טיפים להשבחת נכס שנקנה למטרת השקעה

02.05.2018// מאת:

בעידן בו התשואה על חסכונות בבנק נמוכה והבורסה אינה מהווה כר יציבה להשקעה, תחום הנדל"ן להשקעה מהווה אחת האלטרנטיבות הבולטות. באר. ובחו"ל נכסים מניבים מציגים תשואה הגבוהה פי עשר ויותר מהתשואה שמניבים חסכונות סולידיים. אחת הדרכים למקסם את ההשקעה היא באמצעות השבחת הנכס, המעלה את ערכו הן בזמן גביית השכירות החודשית והן בזמן המכירה. במאמר זה נעניק מספר טיפים להשבחת הנכס.

חפשו את השדרוג שיעלה את ערך הבית בפחות מעלותו

כאשר מתכננים שיפוץ של הבית לפני מכירה תג המחיר על כל שדרוג בבית משמעותי לעין ערוך. חלק מהשינויים שתבצעו כמו צביעת הבית ושינויים קוסמטיים קלים ימשכו את העין אך לא יעלו את ערך הנכס. מן העבר השני, גם שדרוג יקר מאד לא בהכרח יעלה את ערך הבית בצורה משמעותית. החלפת בלטות, שדרוג האמבט והחלפת ארונות המטבח עשויים להיות יקרים מדי ולא להצדיק את השיפוץ. שינויים המוסיפים ערך לבית יכולים להיות תוספות בניה קלות ומשמעותיות, כאשר שימוש בחומרים זולים ואיכותיים כמו אלומיניום יכולים להוות אלטרנטיבה  מועדפת לשיפוץ יקר. נסקור בקצרה כמה תוספות מומלצות.

גדר אלומיניום לפרטיות מקסימלית

בית פרטי בעל חצר מרשימה מוסיף ערך לבית, אך ישנו דבר אחד שרוכשי הנכס העתידיים מחפשים יותר מכל – פרטיות. הוספת גדר עשויה אלומיניום המעוצבת בצורה יוקרתית תסתיר את המדשאה בה הילדים משחקים, את פינת השיזוף ותעניק פרטיות גם בשיחות הערב ליד המנגל. עלות בניית הגדר אינה גבוהה והיא מוסיפה ערך רב ואסתטיקה לחצר כולה.

הוספת פרגולות אלומיניום לחצר

אם התחלנו לבחור עבודות אלומיניום שישדרגו את הבית – מדוע לא לשדרג את פינת הישיבה. פרגולה עשויה עץ אמנם מעניקה תחושה טבעית יותר, אך פרגולות אלומיניום יחזיקו מעמד לזמן ארוך יותר ויהיו עמידות בפני נזקי מזג האוויר. למוצרי האלומיניום יתרון משמעותי חשוב – הצורך בצביעה ובחידוש העץ יורד ולאורך שנים אנו רואים כי פרגולות העץ מאבדות את צבען ונראות ישנות ומרופטות מעט תוך זמן קצר.

הוספת חניון עם דלת אוטומטית עשוי אלומיניום

חניון סגור עם דלת אוטומטית הוא חלומם של רבים. בעוד בארה"ב אנו רואים את החניון כמעט בכל בית פרטי בשכונות בינוניות ומעלה, בארץ עדיין החניונים נראית כמעין מותרות. בפועל, מחירו של חניון (רצוי כפול) אינו יקר והוא מעלה משמעותית את ערך הבית עבור רוכשים פוטנציאליים. החניון יכול לשמש בעת הצורך גם כמחסן איכותי לאחסון חפצים ואם התברכתם בשטח פנוי גדול תוכלו לשלב את השניים.

לסיכום, מספר שדרוגים קטנים למבנה יכולים להעלות את מחירו בצורה משמעותית בתוך ימים ספורים בלבד. עבודות אלומיניום המתבצעות במהירות מוסיפות פן אסתטי נוסף לבית, לצד פונקציונליות המבדלת את הנכס שלכם מנכסים נוספים באזור. גדרות, מחסנים, פרגולות וחניונים הן רק חלק מהדוגמאות לדרכים קלות להשבחת הנכס בעלות מינימלית.

לכתבה הקודמת
לכתבה הבאה