השקעות נדל"ן – אונליין ובשטח

28.05.2018// מאת:

השקעות נדל"ן בארצות הברית הפכו בשנים האחרונות לאופציה פופולרית מאוד בישראל. יותר ויותר משקיעים – שנרתעים מחוסר הוודאות שמאפיין את שוק הנדל"ן בישראל ומבקשים תשואות גבוהות יותר מאשר אלה שמציע שוק ההון בארץ – מנצלים את האפשרויות הרבות שמציע שוק הנדל"ן הגדול של ארצות הברית (וליתר דיוק שווקי הנדל"ן הרבים לאורכה ולרוחבה של מדינת הענק), ונהנים מנכסים מניבים.

יחד עם זאת, ולמרות היתרונות המשמעותיים של השקעה בארה"ב, ישנו גם חסם שכדאי לקחת בחשבון: בניגוד להשקעה בנייר ערך (או בסטארט אפ, למשל), רכישת נדל"ן שיהווה השקעה אופטימלית כרוכה גם בבדיקה יסודית שלו, כזו שנשענת על ביקור בו. אלפי הקילומטרים שמפרידים בין נמל התעופה בן גוריון לבין היעדים השונים ברחבי ארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות הם מן הסתם מגבלה – אבל חשוב לדעת שניתן להתמודד איתה בהצלחה.

מה ניתן לבצע מבלי לצאת מהבית בדרך לנכס מניב בארה"ב?

עוד לפני שמתחילים לחפש טיסות לארצות הברית ישנן כמה וכמה פעולות שניתן לבצע בדרך להשקעה חכמה בנדל"ן אמריקאי ולנכס שיניב לנו תשואה גבוהה ונחת רבה.

ראשית, כדאי להתעמק בנעשה בעולם הנדל"ן בארצות הברית – שכאמור מורכב משווקי נדל"ן רבים שהרי לכל עיר ובעצם לכל שכונה מאפיינים ייחודיים ובהתאם רמת כדאיות אחרת להשקעה. בנוסף ישנם מקומות שכדאי להשקיע בהם בנדל"ן מסחרי, אחרים מתאימים לחיפוש בתי מגורים פרטיים וישנם גם אזורים שבהם האופציה האידיאלית היא מתחמי מגורים. את כל המידע הזה ניתן למצוא במרחב הדיגיטלי גם בלי להגיע לארה"ב עצמה.

מידע יקר ערך נוסף שמציע לנו האינטרנט הוא לגבי נכסים ספציפיים: כך למשל באתר בשם ZILLOW תוכלו למצוא אינפורמציה מפורטת לגבי הערך הריאלי של הנכסים בסביבה שבה אתם שוקלים להשקיע, וכך לקבל אינדיקציה טובה מאוד האם המחיר שאתם מתבקשים לשלם עבור נכס ספציפי הוא אכן אטרקטיבי ולא גבוה מדי (וגם לא נמוך מדי – מחיר שנמוך בעשרות אחוזים ביחס למחיר השוק המקובל הוא סיבה טובה להרמת גבה, ואם אתם לא נמצאים בארה"ב כדי לוודא שלא מדובר בחתול בשק, כדאי להיזהר). אתרים אחרים יספקו לכם מידע אודות שכר הדירה הממוצע ביחס לכל סוג נכס, לגבי המדרג הסוציו-אקונומי, רמת מערכת החינוך (פקטור מכריע עבור אמריקאים רבים כך שאיכות גבוהה פירושה יותר אפשרויות להשכיר את הנכס כך שיהיה לכם קל יותר למצוא שוכרים איכותיים).

לפני הזמנת  טיסות לארצות הברית תוכלו גם ללמוד אודות שיעורי המיסוי בכל מדינה, שכן גם פרמטר זה משפיע במידה ניכרת על כדאיות ההשקעה. מומלץ גם להתייעץ עם רואה חשבון או מומחה מס בעלי ניסיון ספציפי בהשקעות בארצות הברית, גם כדי לחשב את התשואה הצפויה באופן מדויק וגם כדי להימנע מתשלום מסים גבוהים מדי שלא לצורך (גם בארץ וגם בארה"ב).

מתי חשוב לטוס לארצות הברית כדי להשקיע בנדל"ן?

קניית בית, דירה או משרד בארצות הברית מבלי לראות אותו בעצמכם עלולה להתגלות כטעות, אלא אם כן ישנו גורם מקצועי שנמצא בארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות ושאתם סומכים עליו בעיניים עצומות. באופן דומה גם השכרת נכס ללא אינטראקציה פנים-אל-פנים עם השוכרים עלולה לעלות לנו ביוקר – שוב, אלא אם כן ישנו גורם מקצועי שנמצא בשטח ועושה זאת עבורכם (ואתם יודעים שניתן לתת בו אמון מלא).

דרך נוספת לחסוך את הצורך בחיפוש טיסות לארצות הברית (אלא אם כן אתם רוצים לטייל במדינה המרשימה) היא לבצע את ההשקעה באמצעות קרן נדל"ן שזהו תחום התמחותה.

 

לכתבה הקודמת
לכתבה הבאה