השקעות נדל"ן בארה"ב – איך בוחנים נכסים באופן מקצועי

13.10.2015// מאת: HAP JOURNAL

ישראלים רבים מתעניינים באופציה של רכישת נדלן בארהב, לאו דווקא כדי לגור בארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות כפי שהיא מכונה אלא כי זוהי השקעה עם פוטנציאל לרווח נאה במיוחד.

אבל כמובן שלא כל השקעה בנדלן אמריקאי מניבה תשואה גבוהה, ועל כן עבור כל מי שמתעניין באפשרויות השונות של השקעות נדלן בארהב – איך בוחנים נכסים? היא שאלה שחובה להתעמק בה.

 

מבחר אתרי אינטרנט

כמדינה שאמונה על שוק חופשי ומידע נגיש, ארהב היא במידה רבה גן עדן למשקיעים בנדלן. לא מעט אתרי אינטרנט מעניקים אינפורמציה רחבת היקף, מעודכנת ומגוונת אודות נכסים בכל פינה ופינה ברחבי מדינת הענק, ושימוש בהם מאפשר קבלת תמונה מפורטת ומאירת עיניים אודות כדאיות השקעות שונות שעומדות על הפרק מבחינתכם.

בין האתרים המספקים מענה לשאלה לגבי השקעות נדלן בארהב – איך בוחנים נכסים? ניתן לציין את הבאים:

* זילו (Zillow.com) – אחד האתרים המוכרים ביותר בתחום הנדלן בארהב, שמספק מידע בסיסי לגבי כל נכס (מיקום מדויק, גודל, השנה בה נבנה ועוד), וחשוב מכך: אומדן שווי. אמנם מדובר באומדן בלבד, שככל אומדן עשוי להתאפיין בסטייה מסוימת מהמציאות, אולם הוא מבוסס הן על נתונים לגבי הנכס והן לגבי מחירי נכסים דומים בסביבה, כך שהוא בהחלט מספק אינדיקציה לא רעה בכלל לגבי הערך האמיתי של הנכס (ואגב, באתר גם מצוינת מידת הדיוק של האומדן, כך שתוכלו לדעת עד כמה ניתן לסמוך עליו).

* הנאים השכנים בעיניך? – אחד הפרמטרים המשפיעים על ערך נכס הוא השכנים (בכל הסביבה). אתר בשם zipskinny.com מספק נתונים סוציו-אקונומיים עדכניים אודות כל אזור בארהב, ובכך עוזר לבחון את הנכס מעוד היבט.

* רנטומטר (Rentometer.com) – אתר שמספק תמונת מצב עדכנית לגבי גובה דמי השכירות בכל מקום בארהב, ומאפשר לכם להבין איך ייראה תזרים המזומנים החודשי.

באופן כללי לפני שמחפשים דירות להשקעה בארהב כדאי להתעמק במגמות העדכניות של שוק נדלן זה, וליתר דיוק בשווקי הנדלן המקומיים בכל עיר אמריקאית שבה מחפשים הזדמנות להשקעה – ידע מקיף ועדכני מקטין את אי הוודאות ואת הסיכון שהם חלק מכל השקעה ומגדיל משמעותית את הסיכוי כי תמצאו נכס מניב באמת.

 

היבטי המיסוי

עוד מרכיב שחשוב לקחת בחשבון כשמתלבטים איפה כדאי לקנות דירה בארהב הוא המיסוי. במדינות שונות בארה"ב ישנן מדרגות מס שונות, הן על שכר דירה והן על רווחים ממכירת נדלן, ומן הסתם גובה המס משפיע על התשואה הצפויה.

כך למשל בקליפורניה גובה המס על שכר הדירה נע בין אחוז בודד לעד 9.3% (בהתאם לגובה השכירות) ואילו מדינת פלורידה אינה גובה כלל מס על שכר הדירה (ישנו מס פדרלי, שאותו משלמים בכל מקרה בכל מדינה ומדינה בארהב, וכן יש לשלם למס הכנסה בארץ, אולם עדיין הרווחיות מעט גבוהה יותר עבור נכס שנרכש באותה עלות ומושכר באותו מחיר).

 

קרן השקעות נדלן בארהב – איך בוחנים נכסים אנשי מקצוע?

עבור מי שצבר ידע נרחב וניסיון עשיר בכל הקשור לאפשרויות השונות של השקעות נדלן בארהב – איך בוחנים נכסים? היא לא שאלה מאיימת אלא אתגר מקצועי שאיתו הוא מתמודד בהצלחה מדי יום.

ואכן, אחת הדרכים המומלצות לבצע השקעה בנדלן בארהב היא באמצעות קרן שכזו, שאמונה על בחינת נכסים באופן מדוקדק ומדויק.

חשוב לזכור שאמנם קרן שכזו גובה באופן טבעי סכום כסף בלתי מבוטל עבור שירותיה, ועל כן נוגסת במידת בה ברווחיות ההשקעה – אולם לא במידת כדאיותה, שכן הערך המוסף של הידע שצברה הקרן רב, ומאפשר איתור נכסים שמניבים תשואה גבוהה במידה ניכרת מאלה שתוכלו למצוא בעצמכם.

לכתבה הקודמת
לכתבה הבאה