אודות השקעות נדל"ן באירופה

06.05.2018// מאת:

בזמן שבישראל יש קושי רב להשקיע בנדל"ן, קרי לקנות דירות להשקעה, לפחות עבור חלק גדול מהאנשים שמעוניינים בכך, הרי שיש מקומות בעולם שדווקא זה הרבה יותר פשוט, זול ומשתלם. דוגמא טובה לכך היא בודפשט, בירת הונגריה.

החל משנות התשעים, עת השתחררה הונגריה מהכיבוש הקומוניסטי, אנחנו יכולים לראות נהירה של ישראלים למדינות הגוש לשעבר, בין אם זה לצורך תיירות, עסקים והשקעות. מדובר על מדינות שעברו שינוי תוך זמן קצר מכלכלה ריכוזית בה המשטר שלט על הכל לכלכלת שוק, כלכלה חופשית, הכל הופרט לידיים פרטיות, המדינות נפתחו להשקעות זרות, וביחס לכלכלות מערב אירופה, הרי שהמחירים היו מאוד זולים, הן בגלל שהכלכלות שלהן היו במצב גרוע והן בגלל שהנכסים היו בעלי ערך נמוך לכן גם מאד כדאי לרכוש דירות להשקעה בבודפשט.

כך, בזמן שאנשי עסקים ישראלים (ולא רק ישראלים) החלו להיכנס אל אותן מדינות ולהשקיע בהן, שכן הם ראו בהן שוק חדש שנפתח בפניהם, החלו ישראלים וזרים ממדינות אחרות, שאינם אנשי עסקים, לחפש דרך כיצד להשקיע באותן מדינות ולהרוויח. מן הסתם, השקעות בדירות ובנכסים היתה הדרך הפשוטה ביותר. עמדו בפניהם שתי אופציות, לרכוש מבנים קיימים ולהשכיר את הדירות או להיות שותפים לבנייה של מבנים חדשים ולהשכיר את הדירות.

על פניו זה נראה חד צדדי, הרי אם הכלכלה במצב לא טוב, אז איך אפשר להשקיע בנכס ולהרוויח ממנו, הרי מישהו אמור לשלם עליו. התשובה היא פשוטה, ניתן לרכוש את הנכס במחיר זול ולהשכיר אותו במחיר זול וכן לאותן מדינות הגיעו לא מעט אנשים מבחוץ, בין אם סטודנטים, משקיעים וגורמים אחרים, אשר אפשר היה להשכיר להם את הנכסים.

כיצד אנחנו יכולים למצוא דירות להשקעה באירופה?

מי שמעוניין לרכוש דירה בבודפשט ולא יודע כיצד לעשות זאת, לא צריך לחשוש. יש מספיק דרכים כיצד למצוא דירות להשקעה.

הדרך הראשונה היא פשוטה, אפשר לגשת למתווכים בבודפשט ולבחון אילו נכסים עומדים למכירה ולנסות לרכוש אותם. הבעיה היא הפרוצדורות מסביב וכן עצם זה שצריך להיות נוכח במקום.

הדרך השנייה היא דרך סוכנויות שעוזרות למשקיעים זרים למצוא נכסים להשקעה. מדובר על סוכנויות וחברות שפועלות אך ורק בתחום הנדל"ן, הן מחפשות נכסים קיימים שניתן להשקיע בהם.

הדרך השלישית היא באמצעות חברות השקעות שונות. ניתן לבחון מי משקיע בהונגריה ומה שווי ההשקעה. על פי רוב ההשקעות הן ביחד עם גורמים אחרים וכל אחד מרוויח על פי החלק שלו בהשקעה. על השקעות שכאלה צריך לשלם דמי ניהול, עמלות וכדומה. היתרון הוא, שכלל לא צריך להיות מעורב בתהליך הרכישה או האחזקה של הנכס, כל מה שצריך זה להביא את הכסף ולראות בסוף החודש כמה כסף נכנס מההשקעה.

לסיכום, מי שרוצה להשקיע בדירות בבודפשט, לא יתקשה לעשות את זה ולשמחתו יש מספיק נכסים להשקיע בהם.

לכתבה הקודמת
לכתבה הבאה