עובדות שלא ידעתם על רכישת נדל"ן בחו"ל

16.02.2016// מאת: HAP JOURNAL

רכישת נדלן בחול הפכה לאחד מנושאי השיחה הנפוצים ביותר כיום, ולא רק לנושא שיחה מעניין אלא גם לאפיק השקעה שיותר ויותר ישראלים בוחנים אותו ברצינות ובמקרים רבים מממשים את האופציה. היעדים רבים ומגוונים, ובין הבולטים שבהם ניתן לציין את ברלין שמושכת אליה המון תשומת לב בזכות תנופת ההתפתחות שלה והיותה עיר כיפית ורבת פנים באופן כללי, מדינות מזרח אירופה בשל האמונה שעדיין ניתן למצוא שם הזדמנויות משתלמות וכמובן ארה"ב, ארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות שגם בתחום ההשקעה בנדלן מניבה אופציות שכדאי לבדוק.

למה חשוב להיות כל הזמן עם יד על הדופק של שוק הנדלן?

הדבר שהכי חשוב לדעת כשמתחילים להתעניין באופציה של רכישת נדלן בחול הוא ששווקי הנדלן הרלוונטיים הם מאוד דינמיים.

דוגמה טובה לכך היא הדירוג של חברת ייעוץ עולמית בשם PWC לגבי הערים האטרקטיביות ביותר באירופה להשקעה: ב-2014 למשל מינכן הייתה היעד הפופולרי ביותר למי שחיפש השקעות נדל"ן באירופה, ואילו שנה לאחר מכן, ב-2015, היא כלל לא דורגה ב-10 המקמות הראשונים בטבלה שיצרה חברת הייעוץ על סמך אינפורמציה מכ-500 אנשי מקצוע בתחום הנדלן ברחבי היבשת. דוגמה הפוכה היא מדריד שב-2014 דורגה רק במקום ה-19 ואילו ב-2015 כבר הגיעה למקום השלישי. ערים ששמרו על מיקום בצמרת היו ברלין, המבורג ודבלין, ואילו אתונה שב-2014 הייתה במקום ה-28 התברגה לחמישייה הראשונה. המסקנה: חשוב להיות כל הזמן עם יד על הדופק ולדעת בדיוק מה מתרחש בכל אחד משווקי הנדלן הרלוונטיים ברחבי העולם כדי לדעת איפה נמצאות ההזדמנויות המשתלמות באמת באותה נקודת זמן.

רכישת נדלן בחול – האם ניתן לקבל משכנתא?

עובדה חשובה נוספת בכל הקשור לקניית נדלן בחול למטרות השקעה היא שהאופציה הזו רלוונטית לא רק לאנשים אמידים – ולא בכדי כמעט כל אחד מכיר מישהו שכבר "קפץ למים" והשקיע בנכס מעבר לים (ואם עשה זאת באופן מושכל, מן הסתם הוא גם רווה לא מעט נחת מהמעשה).

דרך אחת שבה יכול גם מי שיש לו סכום של 50,000 ש"ח או 100,000 ש"ח ליהנות מהתשואות הנאות של השקעות נדלן ברחבי העולם היא באמצעות קרן המתמחה בתחום. קרנות אלה, שבדרך כלל מתמקדמות באזור ספציפי או שניים, מאגדות מספר משקיעים קטנים יחסית כדי לממן פרויקט – וכשזה מגיע לסיומו והדירות נמכרות מקבלים המשקיעים את כספם בתוספת רווח משמח.

דרך נוספת היא לקבל משכנתא בארץ עבור אותו נכס שנרכש בחול, וכך למנף סכום צנוע לטובת נכס יקר ערך ומניב במיוחד. למי שבוחר בדרך זו מומלץ להתייעץ עם רואה חשבון או איש מקצוע מנוסה בתחום הנדלן על מנת לקבל תמונה מלאה ומדויקת לגבי הרווחיות הצפויה לו וכדאיות ההשקעה בהתאם למשכנתא שמוצעת לו.

ניו יורק – השקעות של מיליארדי דולרים

האופציה המבוקשת ביותר בתחום של רכישת נדלן בחול היא ללא ספק ניו יורק. ראשית, מדובר בעיר המובילה בעולם מכל הבחינות ויש גם מימד של יוקרה בלהיות בעליו של נכס ניו יורקי או להיות שותף בפרויקט שנבנה באחד הרובעים של התפוח הגדול, ושנית, הפוטנציאל לרווחים הוא גבוה במיוחד.

בהתאם אין פלא כי בין השנים 2008 ל-2015 השקיעו ישראלים למעלה מ-4 מיליארדי דולרים בנדל"ן בניו יורק, ובנוסף גייסו חברות אמריקאיות הפועלות בתחום עוד קרוב ל-2 מיליארד דולר באמצעות אגרות חוב שנמכרו בישראל.

למעשה ב-2013 לבדה השקיעו ישראלים כ-1.3 מיליארד דולר בנדלן בניו יורק, סכום שהיווה כ-4% מכלל השקעות הנדלן בעיר, וגם כיום נדל"ן בארה"ב הוא אופציה קורצת עם פוטנציאל עצום.

לכתבה הקודמת
לכתבה הבאה