המדריך להשקעות נדל"ן בארה"ב – כדאי לקחת בחשבון

10.01.2016// מאת:

רכישת נדלן בארהב לצורך השקעה הפכה לאחת האופציות היותר אטרקטיביות, ובהתאם גם היותר נחשקות, בשנים האחרונות. הסיבות העיקריות לכך הן חולשתו המתמשכת של שוק ההון בישראל (כך שיותר אנשים שמחפשים אפיקי השקעה מתגמלים עוברים אל שוק הנדלן להשקעה), רמת המחירים הגבוהה מאוד של הנכסים בארץ (כך שהתשואה עליהם כבר אינה משתלמת כבעבר, דבר שבאופן טבעי מגדיל את האטרקטיביות של השקעות נדלן בחו"ל) וגם משבר הנדלן הגדול שפקד את ארהב ב-2007. גם כיום, על אף שחלפו כבר כמה שנים טובות מאז, מחירי הבתים בארהב עדיין נמוכים יחסית – במהלך המשבר הם צנחו בעשרות אחוזים וגם אם מאז ניכרת התאוששות של ממש בשוק הנדלן בארהב הרי שעדיין מדובר בהזדמנויות אטרקטיביות באמת. על מנת לזהות את אותם נכסים מניבים ולא ליפול למהמורות שונות מומלץ לקרוא את המדריך להשקעות נדלן בארהב.

בית פרטי או דירה בקומפלקס?

באופן טבעי המדריך להשקעות נדלן בארהב נפתח בסוגיה הראשונה שבה יש לקבל החלטה – האם רוכשים בית פרטי או שמא דירה באחד מאותם קומפלקסי דירות (לעתים צנועים ובהם מספר מצומצם של דירות ולעתים קונדומיניום ענקי שעשוי להכיל גם מאות יחידות דיור).

היתרון הבולט של האופציה השנייה הוא המחיר הנמוך יותר, ברוב המקרים. בנוסף – שוב, בדרך כלל – קל יותר להשכיר דירה בקומפלקס, ובפרט אם הוא ממוקם בעיר אטרקטיבית.

היתרון המרכזי של האופציה הראשונה הוא היעדר התלות בחברת הניהול שאמונה על ניהול הקומפלקס ובתקנון הבניין המשותף. יחד עם זאת עבור משקיע ישראלי שרוכש דירה בארהב למטרת השקעה קיומה של חברת ניהול הוא לא בהכרח חיסרון שכן זו חוסכת לו את הטרחה הכרוכה בתחזוקה השוטפת של הנכס. כך או כך בתים פרטיים, ברוב המקרים, נהנים גם מעלייה מהירה יותר של ערכם ובפרט אם נבחרו בחוכמה.

משכנתא

בחלק גדול מהמקרים מעוניינים המשקיעים לקחת משכנתא בארהב על מנת לממן את הרכישה – כדאי לדעת שקל יותר לקבל משכנתא עבור בית פרטי מאשר עבור דירה בקונדומיניום.

חברת LLC

ברוב המקרים המשקיעים הזרים בנדלן אמריקאי עושים זאת באמצעות חברה בערבון מוגבל הנקראת גם LLC (ראשי תיבות של Limited Liability Company).

הקמת חברה שכזו הינה תהליך פשוט, והיא מקנה למשקיע יתרונות משמעותיים ובראשם הגנה משפטית במקרים של חובות או תביעות וכן שיעור מס מופחת על רווחים ממכירת הנכס בעתיד.

מצב השכירות באזור

באופן טבעי מצב השכירות באזור בו ממוקם הנכס בו אתם מתעניינים מהווה את אחד הסעיפים החשובים של המדריך להשקעות נדלן בארהב – שהרי ישנם שלל בתים למכירה בארצות הברית ומן הסתם כדאי לבחור בזה שיהיה קל להשכירו ועבור דמי שכירות גבוהים ככל האפשר.

על מנת לקבל תמונת מצב עדכנית בנוגע למצב השכירות באזורים השונים של ארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות ניתן להיעזר באתרי אינטרנט שונים וכן באנשי מקצוע בתחום השקעות נדלן בארהב.

בחינה פיזית של הנכס

בדיקה מדוקדקת של הנכס אותו אתם רוצים לרכוש עולה כמה מאות דולרים ועשויה לחסוך סכומי עתק אותם תידרשו להשקיע בשיפוצים במידה ויתגלו בנכס ליקויים שאותם לא יכולתם לראות בעת הרכישה – אל תוותרו על בדק בית יסודי!

מיסים

היבט חשוב נוסף אותו יש לבחון לפני שמשקיעים בדירה או בית בארהב הוא המיסוי. בכל מדינה ישנן מדרגות מס אחרות, ובנוסף יש לשתף גם את רשויות המס בארץ ברווחים מהשכירות וממכירת הנכס בעתיד.

כדאי להיעזר ברואה חשבון בעל ניסיון בתחום על מנת שלא לשלם מיסים מיותרים שלא לצורך.

המדריך להשקעות נדלן בארהב – הפן המשפטי

רכישת דירות להשקעה מחייבת לא רק ידע בעולם הנדלן אלא גם התמצאות בתחום המשפט. בהתאם מומלץ בחום לשכור את שירותיו של עורך דין בעל ניסיון בתחום הנדלן בארהב על מנת שזה ילווה את התהליך ויבטיח את זכויותיכם.

לכתבה הקודמת
לכתבה הבאה