לאיזו קבוצת אוכלוסייה יתאימו השקעות נדל"ן בארה"ב?

27.02.2017// מאת: HAP JOURNAL

לא כל סוג של השקעה יתאים לכל אחד. יש אנשים שעבורם יתאים מאוד להשקיע בשוק ההון. אחרים יעדיפו השקעה בתוכניות חיסכון. קבוצה אחרת של משקיעים כוללת את אלה שרואים בנדלן את אפיק ההשקעה הרצוי להם ובפרט – השקעות נדלן בארה"ב. האם אתם מבקשים לדעת האם השקעות נדלן בארצות הברית תהינה מתאימות לכם? להלן נראה לאיזה קהל יעד השקעה כזאת תתאים כמו כפפה ליד.

השקעות נדלן בארה"ב – השקעה טובה במחיר נוח

כבר מזמן ברור שנכס בארצות הברית איננו מהווה נטל, איננו מהווה סיכון ואיננו דומה להשקעות ספקולנטיות מסוכנות. לפיכך, השקעות נדלן בארה"ב לא יתאימו בדרך כלל לאנשים שרוצים רווח פנומנלי מהיר, כפי שעשוי להתקבל אצל אלה שמשקיעים בבורסה, באופציות, מניות, שערי מט"ח (בתקופה של גאות, כמובן). השקעה בנכסים נחשבת להשקעה סולידית יחסית, ללא סיכון ניכר. זה נכון כמובן לאלה שעושים שיעורי בית, שלומדים את הנושא, שלא שמים את כספם בעסקאות שטיבן לא ברור.

עבור אלה שמבינים שאף השקעה לא באה בקלות, עבור אלה שמוכנים לחפש מידע ונתונים לגבי נדלן בארהב, עבור אלא שלא מחכים שתיפול עליהם מתנה משמיים – זהו קהל היעד. השקעה מסוג זה הינה השקעה טובה במחיר נוח. כמו שערן פולק מ-HAP אמר בראיון פעם, להשקעות נדל"ן בארה"ב יש פוטנציאל מאוד גבוה להיות רווחיות. ייחד עם זאת, הן דורשות לקיחת סיכונים, קבלת החלטות נבונה והתנהלות נכונה, כמו בכל תחום אחר.

לאילו קהלי יעד השקעות נדלן בארהב יכולים להתאים

מחפשי המציאות

כיום, מחירי נדלן בארצות הברית מאפשרים למצוא נכסים מצוינים, במחירים מצוינים. אך יש כאלה שלא מחפשים סתם כך, מחיר מצוין, אלא רוצים מציאה של ממש. זהו קהל יעד מסוג אחר שנושא עיניו לעבר נדלן בארצות הברית. איך פועלים מחפשי המציאות? קהל יעד זה יחפש נכסים שמצבם הנוכחי רעוע ביותר. אלה יהיו נכסים זולים מאוד, שבעליהם מבקשים להיפטר מהם. לעיתים יהיו אלה בעלי נכסים שלא עמדו בתשלומי המשכנתא ויש גם נכסים שמוצעים על ידי בנקים, נכסים שעוקלו. לאחר השבחה של נכסים כאלה, ניתן למכור אותם ברווח גדול. יש לשים לב שמשך החיים של השקעה מסוג זה קצר הרבה יותר מאשר המקובל בקרב המשקיע הסולידי. נכס למימוש לא נועד להוות מקור הכנסה פסיבי כי אם מקור לרווח הון יחסית מהיר.

המשקיעים בנכסים מסחריים

עוד קהל יעד שמחפש השקעות בנכסים אמריקניים מורכב מחובבי נדלן מסחרי. נכסים אלה, שהינם נכסים מניבים בדרך כלל, הינם נכסים יקרים יותר ביחד לנכסים המיועדים למגורים. לרוב, רכישה מוצלחת דורשת היכרות יותר מעמיקה עם מבנה המשק האמריקאי ועם פוטנציאל השכירות המסחרית באזורים השונים.

מחפשי השותפים ומפזרי סיכונים 

מרבית המשקיעים, רוכשי הנדלן, נרתעים מסיכונים ומעדיפים לקבל מעט פחות תשואה בתנאי שהסיכון יהיה הרבה יותר נמוך. רבים מהמשקיעים הללו יעדיפו לפזר סיכונים, כלומר לרכוש שני נכסים מוזלים במקום נכס אחד יקר או לחילופין – יעדיפו לרכוש נכס בשותפות עם משקיע נוסף.

עבור אלה שרוצים סיכון נמוך במיוחד ואפשרות לתשואה יפה ביותר, יש אפשרות נוספת. מדובר בקרן השקעות למשקיע נדלן. מהי בדיוק קרן זו? זוהי קרן השקעות פרטית שמתמחה בהשקעות בנכסים שונים באמריקה, לאחר תהליך מעמיק של בדיקת כדאיות. באופן מעניין, השקעה בדרך זו מהווה פתרון מעולה לחובבי ההשקעה הסולידית אך גם לאלה שרוצים תשואה משופרת. הכיצד זה משתלב ביחד? זאת מכיוון שקרנות השקעה רציניות מציעות פרופילים שונים של השקעה, עבור קהלי יעד שונים. ניתן להצטרף לפרויקט המורכב משותפים מעטים. ניתן להצטרף לפרויקט נדלן מסחרי. ניתן להצרף לפרויקט של בניית מבנה מגורים. אפשר להשקיע גם בכמה פרויקטים במקביל או להשקיע סכום יחסית נמוך, הרבה מתחת לעלות הנדרשת להשקעה בנכס שאותו קונים לבד.

לכתבה הקודמת
לכתבה הבאה