מדוע כדאי כל כך לבצע עסקאות נדל"ן בחו"ל?

20.10.2014// מאת: HAP JOURNAL

עסקאות נדלן בחו"ליותר ויותר ישראלים מתעניינים בביצוע עסקאות נדלן בחו"ל, בעיקר למטרת השקעה, וזאת במסגרת הרצון להגדיל את ההון האישי ולהגיע לעצמאות כלכלית אמיתית או להבטיח פנסיה נאה שתרפד את החיים בגיל השלישי.

לעניין הגובר בנדלן מעבר לים ישנן 3 סיבות עיקריות: אי היציבות המאפיינת את שוק ההון הישראלי, התשואות הנמוכות של שוק הנדלן בארץ – וההזדמנויות הרבות שמציעים שווקי נדלן שונים מסביב לעולם (כמו גם היכולת לנצל אותן בזכות הגלובליזציה ובזכות חברות ישראליות הפועלות במדינות שונות בתחום זה, ושהופכות את ביצוע עסקאות הנדלן לפשוטות יחסית).

התנודתיות המסוכנת של שוק ההון בארץ

 

על השאלה למה נדל"ן ולא השקעה במניות, אג"חים, קרנות ושאר מכשירים פיננסיים התשובה פשוטה: כי שוק ההון בארץ הוא מקום מסוכן, בפרט כשמדובר בהשקעות עם פוטנציאל לתשואה גבוהה. כמעט כל אחד מאיתנו מכיר מישהו שהפסיד סכומי עתק באחד המשברים שפקדו את הבורסה הישראלית, ואפילו אפיקים סולידיים עלולים להסב לנו הפסדים משמעותיים כששוק ההון קורס – ועל כן מסתמנת מגמה מובהקת של מעבר להשקעה בנדלן.

התשואות הנמוכות של שוק הנדלן בישראל

 

סיבה נוספת לכדאיות הגבוהה של ביצוע עסקאות נדלן בחו"ל היא כאמור התשואות הנמוכות של שוק הנדלן בישראל.

על פניו למי שמחפש דירה להשקעה מוטב לעשות זאת בהרצליה ולא בברלין, שכן כך הוא יוכל להיות קרוב יותר לנכס שרכש – שכן בכל השקעה טמון אלמנט של אי ודאות, מרכיב שאנחנו מנסים לצמצם את נוכחותו בחיינו, והידיעה כי נוכל לראות פיזית את ההשקעה שלנו גורמת לנו מבחינה פסיכולוגית לחוש בטוחים יותר.

מצד שני, התשואות הנמוכות של נדלן בישראל (בעיקר בשל רמת המחירים הגבוהה הקיימת כיום) ממוססות יתרון זה.

רק כדי לסבר את האוזן: אם אתם משקיעים רבע מיליון ש"ח בתשואה ממוצעת של 4% לשנה, הרי שכעבור 15 שנה ערך ההשקעה שלכם יהיה כ- 450,000 ש"ח. אם התשואה הממוצעת נטו היא 8% לשנה, הרי שהשקעה דומה תניב קרוב ל- 800,000 ש"ח (!) – כך שבהחלט כדאי לצאת מגבולות האזור הגיאוגרפי בו אנו חיים כשמחפשים השקעה משתלמת באמת ודרך להבטיח את העתיד.

איך להגיע אל עסקאות נדלן בחו"ל משתלמות במיוחד?

 

אם בישראל התשואות השנתיות הממוצעות בתחום הנדלן נעות בין 3 ל- 5.5-6 אחוז בשנה, הרי שבחו"ל ניתן להגיע לתשואות של 8-9% ואף למעלה מכך – וכאמור ההבדל המצטבר לאורך שנים הוא קריטי.

אבל כמובן שגם עסקאות נדלן בחו"ל לא תמיד מניבות את התשואות הנ"ל ומי שמחפש נכס מניב והשקעה שיוכל להתהדר בה במשך עשרות שנים צריך לקחת בחשבון שעליו להשקיע לא רק כסף אלא גם זמן, מחשבה ותשומת לב בחקר שוק הנדלן בעולם ובפרט למצוא תשובה לשאלה החשובה מכולן – עם מי להשקיע?

אופציה אחת היא להתעמק בנעשה בשוק הנדלן בכמה מקומות ברחבי העולם, לזהות מגמות ולאתר נכסים במחיר אטרקטיבי (כמובן בעיר שצפויות בה עליות מחירים בתחום הנדלן, שניתן להשכיר בה דירות ובתים בקלות יחסית, ואחרי שלוקחים בחשבון את היבטי המיסוי ונושאים משפטיים שונים הכרוכים בעסקאות נדלן באשר הן) – אולם בדרך זו ישנם מוקשים רבים, שלא לכולם ניתן להיות מודעים מראש, כך שדרך טובה יותר לבצע עסקאות נדלן בחו"ל היא דרך קרן השקעות המתמחה בכך.

אמנם קרן השקעות גובה תשלום עבור שירותיה, אולם הידע הרב של המומחים המועסקים בה מבטיח הגעה לנכסים מניבים במיוחד כך שבסופו של דבר תזכו לתשואה מרשימה + ידיעה כי אתם לא צריכים לחשוש מפני נושאי מיסוי, היבטים משפטיים או תחזוקה שוטפת של הבית שרכשתם, וביחד עסקה שמבטיחה עתיד ורוד במיוחד.

לכתבה הקודמת
לכתבה הבאה