עורך דין קניית דירה במדינת ישראל

27.12.2018// מאת:

השוק הישראלי רווי בבניינים ודירות שנבנות בקצב מסחרר. בכל שנה מדובר על מאות דירות באלפי פרויקטים אשר מפוזרים ברחבי הארץ ואיתם מעורבים צדדים שרוכשים את הדירה וכאלה שמוכרים אותה. ישנם המון תהליכים בירוקרטים בכדי לבצע עסקה כזאת, ולכן מן הראוי שנוכחותו של גורם מקצועי ומנוסה בתחום תהיה שם. מעבר לכך, החוק מחייב עורך דין בנסיבות הללו.

על ידי השכרת שירותיו של עורך דין קניית דירה נהפכת לתהליך פשוט יותר עבור שני הגורמים המעורבים – המוכר והקונה. ישנם המון סוגים של מסמכים שיש לחתום עליהם ולהבין מה באמת כתוב בהם וחוסר ידע מקצועי עלול להוביל לטעויות עתידיות שעליהן נאלץ לשלם ביוקר.

כתוצאה מכך, מדינת ישראל מחייבת בחוק את חתימתו של עורך דין העוסק במקרקעין בכל עסקת נדל"ן אשר מתבצעת בכדי לוודא שהתהליך נעשה באופן חוקי, ללא תרמיות ובהבנה מלאה של שני הצדדים.

עורך דין קניית דירה או כל נכס אחר

בין אם מדובר על דירה אשר זוג צעיר מעוניין לרכוש ולהתחיל את חייהם המשותפים יחד, ובין אם יזם החליט לרכוש קרקע ופתח אותה לבניין מגורים או מרכז מסחרי, מעורבותו של עורך דין הינה הכרחית. ישנם מספר פעולות שעליו לבצע באופן מדויק ביותר, כגון בחינת טיב הנכס.

חשוב לוודא שהנכס אינו רשום כקרקע חקלאית ואם מדובר על רכישת דירה מאדם פרטי אחר חשוב לוודא שאין עיקולים או שעבודים על הכנס. מעבר לכך, על עורך הדין לבצע בדיקה מקיפה של מוכר הנכס ולוודא את מצבו הכלכלי ובחינת מקרי עבר בו מכר הקונה דירות. תהליך זה מצריך בדיקה בכדי להבין מי האדם שמוכר את הנכס ולוודא שלא מדובר בניסיון לתרמית.

דבר נוסף שחשוב לשים לב אליו, כאשר מוכרים או קונים נכס מסוים במדינת ישראל ישנם המון גופים ציבוריים ובירוקרטיים אשר דורשים מילוי טפסים רבים. מעבר לכך, גופים אלה גם דורשים תשלומי אגרות משתנות ואדם ללא ניסיון בתחום עלול למצוא את עצמו באמצע תהליך ארוך ומייגע. שירותיו של עורך דין קניית דירה תהפוך לתהליך פשוט הרבה יותר ונטול כאבי ראש.

ההשלכות של עסקה כושלת או לא חוקית

אומנם קצב הבניה בישראל אכן מאפשר רכישה של דירות בכל עת, אך חשוב לשים לב שישנם אנשים אשר ינסו לנצל את חוסר הידע שלכם ואף לנסות למכור לכם שטח או כל נכס אחר שאינו מאפשר בניה ומגורים. עסקה שאינה חוקית או אינה משתלמת עלולה לגרור עמה הפסדים כספיים עצומים, כמובן שפגיעה טראומטית בנפש ובמקרים קיצוניים כאשר מדובר על עסק או חברה, אתם עלולים לפשוט רגל.

לכן לא כדאי לקחת סיכון כאשר מדובר על עסקת נדל"ן. השכירו את שירותיו של עורך דין קניית דירה, שטח חקלאי או כל נכס אחר ובכך תוכלו להסיר את כל הדאגות שעל ליבכם.

לכתבה הקודמת
לכתבה הבאה