השקעה בנדל"ן – איך לבחור פרויקט והאם להשקיע בארץ או בחו"ל?

18.03.2019// מאת:

השקעה בנדל"ן, בין אם היא בארץ או בחו"ל הינה השקעה חשובה וחכמה שיכולה רק לקדם אתכם כלכלית. האופציות הללו שונות זו מזו בכמה היבטים כאשר השאלה העומדת כיום על הפרק היא האם להשקיע בארץ או בחו"ל. ובכן, אין ספק כי קניית דירה להשקעה בישראל היא החלטה נכונה ואנו רואים זאת מדי יום ביומו.

מחירי הדירות רק עולים מתקופה לתקופה והביקוש למגורים אינו מסתיים אף פעם. לכן, אם תבחרו להשקיע בנדל"ן בארץ רוב הסיכויים שלא תתחרטו על כך לאורך זמן. גם אם תרכשו דירה קטנה בפריפריה, אין ספק כי תצליחו להשכיר אותה לאנשים ולקבל בעבורה תשלום שכירות מדי חודש. ככל שהדירה שתרכשו תהייה פופולרית יותר, במיקום מוצלח ובעלת יתרונות – כך הסיכוי לתשואה גבוהה יותר.

קניית דירה להשקעה בישראל זו אפשרות מצויינת למי שיש לו כסף זמין ולא צריך בהכרח לקחת הלוואות או משכנתא מן הבנק. למעשה, אם יש לכם כמה מאות אלפי שקלים פנויים, תוכלו לרכוש בישראל ולהשכירה בהמשך. אם מדובר בסכום גבוה יותר, תוכלו לשדרג את ההשקעה שלכם ולהשקיע בדירה טובה יותר ובכך להעלות את הפוטנציאל הרווחי.

השקעה בנדל"ן בחול – האם זו אכן השקעה משתלמת?

השקעה בנדל"ן שנמצא מעבר לים זו גם כן השקעה אטרקטיבית ובשנים האחרונות אנו שומעים יותר ויותר על משקיעים ישראלים שבוחרים להרחיק אל מעבר לים ולחפש אחר הרפתקאות נדל"ן. בארץ תוכלו למצוא מגוון פרויקטי נדל"ן חדשים למכירה בת"א, ירושלים, חיפה או כל יישוב אחר, אולם גם בחוץ לארץ ניתן למצוא מגוון רחב של פרויקטים להשקעה.

המחירים בחו"ל בדרך כלל לא יותר גבוהים מאשר הנדל"ן בארץ ולמעשה, יש שיעידו כי ההשקעה בנדל"ן בחו"ל אף משתלמת יותר מבחינת ההוצאה הראשונית. כלומר, מחיר דירה בחו"ל עשוי להיות זול יותר מאשר דירה בישראל.

השאלה הנשאלת היא האם הרווח שתקבלו על דירות בחו"ל זהה או גבוה יותר מדירות בארץ? התשובה לכך תלויה בסוג הנכס, במיקום הנכס, בהוצאות נלוות וכדומה.

יש לציין כי החיסרון העיקרי ברכישת דירה להשקעה שנמצאת בחו"ל זו העובדה כי המשקיע נמצא בארץ ולא יכול להיות זמין ונגיש לכל בעיה או עניין שיצוץ בדירה המרוחקת. גם למצב זה יש פתרון ומה שעושים המשקיעים זה משלמים לחברות חיצוניות אשר מנהלות את הנכס בעבורם, כאשר התשלום הוא סמלי ומשתלם.

השקעה בנדל"ן במדינת ישראל – אילו תשואות יהיו?

התשואות שיעלו מהשקעתכם אינן חד משמעיות ותלויות בכמה גורמים. אם הדירה ממוקמת באזור מבוקש, משופצת או חדשה – הסיכוי לתשואות גבוהות יותר. אך גם אם מדובר בדירה קטנה בפריפריה, אין ספק כי תוכלו להחזיר את השקעתכם תוך מספר שנים ולאחר מכן גם תתחילו להרוויח. בין אם אתם חושבים על השקעה בארץ או בחו"ל תשואות צפויות בכל ערוץ השקעה.

לכתבה הקודמת