קרנות השקעה פרטיות – יתרונות של קרן השקעה פרטית

08.12.2014// מאת: HAP JOURNAL

קרנות השקעה פרטיותקרנות השקעה פרטיות הן קונספט שנולד לפני כחצי מאה בארצות הברית, מולדתם של רוב הרעיונות הבולטים בתחומי הכלכלה, העסקים והיזמות – וממנה התפשטו אל מדינות מפותחות רבות אחרות ובכללן ישראל. קרן השקעה שכזו עשויה לפעול בתחום מסוים מתוך מבחר רחב של אפשרויות – היי טק זו אחת הדוגמאות הבולטות, וישנן עוד רבות אחרות – ועשויה להתפרש על פני מספר תחומים. בשנים האחרונות זרח כוכבן של קרנות ההשקעה בנדלן וזאת לנוכח האטרקטיביות הרבה של שווקי הנדלן ברחבי העולם.

הערך המוסף של קרן השקעות פרטית בנדלן

קרנות השקעה הנמצאות בבעלות פרטית ומתמחות בענפים השונים של תחום הנדלן מציעות למשקיעים דרכן הזדמנויות אטרקטיביות במיוחד וערך מוסף של ממש:

ראשית, הן מאפשרות למשקיעים הקטנים והבינוניים ליהנות מהתשואות הנאות שמציע שוק הנדלן, או ליתר דיוק שווקי הנדלן השונים ברחבי העולם (שכן קרנות רבות בתחום זה לא מגבילות עצמן לתחומי מדינות ישראל אלא מתווכות בין המשקיעים לבין הזדמנויות נדלן בארהב, למשל, או במקומות משתלמים אחרים ברחבי העולם).

באופן טבעי סכום המינימום משתנה בין קרן השקעות אחת לשנייה, אולם ככלל ניתן להצטרף כחברים בקרנות ההשקעה הפרטיות בתחום הנדלן גם עם סכומים צנועים יחסית – החל מ- 50,000 או 100,000 ש"ח בדרך כלל – כך שגם אם אין באמתחתכם סכום גבוה דיו כדי לרכוש דירה להשקעה או נדלן מסחרי על מנת להשכירו וליהנות מעליית ערך פלוס תזרים מזומנים קבוע, עדיין תוכלו להשקיע בנדלן.

יתרון חשוב שני של קרנות השקעה פרטיות הוא המחויבות המלאה למשקיעים בהן, שהרי בלעדיהם אין לאף קרן זכות קיום. מסיבה זו מושקעים משאבים רבים – ידע, זמן וכסף – כדי לאתר את הפרויקטים הרווחיים ביותר ואת העסקאות המשתלמות ביותר.

כמובן שאין פירוש הדבר כי כל הקרנות באשר הן אכן יספקו לכם נתיב אל נכסים מניבים. לשם כך חשוב מאוד לבחור בקפידה את קרן ההשקעות שדרכה תשקיעו את כספכם. בפרט רצוי לא להסתפק בתשואות שנתיות אותן מציגה כל קרן לראווה (שכן היא יכולה להציג תקופות בהן התשואה הממוצעת שהשיגה הייתה גבוהה יחסית ולטשטש פרקי זמן בהם ההישגים היו צנועים יותר), ולדרוש פירוט נרחב: למשל אילו פרויקטים הניבו אילו תשואות וכו'.

קרנות השקעה פרטיות מתמחות

חלק בלתי מבוטל מקרנות ההשקעה הפרטיות העוסקות בנדלן מתמחות בתחום ספציפי ורוכשות ידע יקר ערך בתחום זה כמו ניסיון – ושני אלה, הידע והניסיון, עשויים להיות שווים לכם כסף רב.

דוגמה אחת לקרנות מעין אלה היא קרנות המתמחות בפרויקטי תמ"א 38. מדינת ישראל, על מנת להפחית את הנזקים הפוטנציאליים מרעידת אדמה אפשרית (שכידוע סבירותה באזורנו הינה בלתי מבוטלת), מציעה הקלות רבות לבעלי דירות בבניינים ישנים וליזמים שיחזקו את אותם בניינים ובתמורה יזכו לאחוזי בנייה משמעותיים – אולם פרויקטים בעלי פוטנציאל רווחיות גבוה לא יוצאים לפועל עקב היעדר מימון, בעיקר בשל מגבלות שונות המוטלות על הבנקים שהם המממן העיקרי בתחום הנדלן. קרנות השקעה פרטיות שמתמחות בתמ"א 38 מעניקות את הכסף הדרוש ליזמים על מנת להתניע את הפרויקטים – ומבטיחות כי המשקיעים בהן ייהנו מקדימות בקבלת הרווחים לאחר שהפרויקט מושלם.

קרנות השקעה פרטיות אחרות מתמקדות בבנייני בוטיק, ואופציה אחרת, משתלמת במיוחד, היא קרנות המבצעות השקעות נדלן בחול – שכן שוק הנדלן בחו"ל מכיל בתוכו אפשרויות בלתי מוגבלות ומציע הזדמנויות אטרקטיביות ביותר ועם הידע והניסיון של קרן ההשקעות ניתן להגיע לנכסים מניבים במיוחד.

לכתבה הקודמת
לכתבה הבאה