כדאי לבצע השקעות נדל"ן בארה"ב

29.03.2015// מאת: HAP JOURNAL

לפני שמשבר הסאבפריים פרץ בארה"ב לא מעט ישראלים, הן חברות גדולות, משקיעים פרטיים והן אזרחים שביקשו להשקיע קצת כסף בשביל שיישאר להם משהו לפנסיה או להוריש לילדים שלהם, ביצעו השקעות נדלן בארהב. כאשר החל המשבר היו שטענו שהשקעות אלו ירדו לטמיון, אך האמת היא שגם היום, קצת יותר מחצי עשור אחרי שפרץ המשבר, הכדאיות של השקעות אלו קיימת ושרירה.

קצת מספרים בשביל שנבין על מה אנחנו מדברים לפני שנצלול לעצם הרעיון של השקעות נדלן בארהב. על פי הערכות כיום מושקעים למעלה מ-500 ישראלים בנדל"ן בארה"ב. למעשה הישראלים נחשבים למשקיעים כמעט הכי גדולים בנדלן אמריקאי אם נוציא את הקנדים ונכון שהשקעות זרות בנדל"ן מהוות רק 7.5% מכלל שוק הנדל"ן האמריקאי ובכל זאת מדובר בהשקעות לא קטנות.

כשבוחנים כיתד מתחלקות השקעות נדלן בארהב על ידי ישראלים מגלים שמדובר בבניינים שלמים כולל נדלן מסחרי דוגמא קניונים ואזורי מסחר (בדרך כלל על ידי חברות ומשקיעים) ובדירות בסדרי גודל שונים על ידי אזרחים פרטיים. החלוקה היא בין אזורים כמו מנהטן שנחשבת לאחד האזורים האהובים על ידי הישראלים (בתחילת העשור היה מדובר על כמעט 40 אחוז מהעסקאות), פלורידה שאהובה בזכות קהילה יהודית מאוד גדולה שיושבת שם, שיקגו הפורחת וטקסס.

על כדאיות השקעות נדלן בארהב

 

כדאיות השקעות נדלן בארהב

בזמן שבישראל מחירי הדירות מטפסים בלי הפסקה, אזי שבארה"ב המצב הוא מעניין, מחד מחירי הנדלן החלו לטפס בחזרה אך הם עדיין נמוכים ביחס לעשור הראשון של שנות האלפיים או שנות התשעים. המשבר האחרון גרם לירידה חדה במחירים, שלא נדבר על עיירות רפאים (עיירות שננטשו על ידי תושבים שלא יכלו להחזיר את המשכנתאות שלהם. דטרויט היא מקרה ידוע בכך), מה שהוביל לאפשרויות השקעה מגוונות במחירים זולים יחסית.

נדלן באופן ובפרט בארה"ב נחשב תמיד לאפיק השקעה מומלץ. מעטים וקיצוניים המקרים בהם מחיר נדל"ן ירד. ידוע לכל שהביקוש לנדל"ן מגורים או מסחרי נמצא לרוב בעלייה מסיבות דמוגרפיות ומחסור בקרקע. לכן אם רוכשים נדלן במקום שנחשב מושך, דוגמא מנהטן או פלורידה, אז הסיכויים להרוויח מהשקעה זו הם גבוהים.

בכל זאת, על מנת להימנע מטעויות שנעשות על ידי משקיעים לא מנוסים, עלינו לקבוע מספר נקודות שיהוו עבורנו טיפים או מגבלות שנציב לעצמנו, בטרם נבצע השקעות נדלן בארהב

ראשית, יש להגיע למקום פיזי לראות אותו. ישנם ישראלים שממהרים ללכת אחרי החלום של רכישת נכס בארהב בלי לראות אותו פיזית, הם מבצעים את ההשקעה דרך חברות שמוכרות להם נכס באמצעות פוסטר או תמונה. זה יפה, אבל ככה לא קונים נכס. בשביל לקנות נכס, צריך לראות אותו בעיניים, לוודא באיזו שכונה הוא יושב, האם יש בו ליקויים שונים, מה ניתן לעשות איתו, האם הוא באמת עומד למכירה ועוד. עלויות העסקה כאן מאוד יקרות להבדיל מרכישת נכס בישראל ויש להוסיף את העלויות לסכום הכולל של השקעה.

שנית, רצוי לבחון מה מצב המס בישראל לגבי השקעה ורווח מנכס בארה"ב. מס הכנסה לא יסכים שלא ליהנות מהרווח שלכם ולכן מומלץ לקחת רואה חשבון ולבדוק באמצעותו בדיוק מה המדינה מצפה מכם לתת לה בתמורה להשקעה שלכם בארה"ב.

שלוש, תלמדו את השוק האמריקאי, את החוק, מה הבנקים מציעים לכם ומה הם דורשים. אל תשאירו את זה לידי החברה שמציעה לכם לבצע השקעות נדלן בארהב , זה עלול לחזור אליכם כבומרנג. תעשו מחקר, תבררו, תלמדו, ורק אז תשקיעו.

לכתבה הקודמת
לכתבה הבאה