בתים למכירה בארצות הברית – האם זו עדיין הזדמנות טובה להשקעה?

07.02.2018// מאת: HAP JOURNAL

בשנים 2007 – 2008 פרץ בארצות הברית משבר חמור. מוקד המשבר היה הנדל"ן, כאשר שיעור הלווים שלא יכלו לעמוד בהחזרי המשכנתאות קפץ. המשבר, שהביא לקריסה של בנקים ומוסדות פיננסיים מובילים יצר בתוך זמן קצר קרקע פורייה לביצוע השקעות נדל"ן בארה"ב. הירידה הדרסטית במחירי הנכסים, ירידה שהייתה ללא תקדים, אפשרה למשקיעים למצוא בתים למכירה בארצות הברית במחירים שלא היה להם קודם לכן אח ורע. לצד כאלה שחששו מהשקעה כזאת, מתוך ציפייה להמשך ידידות מחירים, היו כאלה שהחליטו נכון – וקנו. השאלה שעליה נבקש לענות הפעם היא האם רכישה של נכס ובמיוחד בית בארצות הברית עדיין יכולה להיחשב כהזדמנות טובה להשקעה?

בתים למכירה בארצות הברית במחיר הנכון

כאשר שוקלים לקנות נכס בארצות הברית, ולא משנה מאיזה סוג, צריך לשכוח כיום מהסיכוי למצוא אין ספור נכסים במחירי רצפה. כמעט בלתי אפשרי למצוא בתים למכירה בארצות הברית במחירים שמזכירים את נקודת השפל של לפני כעשור וגם קניית דירה בארה"ב לא תיעשה כיום במחירים שיגרמו למביני דבר לשמוט את הלסת בתדהמה. יחד עם זאת, בהחלט לא ניתן לומר שעדיין אין נכסים במחירים משתלמים.

הדבר החשוב המרכזי שצריך להבין זה שכדי למצוא מחירים הנמוכים ממחירי השוק צריך להשקיע יותר מאמץ. צריך לחפש באופן יותר בררני. צריך ללמוד את השוק ולא לקפוץ על הנכס הראשון שבמקרה הציעו לכם. המשקיע הנכון יברר את רמות המחירים בהתאם לגודל הנכס, מיקומו והאפשרויות להשכיר וליהנות מתשואה נאה. במיוחד נחוצה זהירות כאשר רוצים לרכוש נכס לתקופה קצרה יחסית, ולמכור לאחר מכן ברווח.

נצמדים לעובדות ועדיין מרוויחים

מי שמחפש כיום בתים למכירה בארצות הברית מתך ציפייה לקבל תשואות דו ספרתיות שוגה באשליות. חמור מכך – ישנם כל מיני אינטרסנטים וספקולנטים שמנסים להציג מצג שווא, כאילו יש ביכולתם להציע למשקיע תשואה בטוחה בלי סימני שאלה. מהצעות כאלה צריך מאוד להיזהר. לפני שמשקיעים, חשוב להבין על מה מבוססות ההבטחות. חשוב לבדוק היטב שלא נוצר מצב בו המחיר המבוקש עבור הנכס גבוה מהממוצע בשוק בעשרות אחוזים וההבטחה לתשואה מוגזמת מנותקת מהמציאות.

אם נגלית הזדמנות לתשואה יפה, טובה לעומת זו הקיימת בארץ אך מצד שני גם לא תלושה מהמציאות של היום, שווה בהחלט לבדוק את הדברים לעומק. עובדה היא כי עדיין, משקיעים שבודקים היטב את הנכסים ואשר לא מהססים לאסוף נתונים ועובדות, מצליחים לרכוש בתים, דירות ונכסים אחרים במחירים הנמוכים מהממוצע ואשר משקפים תשואה טובה לכל שקל מההשקעה.

קרנות השקעה – כך משקיעים בפרויקטים טובים

גם אם אינכם אנשי נדל"ן בכל רמ"ח איבריכם, גם אם אין לכם קשרים הדוקים במשרדי המתווכים והנדל"ן בארצות הברית, יש לכם דרך להצליח ולהשקיע בפרויקטים נבחרים. איך תוכלו לעשות את זה, בלי לקחת על עצמכם סיכונים בלתי מבוקרים? התשובה – קרנות נדל"ן. זוהי דרך להשקיע בנדל"ן בצורה מושכלת, לאו דווקא באמצעות רכישה ישירה של בתים למכירה בארצות הברית. אז איך זה עובד?

הקרנות שאנו מדברים עליהן אינן ניירות ערך כדוגמת קרנות נאמנות. מדובר בקרנות של מספר משקיעים, אשר מתאגדים במטרה ליזום פרויקטים בנדל"ן אמריקאי. מיזמים כוללים דירות בקומפלקסים גדולים וכן מרכזים מסחריים באזורים מועדפים. חשוב לבחור בקרן אשר לא רק מנהלת את כספי המשקיעים אלא גם משתתפת בפועל בהשקעה, באחוזים ניכרים. כך, למעשה מדובר בהזדמנות להצטרף למשקיעים רציניים, שמקימים פרויקטים של ממש, פרויקטים שהם הדבר המתבקש והנכון לארצות הברית של היום.

לכתבה הקודמת
לכתבה הבאה