רכישת נדל"ן חכמה ובטוחה

07.06.2015// מאת: HAP JOURNAL

אנשים רבים מחפשים את הדרך הנכונה והבטוחה לעשות את המכה, להרוויח סכום כסף גדול בזמן קצר ולפרוש לחיים של הנאה ורביצה בחוף הים. זה חלום שנשמע מתוק עבור רבים מאיתנו, אך יש אנשים שהופכים את החלום הזה למציאות באופן יומיומי, על ידי בחירת אפיקי השקעה נכונים. יש אנשים שבוחרים לעשות זאת דרך השקעה בבורסה, אחרים עוסקים במסחר בינלאומי בסחורות גולמיות ומסחר במט"ח ואחרים עושים זאת דרך השקעות נדל"ן, אחד מהתחומים המניבים והבטוחים ביותר הוא תחום הנדל"ן, אך על מנת לבצע החלטה שתגרור רווחים לאורך זמן יש לבצע רכישת נדלן חכמה ולא רכישה פזיזה שאינה מובילה לשום מקום.

בחירת מיקום ההשקעה ופיזור ההשקעה

כאשר אתם בוחרים את המיקום שלכם לביצוע רכישת נדלן חכמה, תצטרכו לבחור מבין עשרות, אם לא מאות ערים ומיקומים אפשריים. השקעות נדלן בארה"ב אינן כמו השקעות נדלן בגרמניה או בצרפת, לכל מדינה יש חוקים משלה והתנהגות שוק אופיינית משלה. בחירת העיר והארץ בה תרכשו את הנכס הבא שלכם שיניב עבורכם רווחים יפים היא מטלה לא פשוטה, שיכולה להלחיץ גם משקיעים ויודעי דבר, ולכן כדאי להתמקד בכמה אפיקי השקעה בודדים, מאשר לבחור בכל פעם את האפיק הבא שיוביל אתכם אל הניצחון. זה נכון מצד אחד שפיזור השקעות הוא גם פיזור סיכונים, אך הוא בהחלט מקשה על ניהול תיק ההשקעות, במקרים בהם מדובר בניהול של רכישות מרובות בשווקים שונים.

הגדרת מטרת ההשקעה

מטרת ההשקעה היא זו שמובילה אותנו לאורך כל הדרך, משלב הבירורים הראשוניים, דרך חתימת החוזה, ועד לגריפת הרווחים המתקבלים כתוצאה מההשקעה שביצענו. יזמות נדלן היא תחום המחייב חשיבה אסטרטגית ארוכת טווח, מכיוון שרווחים אמיתיים שנובעים מכל רכישת נדלן חכמה המתבצעת בצורה מושכלת, מתקבלים לאורך זמן ולא באופן מידי. גורמי הרווח העיקריים בשוק זה סובבים סביב תשואה הנובעת מהבדלי ריביות, השכרת נכסים, עליה של המדד ושל הערך הממשי של הבית עצמו במקרים של מכירת נכס לאחר עליית ערך משמעותית. בכל מקרה, אסור לשכוח שמדובר בדרך כלל ברכישה משמעותית שעולה כסף רב, ולכן החזר ההשקעה נאסף עם השנים ולא בבת אחת. עם זאת, ישנם מקרים בהם תנודות חזקות של השוק גורמים לעליית ערך רבה של נכסי דלא ניידי, אך מקרים אלה הם בודדים וכמעט בלתי ניתנים לחיזוי. החשיבה האסטרטגית המלווה רכישת נדלן חכמה תקבע את אפיקי ההשקעה הרלוונטיים עבורינו. יש הבדל גדול מאוד בין רכישת דירה למטרות השכרת הנכס, לבין רכישה של נדל"ן למטרת מכירה בשלב מאוחר יותר לאחר עליית ערך משמעותית.

גם אם אין לכם את כל הסכום, זה לא אבוד

אם אתם מחפשים את הדרך המהירה והקלה ביותר לעשות כסף, בדרך כלל הון ראשוני נותן את ההאצה הנדרשת. גם אם אין לכם הון ראשוני שמאפשר רכישה של נדלן למטרות השקעה, קרנות השקעה פרטיות מחפשות אפשרויות בהן יוכלו לבצע רכישת נדלן חכמה בשיתוף פעולה עם משקיעים נוספים או עם אנשים שמעוניינים לנהל את הנכס לאורך זמן במטרה לצבור את התשואה הנדרשת להפוך את הנכס לנכס מניב בצורה שווה ומשתלמת למשקיעים. כמו בכל תחום אחר של השקעה, גם יכולות ניהול וניסיון מעשי הם נכסים מבחינת המשקיע, נכסים שיכולים להביא לכם את החלק הנדרש לכם ליצירת שותפות עם גורם בעל הון המאפשר השקעה משותפת וגריפת רווחים לאורך זמן כתוצאה מביצוע רכישת נדלן חכמה.

לכתבה הקודמת
לכתבה הבאה