הקשר בין אנגלית עסקית להשקעות נדל"ן

28.05.2018// מאת:

נדל"ן בארצות הברית הפך לאחד מאפיקי ההשקעה המבוקשים ביותר, בעיקר לנוכח שלל סיפורי ההצלחה בתחום והישראלים הרבים שכבר זכו בתשואות גבוהות עבור השקעה שכזו. לצד הפוטנציאל הרב של השקעות נדל"ן בארה"ב, כדאי לזכור שמדובר במהלך שמחייב בקיאות, חושים חדים וכן מיומנויות נוספות. בפרט שואלים את עצמם לא מעט ישראלים ששוקלים אם להצטרף למגמה ולחפש נכסים מניבים ברחבי ארצות הברית האם עליהם לשלוט היטב בשפה האנגלית.

לשלוט באנגלית כדי להבין את המהות של כל עסקה

בקיאות בשפה האנגלית היא יתרון משמעותי באופן כללי בעולם כיום. הגלובליזציה, והעובדה שהשפה האנגלית היא זו שנעשה בה השימוש הנרחב ביותר בכל רחבי העולם ובמגוון רחב מאוד של תחומים (עסקים, תרבות, רפואה, מדע, ספורט ועוד ועוד), הופכים את השליטה בשפה למיומנות כמעט בסיסית, בדיוק כמו ידיעת קרוא וכתוב.

בהקשר זה חשוב לציין כי ישנם סוגים שונים של אנגלית: כך למשל עבור סטודנטים שמעוניינים ללמוד במוסד לימודים מוביל מעבר לים כדאי לרכוש אנגלית אקדמאית, ועוד קודם לכן להתכונן למבחנים השונים שיש לעבור בדרך ללימודי תואר ראשון או שני בחו"ל (אמי"ר, אמיר"ם, TOEFL וכו'). עבור אנשי עסקים שמבקשים לנצל הזדמנויות שונות ברחבי העולם ההמלצה היא ללמוד אנגלית עסקית, כלומר אנגלית עם אוריינטציה והתמקדות במלים וביטויים שנעשה בהם שימוש נרחב במסגרת אינטראקציות עסקיות (ואשר מן הסתם אינם בהכרח רלוונטיים עבור הציבור הרחב).

כשהמטרה היא השקעות נדל"ן בארצות הברית, ישנם מקרים שבהם אנגלית כללית ברמה גבוהה מספקת את הבקיאות הנדרשת כדי לאתר את הנכסים הטובים ביותר ולהוציא לפועל את העסקאות המיטביות, וישנם גם מקרים שבהם מומלצת האופציה של לימודי אנגלית עסקית לטובת שליטה מוחלטת בז'רגון ספציפי – הבחירה היא בהתאם לאופי ההשקעות הספציפי של כל אדם.

מיומנויות חשובות נוספות כדי להשקיע בחוכמה בנדל"ן בארה"ב

בנוסף לשליטה באנגלית – בין אם כללית ובין אם אנגלית עסקית – שנדרשת בין השאר כדי להתעמק בנעשה בשווקי הנדל"ן השונים ברחבי ארצות הברית ולהבין באיזה מהם כדאי להשקיע בכל נקודת זמן, וכן על-מנת להבין את ההסכמים עליהם חותמים ולקחת בחשבון גם שיקולי מיסוי באופן מושכל ועל סמך קריאת חומרים רלוונטיים, ישנן עוד מיומנויות חשובות בדרך לתשואה הגבוהה ביותר האפשרית.

מיומנות אחת היא ניהול סיכונים: כל השקעה היא מצד אחד סיכוי גבוה, אך מצד שני גם סיכון שיש לקחת אותו בחשבון. התנהלות לא זהירה שמתעלמת מהעובדה שבכל תחום השקעות, כולל נדל"ן בארה"ב, ישנם גם חתולים בשק, עלולה להוביל למפח נפש של ממש. מיומנות נוספת היא נחישות ויכולת הוצאה לפועל – לעתים אנחנו נתקלים בהזדמנויות אטרקטיביות במיוחד לנכסים מניבים ולנחת רבה, אבל מתמהמהים, בין אם עקב צורך לבצע בדיקות מרובות ובין אם בשל חששות כאלה ואחרים. מי שלא מצויד ביכולת להוציא לפועל תוכניות ולממש הזדמנויות, יגלה כי הוא השקיע זמן רב אבל לא הגיע לשום נכס ועל כן גם לא לשום רווח.

מיומנות נוספת היא הבחנה בין עיקר לטפל: כשבוחנים את המצב בשוק נדל"ן כזה או אחר, מגיעים לשפע רב של נתונים, חלקם רלוונטיים ואחרים פחות. חשוב מאוד לייחס לכל נתון את המשקל הנכון עבורו, לא להתלהב יתר על המידה מנתונים חיוביים שהשפעתם על התשואה הצפויה אינה גבוהה ובאופן דומה לא לסגת עקב נתון שלילי שממילא אינו מאוד רלוונטי עבור פוטנציאל הרווחים שלנו – שכאמור הינו גבוה מאוד כשמשקיעים בנדל"ן בארצות הברית.

לכתבה הקודמת
לכתבה הבאה