שנת 2018 התחילה, האם זהו הזמן הנכון לקנות נדל"ן בפלורידה?

13.03.2018// מאת:

בחמש השנים האחרונות כולנו נחשפנו למגמת הברורה שהתגבשה, ההשקעה בנדל"ן בחו"ל. כאשר בודקים את הנתונים, מגלים כי מרבית ההשקעות הופנו ועדיין מופנות לארצות הברית. רבים כבר קנו בתים להשקעה בארה"ב ורבים אחרים תוהים האם בנקודת הזמן הנוכחית זה עדיין כדאי. מכיוון שקיים קושי לנתח כמכלול אחד את כדאיות הרכישה לגבי כלל ארצות הברית, נבקש הפעם להתמקד באזור ספציפי – פלורידה. זהו אזור המעניין אחוז ניכר מהמשקיעים שמבקשים למצוא הזדמנויות להשקעת נדל"ן בפלורידה בראשית 2018. האם זהו הזמן הנכון ומה אומרות המגמות?

האם פספסנו את הרכבת?

אם נחזור כ-8 או 9 שנים לאחור, נמצא לפנינו מציאות שונה בתכלית. אילו היו הימים שבהם התפוצצה בועת הנדל"ן והמשכנתאות בשל העובדה כי מיטב הבנקים העניקו אשראי לכל דורש, בלי לעמוד על יכולת החזר. מצב כזה, גם בארצות הברית הגדולה וגם לא במדינות כמו פלורידה, לא יכול היה להימשך ואז נוצר המשבר.

המשבר הביא עימו לא רק כאוס אלא גם הזדמנות למביני דבר. אנשים שרכשו באותה העת נדל"ן בפלורידה קיבלו נכסים במחירי רצפה. כל נכס שניתן היה להניח עליו ידיים, והיו כאלה יותר מכפי שהיו רוכשים, נמכר במחיר מצחיק. כיום ברור כי השקעות נדל"ן בארה"ב היו הדבר הנכון ביותר אז, אך החשש שאחז בשווקים גרם לכך שהיו כאלה שהיססו. כיום, קשה למצוא מחירי הזדמנות שידמו למחירים של תקופת המשבר. האם משמעות הדברים היא שמי שלא קנה נכס איחר את הרכבת? אנו סבורים שהתשובה שלילית. גם בעת הנוכחית ניתן להשקיע ואפילו להצליח. אך הדבר מצריך נחישות וזהירות, סבלנות ומיקוד.

מגמה של עליה

את הטענה שעדיין משתלם מאוד לקנות נדל"ן בפלורידה לא נוכל להרשות להשאיר תלויה באוויר. העת הנוכחית מתאימה למשקיעים רציניים שאוספים נתונים ובודקים אפשרויות. אז מהם הנתונים לגבי פלורידה בחמש השנים האחרונות? לפני כחמש שנים הגיע נקודת השפל במחירי הנכסים. מאז, המגמה הברורה היא מגמה של עליית מחירים. בתקופה האחרונה ממשיכים הנכסים לעלות בקצב של כ-5 עד 10 אחוזים ומומחי נדל"ן אמריקניים מעריכים כי הקצב הזה צפוי להמשיך גם בשנה הקרובה. כמובן, זוהי תמונת המאקרו. תמונת העל מאותתת שפלורידה עדיין נחשבת למקום שכדאי להשקיע בו וכי מחירי הנכסים צפויים להמשיך לעלות. זאת בצד התשואה הנאה שצפויים בעלי הנכסים לקבל מהשכרה.

בוחרים נכסים בפינצטה

לפני שאתם ממהרים לרכוש נדל"ן בפלורידה עליכם לאסוף נתונים לגבי כמה וכמה נכסים. בדקו אזורים שונים בפלורידה, בדקו היבטים חשובים של מיסוי נדל"ן בארה"ב לפני שאתם קופצים למים. את הנכסים ראוי לבחור בפינצטה, כאשר אזורים מועדפים ששמם מוזכר בעיתונות הכלכלית ובסקירות הנדל"ן כוללים למשל את מיאמי, ג'קסונוויל, טמפה ואורלנדו. מילת המפתח, אם כן, היא – אפשר להצליח אבל צריך לפעול בזהירות. יש תמיד לבדוק מהו המחיר המבוקש של הנכס, ביחס לשכונה, ביחס לאזור. יש לבדוק מהו המדד הסוציואקונומי של התושבים באזור, מהם נתוני תעסוקה, הוצאות תחזוקה וכיוצא בזה.

קרן להשקעות בפלורידה

דרך מצוינת להצטרף ולהשקיע, תוך כדי הקטנת הסיכון היא להצטרף לקרן השקעות. מהי קרן להשקעות נדל"ן בפלורידה? מדובר בקרן שמאגדת קבוצה גדולה של משקיעים על מנת להשקיע יחד בפרויקטים בנדל"ן. הפרויקטים הללו עברו בדיקת נאותות והנהלת הקרן עצמה מצטרפת למשקיעים (מזרימה כסף ולא רק הבטחות). בצורה כזאת, ניתן להימנע מחיפוש אתר בית או דירה באופן עצמאי או באמצעות מתווך מקומי. ניתן לבקש את סקירת מנהלי הקרן לגבי הפרויקט שעל הפרק, שכולל הקמת נכס באזור מבוקש, עם נתוני תשואה חזויים.

לכתבה הקודמת
לכתבה הבאה