איך מומלץ לבצע השקעות נדל"ן בארה"ב עם הון עצמי?

23.01.2017// מאת: HAP JOURNAL

אם יש לכם הון עצמי מסוים ואתם מחפשים אפשרויות השקעה טובות, הרי שתוכלו בהחלט למצוא כמה וכמה השקעות נדלן בארהב שיוכלו להתאים. חשוב להיות ערים לעובדה שלא תמיד הנכס הזול ביותר הוא זה שכדאי להשקיע בו, אך גם לא ניתן לומר את ההיפך. בשום פנים ואופן לא מומלץ להשקיע בהכרח בנכסים היקרים ביותר – זה תלוי בהון העצמי שלכם וברמת התשואה שאתם מחפשים. אז איך מתחילים? כדאי לדעת באיזה אופן מומלץ לבצע את ההשקעה וגם כיצד ניתן לבצע פיזור סיכונים נאות.

השקעות נדלן בארהב – אפשרויות שונות להשקעה

כדי לבצע השקעות נדלן בארהב בצורה מושכלת ובאמצעות הון עצמי, חשוב להיות ערים לכך שיש יותר מדרך אחת לבצע השקעה. יש להכיר את הדרכים השונות שבהן ניתן להשקיע. דרך אחת היא כמובן לבצע את ההשקעה באופן ישיר. ניתן לרכוש נכס כגון בית פרטי, בית דו משפחתי. ניתן לרכוש גם נכס מסחרי או אפילו קומפלקס מגורים שלם – בתנאי שסכום ההשקעה שלכם יספיק לכך. אך יש גם דרך שונה בתכלית ובהחלט לא פחות טובה.

אנשים שאינם רוצים לחפש בעצמם את הנכס שיתאים להשקעה אך יש להם הון עצמי יכולים ללכת על הדרך הפשוטה שנקראת – קרן השקעה. נדגיש – לא מדובר בהשקעה בבורסה (זו לא קרן נאמנות או קרן הון סיכון). מדובר בקרן מקצועית שמבצעת ייזום של פרויקטים בארה"ב וניתן להצטרף לאחד הפרויקטים או לכמה מהם בתוך משקיעים.

מדוע כדאי לבצע השקעות נדלן בארה"ב תוך כדי הצטרפות לקרן משותפת? קרן שכזאת יכולה לאפשר לכל אחד לקחת חלק בפרויקטים נבחרים, שהולכים ומוקמים. כך, לא חייבים לבחור בהכרח נכסים בנויים המצויים במרכזי הערים הוותיקים או בפרוורים. כך, ניתן להצטרף כמשקיעים באזורים שבהם קיימת תנופת פיתוח וקיים ביקוש למבני מגורים או למבנים מסחריים. אגב, יש גם פרויקטים שבהם מוקמים מבנים רב תכליתיים – קומפלקס המיועד למגורים וכן אזור לעסקים.

לבצע השקעות נדלן בארהב עם הון עצמי

חברות לשיווק נכסים

לא חייבים להיות מומחי נדל"ן מהשורה הראשונה כדי לבצע יזמות נדלן מוצלחת. גם לא חייבים בהכרח להצטרף לקרן כזאת או אחרת בכדי להשקיע הון עצמי. יש אפשרות לפנות לחברות נדל"ן שמשווקת נכסים בארצות הברית, אפשר גם לפנות למתווכים במידה ואתם נוסעים לארצות הברית לבחינת אפשרויות השקעה ויש גם אפשרות לפנות לחברות ניהול שגם מחזיקות מאגר נכסים להשקעה.

בכל דרך שבה בוחרים, חשוב לבדוק היטב לא רק איזה נדלן מניב יאפשר לכם להגיע לתשואה יפה. חשוב לא פחות – לוודא את המקצועיות של הגוף שמלווה אתכם. חשוב לוודא שעורכי הדין בקיאים בכל הנושאים הדרושים להשלמת העסקה. יש חשיבות עליונה לבצע חישובי מס ולהתייחס לכל ההוצאות הכרוכות ברכישה, לרבות שכר תיווך, חברת ניהול נכסים, הוצאות שוטפות, השקעה בתחזוקה ושיפוץ.

הדרך לפיזור סיכונים

במידה וקיים הון עצמי נכבד, אפשר בהחלט לבצע השקעה בצורה שנקראת פיזור סיכונים. פיזור סיכונים יוכל להתבצע בדרכים שונות. למשל – הדרך הפשוטה ביותר היא להצטרף לקרן להשקעות בנדל"ן ולפזר את ההשקעה בין כמה פרויקטים שונים, באזורים שונים. אפשרות נוספת היא להשקיע ברכישת מבנה למגורים ובו מספר גדול של יחידות מגורים קטנות. מבנים כאלה מקובלים מאוד בארצות הברית. מדוע זהו צעד של פיזור סיכונים? שכן לא חייבים שכל הנכסים יהיו מושכרים בכל רגע נתון כדי שההשקעה תהיה רווחית. גם אם בכל רגע ורגע יש כמה יחידות פנויות שמחכות לשוכר – התשואה נותרת יפה ומשתלמת.

לכתבה הקודמת
לכתבה הבאה