מחפשים השקעות נדל"ן בארה"ב? כך כדאי לכם לפעול

07.02.2018// מאת: HAP JOURNAL

בעוד ישנם ישראלים רבים שכבר הספיקו לרכוש לעצמם נכסים בארצות הברית, בהצלחה גדולה, ישנם כאלה שניסו לרדוף אחר החלום ללא הצלחה. חשוב לדעת כי השקעות נדל"ן בארה"ב מאפשרות למשקיע לבסס לעצמו תשואה נאה ביותר, אבל אין זו הצלחה אוטומטית. מי שלא יבין לקראת מה הוא הולך, מי שלא יבין את עקרונות ההשקעה המוצלחת עשוי לראות אחוז ניכר מכספו יורד לטמיון. מחפשים בתים להשקעה בארה"ב? להלן תגלו כיצד עליכם לפעול.

לפני שמשקיעים – לומדים

אם מישהו סיפר לכם שהוא יכול להשיג לכם נכס בארצות הברית בתשואה מובטחת, כדאי לכם להתייחס לדבריו בעירבון מוגבל. לא מעט ישראלים ניזוקו קשות מבחינה פיננסית כאשר שוכנעו להשקיע את מיטב כספם בנכס בלי לברר היבטים מאוד בסיסיים הדרושים להצלחת כל עסקה. רק בדיעבד התברר לאותם המשקיעים הבלתי מנוסים כי הנכס נמכר להם במחיר שעולה בהרבה על מחיר השוק, כאשר את התשואה המובטחת (לתקופה של שנתיים או שלוש) הם למעשה קיבלו מתוך תוספת המחיר הבלתי מוצדקת.

אם כן, לפני שמבצעים השקעות נדל"ן בארה"ב חשוב לעשות שיעורי בית. בין היתר, חשוב תמיד לבדוק מהי רמת המחיר של הנכסים באזור שבו אתם מתכננים להשקיע. בשל התנודתיות הקיימת באופן טבעי בשוק הנדל"ן, יש להתעדכן מפעם לפעם ולקחת בחשבון נתונים כגון מצב הכלכלה האמריקאית בכללה ומצב הכלכלה של המדינה הספציפית שבה אתם מתכננים להשקיע.

השקעות נדל"ן בארה"ב – היבטים של מיסוי

גם משקיעים זרים שמחלטים להשקיע בארצות הברית, לרבות אלה שמבצעים השקעות נדל"ן בארה"ב, עשויים להיות מחויבים במיסוי. כבכל החלטת השקעה, חייבים לברר מבעוד מועד את השלכות העניין על המשקיע וכן לבדוק אפשרויות חוקיות להקטין את היקף המס. ישנם כאלה המנצלים הזדמנויות נדל"ן בארה"ב כאשר לצורך ההשקעה הם נרשמים כחברה. אחרים מגלים כי עבורם לא קיימת כדאיות ברישום כחברה ועדיף להשקיע באופן ישיר, כפרטיים. לצורך העניין, יש להתייעץ עם רואה חשבון או עם עורך דין המכיר על בוריו את המיסוי בארצות הברית, עם דגש על עסקאות נדל"ן.

בררו את התשואה הממשית

יש הרבה מאוד הזדמנויות השקעה ברחבי ארצות הברית, כאשר בין היתר ניתן להתמקד בנכסים למגורים אט בנכסים מניבים לעסקים. יש המשקיעים בקומפלקס מגורים ויש גם כאלה שמשקיעים ביחד עם שותפים. בכל עסקה ועסקה יש לבדוק את התשואה הצפויה, תוך התייחסות לשורה התחתונה. טעות של משקיעים בלתי מנוסים היא לבחון את הכדאיות של השקעות נדל"ן בארה"ב על פי הכנסות השכירות בלבד. למעשה, יש לזכור כי את התשואה מקבלים רק בניכוי ההוצאות השונות. למשל, במידה ונעזרים באשראי, יש להפחית את הוצאות המימון. מי שנעזר במתווכים או בחברות ניהול, צריך להפחית את שכר הטרחה ובנוסף, יש לנכות את ההוצאות למיסים עירוניים, שיפורים בנכס וכיוצא בזה. על בסיס התשואה שתוכלו לקבל ניתן להשוות כהלכה גם בין נכסים שונים וגם בין השקעות באזורים שונים ברחבי ארצות הברית.

להיט ההשקעה בקרנות

בדיוק באותו האופן שבו יכולים להרוויח בשוק ההון גם משקיעים בלתי מנוסים, באמצעות הצטרפות לקרן נאמנות או לתעודת סל, כך יכולים משקיעים בלתי מנוסים להרוויח מהשקעה בנכסי נדל"ן מניב בארה"ב. חברת HAP VENTURE מבצעת השקעות בשיתוף עם קבוצות של משקיעים, במבנה של קרן השקעות. החברה משתתפת בהשקעה ועוסקת בייזום פרויקטים תוך ביצוע חישובי כדאיות ומודלים של מיקסום רווחים. בצורה כזאת ניתן להשקיע גם סכומים יחסית נמוכים וכן לפזר השקעות בין כמה וכמה פרויקטים מניבים.

לכתבה הקודמת
לכתבה הבאה