השקעות נדל"ן בחו"ל – שוק הנדל"ן בארץ מול שוק הנדל"ן בארה"ב

05.11.2015// מאת: HAP JOURNAL

בשנים האחרונות הפכה השקעה בנדלן לאחת האפשרויות היותר בולטות ויש אף שיגידו שזו האופציה היחידה המשתלמת באמת בימינו, לאור הריבית האפסית במשק והחולשה המתמשכת של שוק ההון.

ואכן, יותר ויותר ישראלים השקיעו בשנים האחרונות את כספם הפנוי בנכס כזה או אחר – בית, דירה, משרד שאותו הם משכירים, קרקע שאולי ניתן לבנות עליה כבר היום ואולי רק בעתיד תופשר לבנייה ועל כן כיום היא מוצעת במחיר נמוך מאוד ועוד ועוד אפשרויות נדלניות.

חלק מאותם ישראלים רווים נחת רבה מהשקעתם, אחרים – פחות. אמנם מחירי הדירות ונכסי הדלא ניידי האחרים לא מפסיק לעלות אולם אין פירוש הדבר שכל השקעה עונה על הציפיות ההתחלתיות. ראשית, לעתים הציפיות ההתחלתיות כלל אינן ריאליות, ושנית, על מנת לזכות בתשואה נאה באמת ובנחת רבה נדרשת הבנה בלתי מבוטלת בתחום, ולא לכל מי שיש כסף פנוי יש גם את הידע או את הרצון לרכוש ידע חיוני זה.

בכל מקרה, לפני שמשקיעים בנדל"ן חשוב קודם כל להחליט איפה מחפשים נכס מניב, כשלנוכח הגלובליזציה ישנן גם הרבה מאוד אופציות של השקעות נדל"ן בחו"ל ובפרט בארה"ב.

על מנת לבחור באופן מושכל בין שוק הנדל"ן בארץ לבין שוק הנדל"ן בארה"ב מומלץ לבחון את הפרמטרים הבאים:

 

למי מתאימות השקעות נדל"ן בחו"ל?

שימו לב – אם אתם נמנים על המשקיעים ש"רוצים לראות את הנכס בעיניים" ו"להרגיש אותו בידיים" השקעות נדל"ן בחו"ל אינן בשבילכם (אלא אם כן אתם מתעתדים לבלות על קו בן גוריון ארה"ב מספר פעמים בשנה…)

רכישת נדל"ן בארה"ב לצורך השקעה מתבצעת ברוב רובם של המקרים באמצעות קרן השקעות המתמחה בכך או חברה אחרת שזהו תחום עיסוקה, אבל יחד עם זאת, אם למשל אתם אנשי עסקים שממילא מגיעים לארה"ב מעת לעת תוכלו לנצל את אחת הגיחות לארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות על מנת לאתר נכס מניב ולרוכשו. במקרים אלה קחו בחשבון שהשקעה בנדל"ן אינה מסתכמת כמובן ברכישת הנכס אלא נדרשת התעסקות שוטפת – חיפוש שוכרים, פתרון בעיות תחזוקה וכו' – ואת אלה לא תוכלו לבצע מהארץ. אם אתם סומכים על חברת ניהול שתעשה זאת בשבילכם תוכלו למצוא בארה"ב שלל אופציות, אבל אם אתם מעדיפים לנהל את העניינים בעצמכם – כדאי למקד את החיפושים בשוק הנדל"ן בארץ.

 

איפה התשואה הפוטנציאלית גבוהה יותר?

אם בארץ שוק הנדל"ן מציע תשואות של בין 3% ל-5%, הרי שישנן השקעות נדל"ן בחו"ל המגיעות לתשואות דו ספרתיות, ובארה"ב התשואה המקובלת היא 8-9%. מדובר כמובן בהבדל משמעותי, שמטה את הכף בצורה ניכרת לטובת ארה"ב, ולאורך השנים הסכומים שיצטברו בזכות התשואה העודפת עשויים להסתכם במאות אלפי ואף מיליוני שקלים!

כמובן שחשוב להיות כל הזמן עם יד על הדופק, שכן תשואות עשויות להשתנות. יחד עם זאת הצפי הוא שבארץ התשואה לא תעלה (ובפרט לא אם הממשלה תגדיל את התחלות הבנייה על מנת להתחיל לפתור את משבר הדיור החמור). בארה"ב שוק הדירות ממשיך את מגמת ההתאוששות מהמשבר החמור של 2008 ועל כן בשלב מסוים ייתכן שהתשואות תהיינה נמוכות יותר עקב עלייה במחירי הנכסים.

 

איך לא להיתקע עם "חתול בשק"?

על מנת לבחור נכון מבין אותם בתים למכירה בארצות הברית ולהגיע לנכס מניב באמת, מומלץ לבצע את ההשקעה אך ורק באמצעות אנשי מקצוע מיומנים במיוחד – שאמנם גובים סכום כסף מסוים על שירותיהם, אולם מזעור הסיכון בהחלט מצדיק את התשלום הזה.

לכתבה הקודמת
לכתבה הבאה