מדריך למשקיע מתחיל בתחום הנדל"ן בחו"ל

17.02.2017// מאת: HAP JOURNAL

מחירי הנדל"ן בישראל כיום נמצאים בשיאם. החקיקה הנוקשה וגזרות המס השונות על המשקיעים בשוק הנדל"ן, בעזרתן הממשלה מנסה למנוע עליות מחירים נוספות בשוק, גורמות לישראלים רבים להפנות את תשומת ליבם ואת הונם, להשקעות נדל"ן מניבות באירופה ואף מעבר לים, בעיקר בארה"ב.

למרות המרחק הרב מישראל, דבר המחווה את החסרון העיקרי בהשקעה זו, ישראלים רבים מעדיפים להשקיע דווקא בארה"ב, כי שוק הנדל"ן שם לכאורה נראה מוכר יותר מאשר בברלין או בבוקרשט. השפה אך היא אינה מהווה מכשול ממשי לרב  המשקיעים הישראלים. אך האם ההשקעה בנדל"ן בחו"ל באמת פשוטה כל כך?

מדריך למשקיע המתחיל בנדלן בחול

השקעה באופן עצמאי – אם אתם בעלי תואר בכלכלה ומכירים את שוק הנדל"ן בארה"ב אתם יכולים לחפש נכס מניב שייתן לכם את התשואה הרצויה, מומלץ כמובן לעשות סקר שוק מקיף ואף לבקר באזור ואף בנכס שמעניין אתכם  טרם רכישתו. אם הבירוקרטיה בה מלווה רכישת כל נכס אינה לטעמכם, ישנן לא מעט חברות אשר ישמחו לעזור לכם בהליך הרכישה.

השקעה בעזרת קרן השקעות – אם אין לכם את הידע הנחוץ לביצוע רכישה מושכלת של נדל"ן בחו"ל, ואתם מעדיפים להקטין את הסיכון בשקעה זו ככל האפשר, פניה לקרן השקעות היא האפשרות נכונה יותר עבורכם. קרן השקעות הבונה בעצמה פרוייקטים של במדינה תוכל לספק לכם גם מידע אודותההזדמנויות והסיכונים שטומנת בחיקה השקעה בנדלן בארהב.

כאן מתעוררת שאלה נוספת, איך לבחור קרן השקעות בצורה מושכלת? יש כמה פרמטרים שאתם חייבים לקחת בחשבון בבחינת קרן השקעות מתאימה:

אמינות הקרן וביצועיה – השקעה בנדל"ן זו החלטה חשובה, אז השקיעו מעט זמן המחקר על הקרן בה אתם מעוניינים להשקיע, וחפשו מידע על בעלי/מובילי הקרן ופרויקטים קודמים שלה. אם מצאתם ברחבי האינטרנט מידע רב, זה יכול להצביע על אמינות ושקיפות החברה כלפי המשקיעים שלה.
אם החברה מציגה שלל פרויקטים במדינות שונות בארה"ב, זה יכול להיות סימן טוב לכך שהיא אכן מבינה את רזי הנדל"ן המקומי, ולא תשקיע את כספי המשקיעים באזורים לא רווחים בהם התשואה תנודתית ולא יציבה.

ליווי בנקאי – אם קרן ההשקעות שבחרתם יוזמת פרויקטים או משקיעה בניה בארה"ב, בדקו אם פרויקטים אלו אושרו ע"י הבנק. קרן רצינית תקפיד להשקיע רק בפרויקטים אשר נבדקו ואושרו ע"י הבנק. זכרו, בנקים בארה"ב, בדיוק כמו בנקים בישראל, לא יתנו את אישורם או ילוו פרויקטים מפוקפקים, שאין בהם רווח.

משקיע מתחיל חייב להבין כי מודל ההשקעה בקרן השקעות המתמחה בנדל"ן, שונה מאוד מהשקעה בנדל"ן מניב באופן פרטי.

כאשר אתם פונים לקרן השקעות, אתם בעצם משקיעים בפרויקטים שכבר נבחרו בקפידה ע"י מנהלי הקרן ומומחי נדל"ן שעובדים בשיתוף עם הקרן. אתם לא תהיו בעלי דירה פיזית בארה"ב, אלא אתם רוכשים אחוז מסוים מההשקעה הכללית של הקרן, בפרויקט נדל"ן מסוים אותו היא עתידה לבנות או לרכוש.  מנהלי הקרן יציגו לפניכם כמה פרויקטים, ואתם תוכלו לבחור באיזה מהם להשקיע.

כבר אמרנו שקיפות המידע הוא אחד הפרמטרים לבחירה נכונה של קרן ההשקעות. לכן קרנות מכובדות ואמינות תמיד ידאגו לפרסם את המודל ההשקעה שלהם, את סכום ההשקעה המינימלי ואת התשואה החזויה מההשקעה.

כפי שאתם רואים הדרך לנכס מניב בחו"ל רצופה בשאלות וקבלת החלטות לא פשוטות. אך זכרו זו החלטה לטווח ארוך שתניב לכם תזרים מזומנים יציב במידה ותבחרו בהשקעה נכונה. הקפידו לעשות בדיקה מקיפה הן של האפשרויות שלכם להשקעה והן את האפשרויות הקיימות כיום בישראל לניהול ההשקעה שלכם.

הכתבה נכתבה באדיבות קומפני אקספרס, מומחים להקמת חברה בחו"ל

לכתבה הקודמת
לכתבה הבאה