טיפים בנושא השקעה בנדל"ן מסחרי

02.05.2018// מאת:

רבים מחפשים אפיקי השקעה שתניב להם תשואה גבוהה. יש אפיקים עם דרגות סיכון שונות. אחד האפיקים היותר בטוחים לקבלת תשואה גבוהה על כספכם היא השקעות בתחום הנדל"ן. על מנת למקסם את פוטנציאל ההשקעה חשוב לבצע אותה באופן מקצועי ומושכל, תוך בחינה יסודית של היתרונות והחסרונות הגלומים בכל אפיק.

נדל"ן מסחרי הוא אפיק אטרקטיבי. כדי לבצע השקעה נבונה בו חשוב לבצעה באמצעות אנשי מקצוע המכירים היטב את התחום בכלל ובמקום המיועד להשקעה- בארץ או מחוץ לה- בפרט. יועצים מקצועיים, המכירים היטב את עקרונות השוק ואת המאפיינים הייחודיים של המיקום שבו מוצע הנכס להשקעה יצמצמו את הסיכון שבהשקעה מזה ויגבירו את הסיכוי לקבלת תשואה טובה ממנה.

השבחת נכסים כמפתח להאמרת מחירם

יש דרכים ואמצעים שונים להשבחת נכס: שדרוגו באמצעות הוספת מתחמים בו עיצוב מחדש, הנגשה נוחה יותר, קיום עסקים אטרקטיביים בסביבתו ועוד. מיצוי פוטנציאל של נדל"ן עסקי עשוי להיות תהליך. הוא לא קורה בבת אחת והוא תוצאה של מכלול משתנים.

חשיבות מיקום הנכס היא ברורה: נכסים המצויים בקרבת שירותים וחיוניים ואטרקטיביים כגון בתי חולים, מוסדות חינוך ותרבות, מרכזי קניות ושעשועים, שמהווים מקור משיכה לרכישת דירות למגורים, לחנויות ועוד יוצרים סביבה בעלת פוטנציאל נדל"ני.

מודלים שונים של השקעה בנדל"ן מסחרי

אחד המודלים הרווחים הוא גיוס הון ממשקיעים שונים, מוסדיים ופרטיים, למימון רכישת קרקע או נכס קיים. אחד היתרונות במודל זה הוא, החיסכון של פערי תיווך היות שההשקעה מתבצעת ישירות מול החברה היזמית. יתרון נוסף הוא שחרור המשקיע מהצורך לנהל את ההשקעה; הניהול כולו מתבצע על ידי החברה. המשקיע נהנה משקיפות מרבית ויכול לעקוב באופן שוטף אחרי התקדמות הפרוייקט.

חשוב לדעת, כי על פי רוב עסקאות בתחום נדל"ן מסחרי מורכבות וממושכות יותר מאשר רכישת דירה. עם זאת, פוטנציאל הרווח גדול יותר, ועשויה להגיע עד פי שניים או שלושה. מעבר לתשואה השוטפת המגיעה מהשכרת הרכב, ניתן ליהנות מרווחי הון במכירת הנכס בסכום גבוה בהרבה מסכום הקנייה שלו. עוד חשוב לדעת, כי כאשר הנכס עומד ריק, הארנונה שמשולמת עליו גבוה באופן משמעותי מהארנונה שמשלמים על מגורים.

הסיכון והסיכוי- כלים שלובים

בכל השקעה קיים סיכון, אף שרמת הסיכון בהשקעה בתחום נדל"ן מסחרי היא נמוכה בעוד הסיכוי להרוויח הוא גדול. בשוק ההון, לדוגמה, גם כאשר תיק ההשקעה סולידי ביותר, צפויות תנודות שיחשפו את המשקיע להפסדים. לעומת זאת- אף ששיעור עליית המחירים של נדל"ן מסחרי לא גבוה כמו נדל"ן למגורים ( מה שעשוי להשתנות) עדיין ההשקעה בו נתפסת כשהשקעה בטוחה ואטרקטיבית.

על מנת להפיק את התשואה המרבית חשוב לבצע השקעה בתחום מורכב זה באמצעות אנשי מקצוע מנוסים, אשר אתם סומכים על יושרתם ועל הגינותם, שהרי איש מאתנו לא רוצה להיווכח כי הניח כספו על קרן צבי בורח.

לכתבה הקודמת
לכתבה הבאה