מה לעשות כשעומדת רכישת נדל"ן בארה"ב על הפרק

10.08.2015// מאת: HAP JOURNAL

השקעה בנדל"ן היא אופציה רווחת מאוד – גם בגלל ששוק ההון מציע תשואות נמוכות יחסית (אלא אם כן בוחרים באפיקים בעלי רמת סיכון גבוהה מאוד), וגם בשל החיבה של רובנו לנכסים "מוחשיים". הגלובליזציה שמשפיעה על תחומי חיים רבים באה לידי ביטוי גם במסגרת החיפוש אחר השקעות משתלמות בנדל"ן, ובפרט ניצבת על הפרק האופציה של רכישת נדל"ן בארה"ב – אופציה שבהחלט כדאי לבחון היטב.

כבדהו וחשדהו

כל השקעה מוטב לבחון על סמך ההמלצה המוכרת של חז"ל "כבדהו וחשדהו", ובמיוחד כך הדבר כשמדובר בשוק הנדל"ן של ארה"ב. מצד אחד, לאורכה ולרוחבה של ארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות כפי שמכנה עצמה ארה"ב, ובצדק, פזורים שלל נכסים מניבים בעלי פוטנציאל רב. מצד שני ישנם גם לא מעט נכסים שהם בבחינת חתול בשק ורכישתם לא תוביל לרווחים גבוהים אלא לעוגמת נפש ותו לא – כך שגם אם אתם מכירים כמה וכמה אנשים שעשו את עסקת חייהם כשהשקיעו בנדל"ן אמריקאי, וגם אם מי שמציע לכם נכס כזה או אחר נשבע שהתשואה שהוא יניב לכם היא דו ספרתית, חובה לנקוט משנה זהירות.

 

איך להיעזר באינטרנט?

דרך אחת לצמצם את אי הוודאות והסיכון היא להיעזר באינטרנט לשם רכישת נדל"ן בארה"ב.

כמדינה הדוגלת בחופש מידע אמיתי ואמונה על איסוף מגוון רחב של נתונים ומתן אפשרות לציבור הרחב לעשות בהם שימוש, ישנם לא מעט אתרים המציגים תמונת מצב מקיפה, עדכנית ומחכימה לגבי מחירי נדל"ן בכל אזור ואזור (כולל פילוחים מדויקים), לגבי הרמה הסוציו-אקונומית של האוכלוסייה בכל שכונה, לגבי רמות הפשע בכל מקום, איכות החינוך (אחד הפרמטרים המשפיעים ביותר על ערך הנדל"ן בארה"ב וזאת לנוכח החשיבות הרבה שמייחסים האמריקאים לחינוך, ובצדק) ועוד ועוד.

בין האתרים שמומלץ לבקר בהם כשמחפשים הזדמנויות מתגמלות: Zillow.com, City-Data.com, GreatSchools.org, Accucoverage.com ו- Rentometer.com.

 

רכישת נדל"ן בארה"ב – אל תשכחו את המיסים

ברווח שתפיקו בזכות רכישת נדל"ן בארה"ב, כמו בכל רווח, תיאלצו לשתף את רשויות המס. במקרה ספציפי זה, מאחר שמדובר בנכס אמריקאי יש לשלם מס הן בארה"ב והן בארץ, ולמעשה תצטרכו לשלם מסים לשלושה גורמים: רשות המסים הפדרלית בארה"ב, רשויות המס של המדינה הספציפית בה נמצא הנכס וכמובן מס הכנסה הישראלי שלא מוותר על חלקו גם אם העסקה מתרחשת אלפי קילומטרים מכאן.

ראשית תשלמו מס על הכנסותיכם משכר הדירה (שהרי מן הסתם דירות להשקעה מושכרות מייד לאחר רכישתן), ושנית, כשתרצו לממש את ההשקעה ולמכור את הנכס, תשלמו מס על רווחי ההון – כלומר על ההפרש בין מחיר המכירה למחיר הקנייה, בניכוי הפחת וההוצאות. ישנם הבדלים בלתי מבוטלים בין מדינה למדינה בארה"ב מבחינת שיעור המס, וגם לצורת הרכישה ישנה השפעה על הסכומים שתשלמו, ובכל מקרה כדאי להתייעץ עם אנשי מקצוע בתחום על מנת שרשויות המס לא ינגסו חלק גדול מדי מהרווחים ויפגמו בכדאיות של רכישת נדל"ן בארה"ב.

 

קרן השקעות בנדל"ן

דרך נוספת לצמצם את הסיכון הטמון ברכישת נדל"ן בארה"ב היא לעשות זאת באמצעות קרן השקעות, ובפרט כמובן כזו המתמחה בשוק האמריקאי.

אמנם בדרך זו תשתפו ברווחים שלכם גם את הקרן ולא רק את רשויות המס, אולם התמורה שמציעה קרן המתמחה בהשקעות נדל"ן בארה"ב מצדיקה זאת, שהרי לאנשי הקרן ידע נרחב, ניסיון רלוונטי ובעיקר כלים מקצועיים המאפשרים להם לחזות ברמת דיוק גבוהה מהם המקומות הספציפיים במדינת הענק שהכי כדאי להשקיע בהם – כך שבסופו של דבר התשואה תהיה מתגמלת במיוחד.

לכתבה הקודמת
לכתבה הבאה