כיצד מתכוננים להשקעות נדלן בארהב

27.02.2017// מאת: HAP JOURNAL

במצב שבו שוק ההון מדשדש מזה מספר שנים ומציע תשואות צנועות במיוחד, אין פלא שכל מי שברשותו סכום כסף פנוי והוא מעוניין שהכסף "יעבוד" בשבילו אחרי שהוא עבד בשביל הכסף מחפש לבצע השקעות נדלן.

שוק הנדל"ן מציע מגוון רחב של אפשרויות למשקיעים – רכישת דירה להשקעה, קניית משרד והשכרתו בין אם לטווח קצר ובין אם לטווח ארוך, אופציה נוספת היא רכישת קרקע מתוך תקווה שניתן יהיה לבנות עליה ולזכות ברווח משמעותי ועוד בחירה היא בין נדל"ן כאן בארץ לבין נדל"ן בחו"ל ובפרט בארה"ב.

ישנן מספר סיבות טובות לתור אחר הזדמנויות נדלן בארהב: ראשית, מחירי הדירות בארץ זינקו ביותר מ-100% תוך פחות מעשור, ואמנם גם שכר הדירה נסק מעלה, אבל גם כך התשואות נשחקו וכיום לא קל למצוא נכס מניב בישראל. בנוסף הממשלה החלה להערים קשיים על משקיעים בנדל"ן וזאת בניסיון לבלום את העלייה במחירי הדירות שיוצרת התמרמרות קשה בקרב חלק מהציבור, ועוד גורם לביקוש הגדל והולך לקניית בית בארה"ב להשקעה הוא משבר הסאב-פריים שפרץ ב-2007 והוביל לצניחה דרמטית של המחירים בארצות הברית – עד כדי כך שגם 10 שנים אחרי עדיין ישנם במדינת הענק בתים ודירות במחירים אטרקטיביים במיוחד.

הדרך להשקעה מתגמלת בנדל"ן בארה"ב

למרות הפוטנציאל הגדול של השקעות נדל"ן בארה"ב, חשוב לקחת בחשבון שהדרך להשקעה מתגמלת באמת לא פשוטה: ראשית נדרשת הוצאת ויזה לארה"ב, כדי שניתן יהיה להיכנס למדינה על-מנת למצוא בה נכסים מתאימים להשקעה ולחתום על החוזים הרלוונטיים.

בהקשר זה כדאי לזכור שרשויות ההגירה של ארה"ב מערימות בשנים האחרונות לא מעט קשיים על מי שמבקש להיכנס למדינה – וגם אם כניסת משקיעים למדינה היא גם אינטרס של הכלכלה האמריקאית, עצם הרצון לרכוש נדל"ן לא תמיד מספיק כדי לקבל את הוויזה הדרושה. קרא כאן עוד על הנושא של השקעות נדלן.

עוד מכשול בדרך להשקעה בנוסף לחובת קבלת ויזה לארה"ב הוא שישנם ועדי בתים שלא מאפשרים למי שאינו אזרח המדינה לרכוש את הנכס שהם מנהלים. חשוב לציין שהחוק עצמו מקנה לאזרחים זרים את הזכות לקנות נדל"ן כולל בתים ודירות להשקעה, לשם כך אין צורך באזרחות אלא רק במספר נישום אישי (שאותו מנפיקה רשות המס בארה"ב, ה-IRS), אולם בהחלט עלול להיווצר מצב מתסכל שבו מצאתם נכס אטרקטיבי והגוף שמנהל את אותו נכס מסרב למכור לכם אותו.

סוגיות מיסוי ונושאים משפטיים

משקיעי נדל"ן בארה"ב נדרשים להתמצא גם בסוגיות מיסוי ובנושאים משפטיים – למשל את הנכס שתקנו כהשקעה ניתן לרשום על שמכם או על שותפות מוגבלת (LLC), חברה בע"מ ועוד אפשרויות. לכל אופציה יתרונות וחסרונות, כך שמומלץ להסתייע הן ברואה חשבון בעל ניסיון בתחום של השקעות נדלן בארה"ב והן בעו"ד בעל ידע עדכני ורחב היקף בתחום.

אפשרות אחרת ליהנות מנכס מניב בארה"ב היא לבצע את ההשקעה דרך קרן שמתמחה בנדל"ן בארצות הברית. בדרך זו כמובן שגם אין צורך לעבור את התהליך של הוצאת ויזה לארה"ב, שכן כל ההשקעה מתבצעת מהארץ.

לכתבה הקודמת
לכתבה הבאה