איך להצליח ולא ליפול ברכישת נדל"ן בפלורידה

21.05.2018// מאת:

פלורידה שטופת השמש שבארצות הברית מושכת משקיעים רבים. משקיעים מגיעים אליה מתוך ארצות הברית עצמה אבל גם ממדינות שמחוצה לה. אבל האם כל מי שרוכש נדל"ן בפלורידה משיג לעצמו תשואה חלומית? האם כל מי שקונה שם בית או דירה יכול להרשות לעצמו לישון בשקט בלילה עם 10 אחוזי תשואה? בבדיקה שערכנו עולה כי אפשר בהחלט להצליח ופלורידה יכולה להיות גן עדן של ממש למשקיעים, אבל צריך לנקוט זהירות. מי שלא ייזהר, עשוי לגלות כי מאחורי החלום מסתתרת תמונה לא ממש וורודה. כך תוכלו לשמור על השקעתם.

בדקו שלא עובדים עליכם

לא חסרים בתים למכירה בארצות הברית ולא חסרים משקיעים שמשקיעים ברחבי המדינה. התופעה שאנו רוצים להציף כאן נכונה לא רק לגבי נדל"ן בפלורידה כי אם לגבי נכסים ובתים בכל רחבי ארצות הברית. התופעה הזאת חייבת לחדד את הנקודה הזאת – כאשר אתם רוכשים נכס, תמיד תבדקו שלא עובדים עליכם. חשוב שתדעו שאתם לא קונים חתול בשק ואת זה תבדקו בשתי דרכים. קודם כל, וודאו כי אתם משלמים מחיר הוגן תמורת הנכס. בנוסף, בדקו שמצב הנכס הפיסי לא יצריך מכם להוציא כסף רב על שיפוצים, בסמוך למועד הרכישה.

משקיעי נדל"ן בפלורידה שהצליחו, ידעו לזהות מתי מוצע להם נכס במחיר נאות ומתי מישהו מנסה לגזור על הגב שלהם קופון בלתי הגון. לפני שאתם חותמים על חוזה לרכישת נכס, השוו בין המחיר שמבקשים מכם לשלם לבין המחיר של נכסים דומים באותו האזור. אם יש פערי מחיר משמעותיים והנכסים דומים, יש לכך רק משמעות אחת. מישהו מנסה למכור לכם ביוקר, את מה שבעצם צריך לעלות יותר בזול. מדוע אנשים רבים כל כך נופלים? מכיוון שהם משווים את מחירי הנכסים שם, למחירי הנכסים כאן. האם אפשר להשוות בין מחיר של נדל"ן בפלורידה לבין מחיר של בית או דירה בתל אביב, בראשון לציון או בנתניה? בהחלט לא. אז גם אם אומרים לכם שאתם חייבם לשמוע על קניית נכס בארה"ב בשליש מחיר ביחס לארץ – בדקו לפני שתקנו.

מהו נכס AS IS?

באחת מכתבות החשיפה שפורסמו לא מזמן בטלוויזיה הופיע שמה של חברת נדל"ן ישראלית שהציעה דירות בארה"ב להשקעה תחת המונח AS IS. לחלק מהלקוחות הוסבר כי המונח הזה משקף נכס משופץ ולכן המחיר המבוקש היה גבוה יותר ממחיר של נכס מקביל. בלי להיכנס לשאלה האם אותו נכס אכן נמכר במחיר משתלם או לא, נספר מהו באמת נכס AS IS. נכס מסוג זה מציין כי הקונה בדק את הנכס ומוכן לקנות אותו כפי שהוא, בין אם הוא משופץ ובין אם הוא טעון שיפוץ. כאשר אתם קונים נדל"ן בפלורידה, אם כן, וודאו כי המחיר שאתם משלמים אכן תואם את מצבו של הנכס. אם הנכס איננו משופץ, חשוב לכל הפחות לוודא שהמחיר יגלם את המצב הפיזי ואת ההוצאה הצפויה בשיפוץ.

על הבטחות, מציאות ותשואה נטו

מבדיקה שערכנו, עולה כי חברה שמתחייבת כי תקבלו תשואה של 10 אחוז על הנכס לא באמת יכולה להתחייב על כך. במציאות, כל עסקה שמבצעים צריכה להיבדק היטב. קרנות השקעה בנדל"ן, שעוסקות בייזום פרויקטים ומשקיעות בעצמן (הון עצמי) לצד גיוס כספי המשקיעים הן ככל הנראה אחת הדרכים הבטוחות יותר, להצלחה בהשקעה. ואם אתם מחליטים לרכוש נכס בעצמכם, חשבו מה תהיה התשואה הסופית, בניכוי הוצאות ניהול הנכס, בניכוי תשלומי מיסים, שכר טרחה של עורך דין. רק כך אתם מגיעים לתשואה שתישאר בכיסכם, בסופו של דבר – תשואה נטו.

לכתבה הקודמת
לכתבה הבאה