למה נדלן בפלורידה הוא השקעה כדאית?

27.02.2019// מאת:

פלורידה היא המדינה הבולטת ביותר בחלק הדרום מזרחי של ארצות הברית. בין השאר תמצאו בשטחה את מיאמי ואת אורלנדו שמושכות אליהן תיירים רבים ובסך הכל חיים ב"מדינת השמש הזורחת" – זהו כינויה של פלורידה בזכות מזג האוויר החמים והנעים שמאפיין אותה – יותר מ-20 מיליון בני אדם. בשנים האחרונות פלורידה היא גם יעד מועדף לישראלים רבים שמחפשים השקעות בנדל"ן, וכדאי להבין למה.

ביקוש יציב לנכסים

מזג האוויר בפלורידה, מדינה של כ-170,000 קמ"ר בחוף המזרחי של ארה"ב, מושך גם המוני תיירים וגם אמריקאים רבים שבורחים מפני הקור כדי לחיות במקום שהשמש מאירה ומחממת אותו כ-250 ימים בשנה. בפרט פופולרית פלורידה בקרב האוכלוסייה המבוגרת בארה"ב, שמגיעה למדינה כדי ליהנות בה בגיל השלישי.

הביקוש היציב – והגבוה – הופך את המדינה ליעד מועדף כשמחפשים בתים להשקעה בארה"ב, ואכן מי שכבר רכש נכס בפלורידה נהנה מתשואות גבוהות. ב-2016 למשל עמד שיעור עליית מחירי הנדלן בפלורידה על קרוב ל-7%, ועל פי כל המומחים גם בשנים הקרובות צפויה להימשך מגמה זו.

בתים איכותיים במחירים נגישים

בניגוד למגמת עליית המחירים המשמעותית, רמת המחירים עצמה נמוכה – ב-2018 עמד המחיר החציוני של בתים בפלורידה על כ-200,000$, ואילו דמי השכירות החודשיים הממוצעים במדינה היו כ-1,800$. כשמשווים את המצב לנעשה בארץ בשוק הנדלן, ניתן להבין מדוע קניית נכס בארה"ב הפכה לאופציה כל כך מבוקשת – ובפרט איך הפך הנדלן בפלורידה לנחשק במיוחד.

אגב, גם מבחינת מיסוי נדל"ן בארה"ב פלורידה נהנית מיתרון משמעותי, שמבטיח תשואה מרבית.

מה חשוב לדעת על בתים בפלורידה?

השמש זורחת בפלורידה במשך רוב ימות השנה והטמפרטורות הנעימות כאמור מושכות אליה הן אוכלוסייה מקומית שרוצה לחיות בנחת ובחום והן תיירים רבים – אבל המדינה כידוע חשופה עקב מיקומה גם להוריקנים.

חשוב להדגיש שהרשויות בארה"ב ערוכות לתופעת טבע רבת עוצמה זו, ויעיד על כך הביקוש היציב לבתים בפלורידה והגידול המתמשך במספר תושבי המדינה. יחד עם זאת כשקונים נדלן בפלורידה לצרכי השקעה חשוב לוודא שהביטוח של הבית כולל גם כיסוי למקרים של הצפות. למעשה הביטוח הבסיסי בארה"ב מכסה שורה ארוכה של מקרים אבל הצפה אינה אחד מהם ולכן חשוב לתת על כך את הדעת ולהצטייד בפוליסה מתאימה.

איפה בפלורידה כדאי להשקיע?

פלורידה היא כאמור מדינה רחבת ידיים – בערך פי 6 משטחה של מדינת ישראל. בהתאם תמצאו לאורכה ולרוחבה מספר ערים שכדאי במיוחד לבחון כשמחפשים דירות בארה"ב להשקעה.

עיר אחת כזו היא ג'קסונוויל בירת פלורידה. זוהי עיר נמל עם קרוב למיליון בני אדם וקצב צמיחה מרשים במיוחד – כ-25% מאז תחילת המאה ה-21. בנוסף לנמל הפעיל שמושך לעיר חברות רבות פועלות בג'קסונוויל לא פחות מ-6 אוניברסיטאות איכותיות, וגם לצבא ארה"ב נוכחות בולטת בעיר ובסביבתה. ג'קסונוויל היא גם מרכז היי-טק מוביל בחלק הדרומי מזרחי של ארצות הברית, ובסך הכל מדובר בעיר שהביקוש לנדל"ן בה עולה ועולה, ועל פי כל התחזיות גם ימשיך לעלות.

יעד אחר של נדלן בפלורידה שמעורר עניין רב הוא טמפה. טמפה היא העיר השלישית בגודלה במדינה (השנייה היא מיאמי) וחיים בה כ-350,000 בני אדם. תנופת ההתפתחות של טמפה נובעת הן מקרבתה לאורלנדו (כ-40 דקות נסיעה) והן מהעבודה שמיאמי הפכה יקרה. התשתיות התיירותיות בעיר שופרו מאוד וגם לכך יש השפעה חיובית על שוק הנדלן בטמפה, כשבין השאר יוצאות ממנה הפלגות רבות לכיוון איי בהאמה.

עוד יעד ספציפי של נדלן בפלורידה שעלה על המפה בשנים האחרונות הוא בוקה רטון שמצפון למיאמי.

לכתבה הקודמת
לכתבה הבאה