איזה סוגי נכסים מומלץ לבדוק בהשקעה של נדל"ן בארה"ב?

23.01.2017// מאת: HAP JOURNAL

כאשר רוצים לבצע השקעה חכמה, תמיד כדאי להתייחס לחלופות השונות ולא למהר ולקפוץ למים. מתוך החלופות השונות יש לבחור בצורה מושכלת את הטובה ביותר. גם ברכישת נדלן בארהב התמונה דומה. יש להכיר את סוגי הנכסים השונים, להבין את היתרונות והחסרונות של כל אחד מהם ורק לאחר מכן – לבחור את מה שמתאים לכם. זאת – על פי פרופיל הסיכוי מול סיכון המתאים לכם וכן על סמך התקציב העומד לרשותכם.

נדלן בארהב – אזורי ביקוש

עוד לפני שיורדים לרזולוציה של סוגי הנכסים השונים, כדאי לבדוק היטב את נתוני המכירות ואת נתוני השכירות באזור שבו מתכוונים לבצע רכישה. באזורים מסוימים, נדלן בארהב ניתן לרכוש במחיר נוח ובאזורים אחרים המחירים עלו לרמה פחות כדאית בעת הנוכחית. ישנם אזורים שבהם הנכסים מועדפים על ידי אוכלוסייה חזקה ושם כדאי לבצע את הרכישה במידה וחשוב שהשוכרים יהיו יציבים, בעלי אמצעים ובעלי מוסר תשלומים.

חשוב לשים לב שלא תמיד יש קורולציה מלאה בין אזורי ביקוש שבהם כדאי לבצע רכישה של נדלן למגורים לבין האזורים שבהם כדאי להשקיע כרגע בנכסים מסוג נדלן מסחרי. לפני שמחליטים להיכן להפנות את התקציב שלכם, יש להשוות בין אזורים שונים, לבחון פרמטרים כגון אופי השכונה, סוג התושבים, שירותים מוניציפליים, דמי שכירות מקובלים, ורק אז – מחליטים.

נדלן בארהב - סוגי נכסים שמומלץ לבדוק

השקעה במחיר נמוך

התלבטות מקובלת שקיימת בקרב רוכשים היא האם לבצע רכישת דירה להשקעה או להעדיף נכס מסוג בית פרטי. שתי ההשקעות יכולות להיות טובות (כתלות במיקום, בטיב הנכס) אולם יש לקחת בחשבון עוד כמה דברים. לא תמיד עדיף לבחור את הנכס שמצבו הפיזי מצוין. לפעמים עדיף דווקא לבחור נכס במצב רעוע, או במילים אחרות – כזה שמצריך שיפוץ. נכסים כאלה ניתן למצוא לפעמים במחיר נמוך מאוד, ולאחר השקעה מסוימת בשיפוץ הופכים אותם למצוינים להשכרה.

עבור רוכשים שמעוניינים לבצע השקעה על בסיס מעט הון עצמי, כדאי להיזהר מרכישת של נכס שעשויה להיות בעיתיות במשכונו לבנק. בין סוגי הנכסים, בית פרטי יחסית קל למשכן, אולם נכסים כגון קונדוס הרבה יותר קשה למשכן. מדובר במבנה רב דירות, שבו כל דירה מוחזקת על ידי גורם אחר, בבעלות נפרדת. יש לציין שקיימת אפשרות לרכוש גם מבני מגורים בשלמותם, ואז יש אפשרות לקבל מימון במשכנתא על ידי משכון הנכס כולו.

השקעה בקבוצה

לצורך ביצוע השקעה בנדל"ן כדאי גם לקחת בחשבון אפשרות נוספות – השקעה בקבוצה. אין מדובר בהשקעה הדומה לקבוצת רכישה בארץ כי אם מדובר בקרן השקעות מקצועית, שהיא עצמה מהווה גורם ניהולי וגם משקיע בפני עצמו. צורה השקעה כזאת תתאים מאוד לאנשים שרוצים שמישהו אובייקטיבי יקבל את החלטת ההשקעה כאשר הם מצטרפים ונהנים מתשואה בהתאם לסכום ההשקעה. היתרון שבכך הוא שניתן להשקיע בפרויקט מסוים גם בסכום כספי לא גדול. יתרון נוסף הוא שניתן לבצע השקעה במקביל, בכמה פרויקטים, ללא קשר ביניהם. בקרן השקעה רצינית, כל משקיע מקבל רישום של הבעלות עבור החלק בנכס – שיכול להיות מבנה למגורים או מבנה מסחרי.

מה עוד כדאי לבדוק, מלבד המיקום, עלויות חברת הניהול, סוג הנכס? חשוב לבדוק כיצד ישפיע עליכם המס המקומי. מיסוי נדלן בארהב הוא עניין מורכב, אך ניתן להיעזר במומחי מס הבקיאים בדרכים להפחית אותו. ניתן למשל לבצע את ההשקעה לא כגורמים פרטיים אלא לאחר התאגדות כחברה. זה עשוי להתאים לא רק לישויות עסקיות בבירור אלא גם לחלק מהמשקיעים הפרטיים.

לכתבה הקודמת
לכתבה הבאה