין הצלחה לבין חוסר הצלחה. חברת הניהול היא זאת שדואגת לתחזק את הנכס, היא זאת שמנהלת את הקשר עם השכור, עם הרשויות המקומיות או הממשלה. מכיוון שמרבית המשקיעים אינם יכולים בשל הריחוק הגיאוגרפי או בשל פערי מידע לבצע את ניהול הנכס, חשוב שתיבחר לשם כך חברה רצינית באמת.

הצטרפות לקבוצת משקיעים יכולה להיות פתרון מיטבי גם מבחינה זו. קבוצת משקיעים יכולה לבצע פיזור סיכונים תוך השקעה בכמה וכמה נכסים עם חיסכון ניכר גם בהיבט של חברת ניהול הנכסים. ככל שסכום ההשקעה הכולל גבוה יותר, ניתן גם להוזיל את העלויות הצפויות מבחינת ניהול הנכס השוטף. חשוב רק לשים לב שקבוצת הרכישה רושמת את חלקו של כל משקיע באופן אישי. בצורה כזאת, גם אם למשקיע יש חלק מסוים בנכס (למשל מבנה של משרדים או בניין מגורים להשכרה), הרי מדובר בבעלות שניתן למכור, להעביר הלאה וכמובן – גם להוריש למשפחה.

אפשר לפזר השקעות

בזכות העובדה שהמחירים של נכסים בארצות הברית יחסית נמוכים, אפשר בהחלט להשקיע גם ביותר מנכס אחד. עם זאת, מחירי נדלן נמוכים הם לא כל התמונה. תוך כדי התהליך של קדם הרכישה חשוב לברר מהן העלויות הצפויות לתחזוקת הנכס, האם יש צורך בעלות לשיפוץ, מהן העלויות של עורך הדין, המתווך, חברת הניהול. אפשר לרכוש כמה נכסים וליהנות מפיזור אידיאלי, או להצטרף לקבוצת משקיעים שמבצעת עבור המשקיע פיזור השקעות איכותי ובדיקה מקיפה של איכות כל נכס לפני ההשקעה.

 

לכתבה הקודמת
לכתבה הבאה