השקעות נדלן בארצות הברית – מגמות עדכניות

02.05.2018// מאת:

השקעות נדל"ן בארצות הברית הפכו בשנים האחרונות לאופציה מבוקשת מאוד על-ידי ישראלים רבים. הסיבות העיקריות למגמה זו – התשואות הנמוכות של שוק ההון בארץ, המדיניות של ממשלת ישראל שמובילה לאי ודאות ולחוסר יציבות בשוק הנדל"ן המקומי ובעיקר החשש מפני צעדים שונים שיפגעו במשקיעים וגם ההבנה שכלכלת ארה"ב נמצאת בפני צמיחה משמעותית שתוביל מן הסתם גם לעליית ערך הנכסים במדינה ולתשואות טובות מאוד.

על-מנת לנצל בחוכמה את האפשרויות שמעניק שוק הנדל"ן של ארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות כפי שהאמריקאים אוהבים לכנות את המדינה שלהם, כדאי להכיר את המגמות העדכניות בו.

איך משפיעה רפורמת המס של טראמפ על שוק הנדל"ן בארה"ב?

הכדאיות של השקעות נדל"ן בארצות הברית מושפעת מגורמים רבים, ואחד מהם הוא רפורמת המס של הנשיא טראמפ – מדובר בתוכנית מקיפה מאוד, שכוללת 400 עמודים ואינספור סעיפים, והמרכיב הבולט בה הוא הפחתה של מס החברות. כדאי לדעת שבציבור ישנה התנגדות משמעותית לרפורמה, וכך למשל על פי סקר של רויטרס רק 27% מהאמריקאים בעד הורדת מס חברות ואילו מספר המתנגדים לכך כפול, אבל בכל מקרה המס, שכיום מגיע לעד 35% (הוא משתנה בהתאם להיקף ההכנסות) יעמוד על 21% (שיעור קבוע לכל החברות). הרפורמה, ובעיקר שינויים לגבי חישובי פחת בנדל"ן, קיזוז הפסדים ועוד סוגיות מיסוי נדל"ן בארה"ב, צפויה להגדיל את הביקוש לשטחי מסחר, קליניקות של רופאים, משרדים וכן שירותים מקומיים – כך שישנם מומחים הממליצים על השקעה בנדל"ן מסוג זה.

הביקוש הגדל למשרדים קטנים

מגמה נוספת, שהינה כלל עולמית ובפרט משפיעה על התחום של השקעות נדל"ן בארצות הברית, היא הביקוש הגדל למשרדים קטנים. הסיבות העיקריות לכך הן ההבנה של יזמים רבים כי בעולם התזזיתי והתחרותי להפליא של היום נדרשת גמישות מרבית, המעבר של אנשי מקצוע בתחומים רבים לעבודה כפרילנסרים או עצמאיים במקום כשכירים (כך שיש להם צורך בחלל עבודה צנוע מבחינת הממדים), התפתחות תחומים כמו עיצוב אתרי אינטרנט או פיתוח אפליקציות שהם מטבעם, במקרים רבים, עסק של איש אחד (או לכל היותר 2-3, כך שנדרש משרד קטן), והתדמית הסקסית של מתחמי עבודה דוגמת אלה של WeWork.

המסקנה: השקעה במשרדים קטנים, ובפרט בארה"ב, עשויה להתגלות כהחלטה חכמה ולהוביל אותנו אל נכס מניב.

הגאות המסתמנת בניו ג'רזי

עוד מגמה מובהקת לגבי השקעות נדל"ן בארצות הברית היא הגאות המסתמנת בניו ג'רזי. ניו ג'רזי אולי מוכרת בעיקר כאחות הפחות אטרקטיבית של ניו יורק, אבל כדאי לדעת שמדובר במדינה עם איכות חיים גבוהה מאוד (בין השאר בזכות מערכת חינוך מוערכת מאוד) וחוסן כלכלי של ממש (ההכנסה לאדם, בממוצע, היא ה-4 בגובהה מבין כל המדינות של ארצות הברית). מספר התושבים בניו ג'רזי הוא כ-9 מיליון, ורמת הצפיפות בה גבוהה – דבר שמעלה את ערך הנדל"ן בה. המיקומים האטרקטיביים ביותר הם אדג'ווטר, קליפסייד פארק, מחוז מידלסקס ועוד מקום שכדאי לחפש בו דירות להשקעה בארצות הברית הוא העיר ג'רזי סיטי שבמחוז הדסון, על גדות נהר ההדסון (כשמצידו השני נמצא רובע מנהטן, היוקרתי והמוביל ברובעים של ניו יורק. גם ג'רזי סיטי עצמה היא מרכז תחבורתי ועסקי משמעותי).

עוד כדאי לציין כי השקעות נדל"ן בארצות הברית מחייבות הקדשת תשומת לב לנושאים משפטיים ולסוגיות מיסוי, כדי לא לעבור על החוקים של ארה"ב (המדינה נוקשה מאוד בכל הקשור לציות לתקנות ולחוקים) ועל-מנת לא לשלם מסים גבוהים מדי, הן כאן בארץ והן בארצות הברית.

לכתבה הקודמת
לכתבה הבאה