למי, איך ומדוע כדאי להשקיע בנדל"ן האירופאי?

20.02.2019// מאת:

יש הרבה מאוד סיבות לכך שאנשים משקיעים בנדל"ן בארצות אירופה השונות. אם מעניין אתכם להשקיע בחו"ל ותרצו לקבל תובנות חשובות גם בנושאים קרובים כמו השקעה נבונה, נסביר למי, איך ומדוע כדאי להשקיע בנדל"ן אירופאי.

מחירים משתלמים בנכסים מניבים

הסיבה לכך כי ישראלים וגם אזרחי רבים מהמזרח ומארצות הברית מחפשים כיום נכסים באירופה הינה למעשה שילוב של גורמים. שילוב בין סיכוי, סיכון ותשואה. בחלק ממדינות אירופה, מחירי הנדל"ן עדיין משקפים רמה נמוכה והאנליסטים צופים עליה נוספת בשנים הקרובות. מדינות כמו ספרד ופורטוגל מצד אחד ומדינות כמו פולין מצד שני, מציעים נכסים ברמת סיכון נמוכה, עם סיכוי לתשואה מצוינת ובירוקרטיה יחסית פשוטה. ואם שמעתם על אזרחות פורטוגלית (ראו כאן) ותהיתם בנוגע לכך, נסביר מיד שגם זה יכול לעניין אתכם כמשקיעים.

נדל"ן והשקעות שמעניקים לכם אזרחות

השקעה בנדל"ן אירופי יכולה להקנות לכם גם תושבות או אזרחות. ניקח את פורטוגל כדוגמא. כדי לקבל אזרחות פורטוגלית צריך לעמוד בכמה וכמה תנאים. מקצוע נדרש וידיעת השפה מאפשרים לזרים לזכות במשרה טובה, אם יש מעסיק מקומי שמוכן להעסיק אותם. אבל לישראלים יש אפשרות נוספת לקבל אזרחות פורטוגלית. ישראלים שהינם יוצאי גירוש פורטוגל (אירוע טראומטי ולאומי שאירע לפני כ-500 שנה ויותר) יכולים לקבל אזרחות. אך גם אם הוריכם והורי הוריכם מעולם לא דיברו לדינו בבית, אפשר לקבל אזרחות וכאן מגיע הקשר להשקעה בנדל"ן. אם אתם משקיעים סכומים ניכרים בפורטוגל (וכן במדינות שכנות), בנדל"ן או בעסקים, אפשר לקבל אישור לתושבות קבע או אזרחות. גם אם אין לכם תוכניות לעבור ולהתגורר בפורטוגל, זה בהחלט בסדר. את הדרכון ניתן לקבל כמשקיעים, גם אם לא עוברים לגור במדינה.

איך תשקיעו בנדל"ן באירופה

אחרי שראינו שתי סיבות מרכזיות לכך כי קיים עניין רב להשקיע בנדל"ן באירופה, נראה איך משקיעים נכון. חשוב להבין איך למצוא נכסים משתלמים, באזורים מועדפים. לא כל מדינה באירופה מספקת את אותן ההזדמנויות וגם בתוך מדינות מסוימות יש ערים יותר מומלצות להשקעה לעומת אחרות. כדאי מאוד לקרוא סקירות כלכליות תוך מיקוד בנדל"ן, המפורסמות בעיתונים כלכליים מובילים. כמובן, זה לא מספיק ויש ליצור קשר עם חברות ייעוץ או תיווך היושבות בערים גדולות באירופה. בארץ, קשה למצאו נציגויות של סוכנויות נדל"ן רב לאומיות אך כן יש כמה חברות נדל"ן שמבצעות השקעות באירופה במודל המאפשר למשקיעים נוספים להצטרף. הצטרפות לקרנות השקעה או קבלת ייעוץ באיתור נכסים באירופה יש לבצע אך ורק מול חברות נדל"ן מוכרות, שיש להן הצלחה מוכחת.

השקעה בסכום שמתאים לכם

טיפ מאוד חשוב שיעזור לכם אם אתם משקיעים מתחילים – גם באירופה, אל תנסו להשקיע יותר מכפי יכולתכם. מצד אחד, יש מדינות שבהן אפשר לקבל משכנתאות, במיוחד אם יש דרכון מקומי או דרכון של מדינה מהאיחוד האירופי. זה יכול לשפר את הנזילות ולאפשר גיוון בסוג הנכסים (יש משקיעים שיוצרים תמהיל השקעות, בנכסים בערים שונות או נכסי נדל"ן מסוגים שונים). אם אתם לא בטוחים כמה ראוי לכם להשקיע, לכו על פי הכלל הבא. תשקיעו סכום שלא יגרע מרמת החיים הנוכחית שלכם. לפחות בשנה שנתיים הראשונות, אל תתייחסו לתשואה ולהכנסה שתקבלו מהנדל"ן בתור הכנסה שוטפת. זהו בונוס, בונוס יפה אבל לא תחליף להכנסה מעסק או מעבודה שכירה. המשקיעים שחיים אך ורק מהשקעה בנכסים באירופה הם לרוב בעלי ניסיון של כמה שנים בהשקעות מוצלחות וכן וכאלה שברשותם מגוון של נכסים, בפיזור גיאוגרפי נרחב.

לכתבה הקודמת
לכתבה הבאה