השקעות נדל"ן בארה"ב – הכנסה חודשית בטוחה

23.11.2015// מאת: HAP JOURNAL

הכנסה חודשית קבועה ובטוחה, וכמובן גם משמעותית, היא הכרח בחיים המודרניים. כשאותה הכנסה זורמת לחשבון הבנק שלנו לא בזכות עבודה אלא בעקבות השקעה נבונה של כספים אותם הרווחנו בעבר, הברכה כפולה ומכופלת – שכן בזכות הכנסה שכזו אנחנו יכולים לבחור למשל כלל לא לעבוד, או לעבוד רק בתפקיד שמספק לנו אתגר ועניין ולא להתפשר רק בשל שיקולי פרנסה. השקעות נדלן בארהב הפכו בשנים האחרונות לאחת הדרכים המקובלות לזכות באותה הכנסה חודשית בטוחה, ובהחלט כדאי לבחון את האופציה המתגמלת הזו.

"בטוחה"? לא בטוח

ראשית חשוב להדגיש: אי אפשר להבטיח הכנסה חודשית "בטוחה". בכל השקעה בנדל"ן , ובעצם בכל השקעה באופן כללי, ישנה רמת סיכון מסוימת, ואין, פשוט אין, השקעות נטולות סיכון לחלוטין ועל כן "בטוחות".

יחד עם זאת ישנן דרכים לצמצם את רמת הסיכון ולהפוך אותה לכה נמוכה, עד שאפשר לדבר על הכנסה חודשית קבועה ובטוחה – שכאמור מהווה מרכיב משמעותי באיכות חיים גבוהה במיוחד.

איפה הכי כדאי לבצע השקעות נדלן בארהב?

כשמדברים על השקעות נדלן בארהב חשוב לזכור שארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות כפי שהיא אוהבת לכנות את עצמה, ודי בצדק, משתרעת על פני קרוב ל-10 מיליון קמ"ר ומורכבת מ-50 מדינות ואלפי ערים – כך שהשאלה הראשונה אותה יש לשאול היא איפה לחפש נכס מניב.

באופן טבעי תשומת הלב מופנית בעיקר למטרופולינים הגדולים, שמשקפים את עוצמתה של הכלכלה האמריקאית (גם כיום, וגם אם נדמה כי היא דעכה בתחילת המאה ה-21). כך למשל על פי מחקר של חברת ייעוץ גדולה בשם PWC, הרי שב-2015 הערים המשתלמות ביותר מבחינת השקעות נדלן בארהב היו יוסטון, אוסטין ודאלאס (שלושתן במדינת טקסס), דנוור, סן פרנסיסקו, לוס אנג'לס, סיאטל, בוסטון וכמובן ניו יורק ובפרט מנהטן וברוקלין.

מאחר שמדובר בערים עצומות בגודלן – שטחה של אוסטין למשל הוא למעלה מ-750 קמ"ר, פי 15 מתל אביב – ייתכנו גם הבדלים בין אזור לאזור בתוך הערים, וכמובן שגם ערים אטרקטיביות היום עשויות להיות פחות מתגמלות מחר, ואילו ערים אחרות עשויות למשוך אליהן לפתע ביקושים ערים. איך מגיעים לנכסים המניבים ביותר מבין השפע הנרחב של בתים למכירה בארצות הברית ? הדרך הטובה ביותר היא לבצע את ההשקעה בעזרת מומחים בתחום הנדלן בארהב.

איזו הכנסה חודשית מניב בית בארהב?

התשואה הצפויה בעקבות רכישת נכס מניב בארהב נעה בין 4 ל-6%. חשוב לזכור כי תיתכנה תקופות בהן הבית עומד ריק כך שלא זורם שכר דירה לחשבון הבנק שלכם (אם כי שיעורי אי התפוסה נמוכים עד מאוד) וכן נדרשות מעת לעת השקעות בתחזוקתו של כל נכס – אולם בסך הכל בית שעולה למשל רבע מיליון דולר יניב הכנסה חודשית קבועה של כ-4,000-4,500 ש"ח.

לא רק הכנסה חודשית קבועה – אלא גם נכס שערכו יעלה

רכישת נדלן בארהב , כשהיא מבוצעת כמובן באופן מושכל על סמך מידע עדכני ומקיף, מאפשרת לנו לא רק ליהנות מהכנסה חודשית קבועה אלא גם מנכס שערכו, על פי כל התחזיות כמעט, צפוי לעלות.

בשנת 2008 שוק הנדלן בארהב התרסק. פשוט כך: מחירי הבתים והדירות בכל רחבי 50 המדינות צנחו בעשרות אחוזים בעקבות האירוע שזכה לשם "משבר הסאבפריים" (ושנבע מהתנהלות חסרת אחריות ושערורייתית של בנקים וחברות אשראי כמו גם של הרשויות). מאז אמנם התאושש שוק הנדלן והמחירים במגמת עלייה, אולם מומחים לשוק הנדלן האמריקאי צופים כי הם ימשיכו לטפס.

בניו יורק ובסן פרנסיסקו, למשל, התחזית היא לעלייה של 5% בשנה (בממוצע כמובן), באטלנטה ל-9% ובדטרויט, שם מחירי הבתים נמוכים במיוחד, לכ-6% – כך שבנוסף להכנסה החודשית הבטוחה סביר להניח שיהיה גם רווח נאה בעת המכירה העתידית.

לכתבה הקודמת
לכתבה הבאה