כיצד השקעות נדל"ן בארה"ב נבדלות זו מזו בגלל מיקום הנדל"ן?

13.11.2016// מאת: HAP JOURNAL

יש סיבות רבות שמניעות את המשקיע הישראלי לבצע השקעות נדלן בארה"ב. הכנסה מנכס מניב, פיזור סיכונים, ניצול הזדמנויות. אך לפני שממהרים לבצע השקעה חשוב לבדוק לא רק סוגים שונים של נכסים אפשריים. חשוב לא פחות להבין כיצד השקעות בנדל"ן נבדלות אלה מאלה על פי אופי המיקום. לדברי משקיעים מנוסים ואנשי נדל"ן, בחירה במיקום הנכון היא המפתח להצלחת ההשקעה. גיליתם שנכס שהציעו לכם מוצע במחיר נמוך ורחוק מאזורי הביקוש? יש לכך סיבות טובות.

השקעות נדלן בארה"ב ופרמטרים כלכלייםאופציות משתלמות של השקעות נדלן בארה"ב

אנשי כלכלה ומשקיעי בורסה נוטים פעמים רבות להתעניין בנתונים כלכליים של הכלכלה האמריקאית בכללותה. עבור מי שמחפש השקעות נדלן בארה"ב, הסתכלות על אזורים שונים והבנת השוני ביניהם מחייבים השוואה בין פרמטרים כלכליים של מדינות שונות ולעיתים אפילו של אזורים גיאוגרפיים בתוככי המדינות.

אז היכן כדאי להשקיע במונחים של פרמטרים כלכליים? איפה כדאי לבצע השקעה בנדל"ן מסחרי או בנדל"ן מניב למגורים? האזורים העדיפים יהיו אלה שמשקפים מבט אופטימי אל העתיד בנוסף לנתונים כלכליים חיוביים לגבי ההווה. אזורים שבהם ניתן לראות גידול בנתוני תעסוקה ושכר – אלה הם אזורים שבהם כדאי יותר להשקיע. אזורים שבהם ניתן לראות נתונים פחות מחמיאים לגבי תוצר גולמי, אזורים שבהם הפריון נמצא בירידה, אזורים שבהם אבטלה בעליה – אלה האזורים שכדאי פחות להשקיע בהם.

חשוב לסייג ולומר שלעיתים המשקיע בוחר לשים את כספו באזור שלכאורה נראה כבעל נתונים לא מאוד מעודדים. צעד כזה יכול להתאים לאנשים שחושבים לטווח הרחוק ואשר צופים היפוך מגמה. בצורה כזאת ניתן לרכוש כיום נכס בזול ולמכור בהמשך – במחיר גבוה יותר ובאופן משמעותי. עבור משקיעים שמעוניינים בהכנסה פסיבית קבועה, עבור מי שמחפש נכס מניב – צעד כזה לא תמיד מומלץ. זה מתאים בעיקר למשקיעים בעלי ידע נרחב ועצבי ברזל, שמוכנים ויכולים להתמודד גם עם נכס ריק משוכרים למשך תקופות לא קצרות.

איכות השקעה, דמוגרפיה ופשיעה

הסתכלות על פרמטרים כלכליים כדי להבחין בשוני שבין אזורים שונים וכדאיות מבחינת השקעה נותנת מענה חלקי בלבד. איך עוד בודקים את איכותה של רכישת נדל"ן בארה"ב? איך עוד ניתן להשוות בין אזורים שונים? התשובה לכך נמצאת במאפיינים דמוגרפיים וכן – גם בנתוני פשיעה.

אם הציעו לכם נכס במחיר נמוך באופן יוצא מגדר הרגיל, אם המחיר נראה לכם חשוד או בעייתי, מהרו לבדוק את נתוני הפשיעה. אזור מוכה פשיעה, אזור שנתון לשליטתן של כנופיות רחוב ושבעלי העסקים שבו מתמודדים עם גובים של דמי חסות לא צריך לעניין את המשקיע הישראלי. את המשקיע הנבון צריכים לעניין אזורים שבהם נתוני הפשע נמוכים. גם מדדים דמוגרפיים חשובים לעניין זה משום שיש הבדל בין השקעה בשכונת מהגרים לבין השקעה בנכס שמצוי באזור ותיק ומבוסס.

אזורים בפריחה ואזורים בדעיכה

מי שרוצה להצליח עם השקעות נדלן מניבות צריך בהחלט לשים לב לאזורים שנמצאים בפריחה לעומת אזורים אחרים – שנמצאים בדעיכה. איך עושים את זה? באזורים בפריחה ניתן לראות הרבה השקעות חדשות, יותר התחלות בניה, יותר עסקים משגשגים. באזורים בדעיכה, שפחות צריכים לעניין את המשקיע – המצב הפוך.

מי שיבצע השקעה בנדלן באזור שמאופיין בפרמטרים כלכליים טובים, מי שישים את כספו באזור מתפתח, שבו קמים עסקים משגשגים ונתוני הפשיעה המאפיינים אותו נמוכים – עושה צעד חכם ומבוסס היטב. אז כאשר אתם בוחנים מחירים של נכסים, אל תשכחו לבדוק – היכן הם ממוקמים ומה מאפיין את אותם האזורים.

לכתבה הקודמת
לכתבה הבאה