האם פרסום נדל"ן בחו"ל אפשרי?

03.03.2015// מאת: HAP JOURNAL

כל מי שמצליח לחסוך סכום כסף כזה או אחר ומחפש אפיק השקעה שיניב תשואה נאותה מגיע בסופו של דבר אל תחום הנדלן, שכן שם נמצאים אפיקי ההשקעה המתגמלים ביותר.

בתוך תחום זה מתבלט בשנים האחרונות הנדלן שמעבר לים: אם בישראל האמירו מחירי הדירות בצורה דרמטית במיוחד (עלייה של למעלה מ-50% תוך 7 שנים!) כך שמי שרוצה לרכוש דירה להשקעה או נדלן מסחרי שיניב תשואה נאה יתקשה עד מאוד למצוא נכס מתאים, ולא רק במרכז הארץ אגב אלא גם בפריפריה, הרי שבחול ישנן לא מעט הזדמנויות השקעה אטרקטיביות מאוד. הדוגמה הטובה ביותר היא כמובן ארצות הברית: גם את מדינת הענק פקד משבר נדלני חמור, שבדיעבד קיבל את השם "משבר הסאבפריים", והוא הוביל לצניחת מחירים ניכרת – עד כדי כך שגם כיום, כמה שנים אחרי, עדיין המחירים נמוכים למדי כך שהשקעות נדלן בארהב אפשריות גם למי שסכום הכסף הפנוי שבאמתחתו צנוע יחסית ובוודאי למי שמחפש תשואה של 8-9% לשנה ולפעמים אף מעבר לכך.

 

רכישת נכס – השלב הראשון בלבד בדרך לרווח מההשקעה

 

פרסום של נדל"ן בחו"ל

איתור ורכישת נדלן מניב הוא תהליך מורכב המחייב השקעת לא מעט משאבים (ולא רק כסף, כמובן), ובהתאם כל מי שמחפש נדלן להשקעה, ובמיוחד בחול, מתרכז בתהליך זה, אולם אסור לשכוח שזהו רק השלב הראשון הדרך לרווחים המיוחלים, שהרי לאחר קניית דירה, בית מגורים, משרד או כל נכס אחר יש להשכיר אותו על מנת להתחיל ליהנות מתזרים מזומנים קבוע.

מבחינה זו, למי שמסתפק בנדלן להשקעה בישראל יש יתרון, שכן קל לו יחסית לפרסם את הנכס – אבל גם פרסום נדלן בחול אינו משימה בלתי אפשרית, ולאור התשואה הגבוהה יותר של נדלן מעבר לים בהחלט כדאי להתעמק מעט בתחום זה.

 

עם משרד תיווך או בלי?

 

בתחום פרסום הנדלן בארץ מסתמנת מגמה מובהקת של מעבר מפרסום דרך משרדי תיווך לפרסום עצמי. מי שאחראי לכך הוא בעיקר האינטרנט, שהפך את פרסום המודעות המכריזות על דירה להשכרה או משרד להשכרה לפשוט, זול ויעיל.

כל אחד מכיר לוחות מרכזיים וגדולים בתחום הדירות להשכרה או הנדלן המסחרי להשכרה, וגם מי שרוצה לפנות לקהל יעד ממוקד (למשל מי שבאמתחתו משרד המיועד לעורכי דין בבניין ספציפי) ימצא בקלות יחסית אתרי אינטרנט רלוונטיים.

מכירת הנכס בעזרת פרסום נדלן בחול

כשמדובר בפרסום נדלן בחול, לעומת זאת, הידע של רובנו מצומצם יותר – ועל כן ישנה נטייה לפנות לעזרתם של מתווכים מקומיים, מה גם שמי שגר בישראל יתקשה להראות נכסים באירופה או בארהב לשוכרים פוטנציאליים.

באופן טבעי פרסום הנכס באמצעות סוכנות תיווך מחייב בחלק מהמקרים תשלום עמלה, אולם כאמור למי שינסה לפרסם נדלן בחול בכוחות עצמו צפויים קשיים בלתי מבוטלים והתהליך כולו יהיה בלתי יעיל.

פרסום נדלן בחול הופך מסובך יותר כשמדובר במכירת נכס: אם בשלב כלשהו בעל הנכס מאמין כי הוא מיצה את ההשקעה וכי במצב השוק הקיים הבחירה הטובה ביותר היא מכירת הנכס, או שלחילופין הוא זקוק לכסף נזיל, הרי שפרסום הנכס ואיתור רוכשים פוטנציאליים דרך סוכני נדלן שאותם הוא לא מכיר וקשה לו לגבש דיעה בנוגע לאמינותם עלול להוביל למצב שבו מחיר המכירה אינו המקסימלי שניתן לקבל.

אחד הפתרונות המקובלים ביותר הוא לבצע השקעות נדלן בארהב או בכל יעד אטרקטיבי אחר באמצעות קרן השקעות נדלן, כשכמובן עליה להתמחות באותה מדינה בה מעוניינים להשקיע: קרן שכזו מציעה ברוב המקרים ליווי צמוד לאורך כל הדרך ובפרט חוסכת מהמשקיעים את הצורך להתעמק בתחום של פרסום נדלן בחול.

לכתבה הקודמת
לכתבה הבאה