רכישת בתי נופש בחו"ל

15.03.2015// מאת: HAP JOURNAL

כיצד יכול בית נופש להיות השקעה טובה? ובכן, קודם כול יש להבדיל בין שני סוגים של השקעות:

  • כאשר אתם רוכשים בית נופש ומרוויחים מההשכרה שלו.
  • כאשר אתם רוכשים נכס, מחזיקים בו במשך זמן מסוים, ולאחר מכן זוכים ברווח הון מהמכירה שלו.

כמובן ששני סוגים אלה אינם סותרים זה את זה, כיוון שאתם יכולים להרוויח גם מהשכרת הנכס שלכם, ולאחר מכן גם ממכירתו.

לבחור היכן להשקיע

 

השקעות נדלן בדירות נופש

 

מי שמבקש לרכוש לעצמו בית נופש חופשי לרכוש בית נופש בכול מקום שהוא רוצה. אבל מי שרוכש בית נופש למטרת השקעה, חייב להקריב חלק מחופש הבחירה ולבחור, מצד אחד, ביעד שבו ירצה לבלות את חופשותיו, ומצד שני, במקום שיהיה חזק מבחינת שוק ההשכרה. למרבה השמחה, כצפוי, בדרך כלל שני אלה הולכים בלאו הכי יד ביד.

אבל זה עדיין לא הכול. אם אתם רוצים לרכוש נכס כדי שתוכלו להרוויח ולהחזיר לכם חלק מהכסף, די לכם בדברים שנאמרו לעיל. אבל, אם אתם מחפשים השקעה טובה, אתם צריכים לשקול בזהירות את מיקום בית הנופש. אתם צריכים למצוא יעד שבו תוכלו לקנות במחיר מספיק זול, כדי להרוויח תשואת השכרה ניכרת לאחר כול ההוצאות שלכם. אתם זקוקים לתפוסה גבוהה ולמחירי שכירות גבוהים בהשוואה לעלויות שלכם. כלומר, חשוב להעריך את פוטנציאל ההשכרה האמתי של הנכס. למשל, ערים גדולות, חופים והרים נוטים להיות יעדים נחשקים מאוד והם גם מבטיחים הכנסות נאות מדמי השכירות.

לבחור במה להשקיע

 

כמובן שלא קל למצואמיקום שבו הנכס הוא זול, דמי השכירות גבוהים, וגם תיהנו לבלות בו את החופשות שלכם. אבל היום, יש הרבה נכסים בחו"ל שמציעים תשואות השכרה מובטחות שכוללות גם את השימוש האישי.

למשל, לדירות שכורות יש בדרך כלל תשואות טובות מאוד במיקום מסוים, אבל לעיתים קרובות לווילות יש אפשרויות השכרה גדולות יותר. הווילה תאפשר לכם להשיג תפוסה טובה יותר והנכס יוכל לתת לכם גמישות רבה יותר במידה שאתם דואגים לשימוש האישי שלכם. דברים אלה נכונים יותר ויותר ככול שמשפחות מפסיקות לרכוש חבילות נופש שמציעות חברות הנסיעות ומתחילות לארגן את חבילת הנופש שלהם בעצמם באופן עצמאי.

יעדי הנופש הפופולריים ביותר בארה"ב

תעשיית השכרת בתי הנופש משגשגת ומתפתחת מאוד בשנים האחרונות ומאפשרת למטיילים לחוות יעדים חדשים בדרכים ייחודיות, כולל חופשה בבתי נופש.

למי שמעוניין להשקיע בבית נופש להשכרה, זה עשוי להיות הזמן הנכון לעשות זאת. על פי האיגוד הלאומי של המתווכים בארה"ב, קיימת עלייה בביקוש מדי שנה מ-2013, ושנת 2015 עשויה להיות השנה שבה בתי נופש יימכרו במחיר גבוה במיוחד.

האתרים הפופולריים ביותר בארה"ב הם ניו יורק, סאן פרנסיסקו, ניו אורלינס, סאן דיאגו, סיאטל, שיקגו, קייפ קורל ועוד.

בניו יורק – הכרך ללא הפסקה – מחיר ממוצע של בית הוא 1,175,000 דולרים ודמי השכרה נעים מ-35$ לילה ועד ל-7,000 דולרים ללילה. ניו יורק – שמאופיינת כמקום אנרגטי ללא תחרות ומספר עצום של אטרקציות, מפסל החירות דרך המוזיאון לאומנות, המטרופוליטן  – שואבת אליה מבקרים מקרוב ומרחוק. ניו יורק היא ביתם של מוזיאונים בעלי שם עולמי, גלריות, מסעדות, תיאטרון וקניות – התפוח הגדול אכן מציע משהו לכול אחד. לכן, כשיש כול כך הרבה מה לעשות ולראות, התיירים ממשיכים וימשיכו גם בעתיד לנהור לעיר, ולחפש בתי נופש שבהם יוכלו להתגורר בימי החופשה שלהם.

הכתבה באדיבות דיזנהאוז – כל החופש שבעולם

לכתבה הקודמת
לכתבה הבאה