מיהו עורך הדין המתאים ביותר לעסקאות של השקעות נדל"ן בארה"ב?

24.01.2017// מאת: HAP JOURNAL

יש עורכי דין המתמחים בפלילים ויש כאלה שתחום המומחיות שלהם הינו המשפט האזרחי. יש כאלה שמתמחים בייצוג משפטי בכל הקשור לדיני משפחה ויש כאלה המתמחים בחוזים מסחריים. כל אחד מעורכי הדין הללו – כבודו במקומו מונח. אך הם, ללא ספק אינם הגורם המקצועי שיתאים לסייע לעסקאות של השקעות נדלן בארה"ב (ואפילו לא בארץ). אם אתם רוצים לבצע השקעות מסוג זה ללא דאגות, עליכם לדעת מיהו עורך דין המתאים לכך.

השקעות נדלן בארה"ב – אפשר גם כחברה

תהיה זו טעות להסתכל על אורך הדין שילווה השקעות נדלן בארה"ב כעל מי שאחראי אך ורק על חתימת החוזה מול בעל הנכס או עורך הדין מטעמו. תפקידו של עורך הדין יכול להיות משמעותי בשלב הרבה יותר מוקדם. כדאי לשכור את שירותיו של עורך דין המתמחה בביצוע השקעות אך מכיר גם את כל ההיבטים הקשורים למבנה הבעלות שיוגדר לצורך השקעה.

מדוע מבנה הבעלות חשוב כל כך לכל מי שרוצה לבצע השקעות נדלן בניו יורק, למשל? ומהו בכלל מבנה הבעלות האפשרי? לעומת רבים ממשקיעי הנדל"ן בארץ, שביצעו את הצעד הזה כאנשים פרטיים, בארצות הברית קל מאוד לבצע השקעה גם בתור חברה. מקובל מאוד שגם משקיעים קטנים, בעצה אחת עם אורך דין, יבחרו הגדרה משפטית מתאימה כגון LLC – Limited Liability Company. חברה מסוג זה איננה בדיוק חברה במובן המקובל של המילה, שכן חבות המס מזכירה מעין התאגדות של שותפות. היתרון של התאגדות כחברה מסוג זה טמון במעין מסך משפטי המפריד בין החברה לבין הבעלים. לא ניתן לתבוע את בעל החברה באופן ישיר וזה דומה למדי לחברה בע"מ המוכרת לנו בארץ.

עבור המתעניינים בביצוע רכישת נדלן בחול, עורך דין מתאים יהיה, אם כן, זה שמכיר את כל האפשרות להשלמת העסקה, ומה עדיף. מתי עדיפה החזקת הנכס באופן ישיר. מתי עדיף התאגדות כחברת LLC ומתי עדיפה צורת רישום בעלות אחרת.

מציאת עורך הדין מתאים לעסקאות השקעות נדלן בארה"ב

טיפול בחוזה ורישום בעלות

גם אם מוצאים הזדמנויות נדלן בארהב, אסור לחתום על חוזה להשלמת העסקה לפני שמתייעצים עם עורך דין מתאים. מלבד היכולת של עורך הדין לסייע בבחינת חוזה הרכישה, הוא חייב להיות גם בעל ידע ברישומי בעלות בארצות הברית. עורך הדין שבו נעזרים חייב להיות בעל ידע גם אודות חברות אמריקאיות שמבצעות רישומי נכסים בפועל ועליו לבדוק היטב שמי שמציג את עצמו כבעל הנכס הנוכחי הוא אכן הבעלים הרשום. עורכי דין המכירים את ענף הנדל"ן באמריקה אף ממליצים לבצע ביטוח ייחודי שמבטיח את הרוכש מפני טעויות שנעשו לגבי רישום הנכס.

עורך הדין המתאים לליווי יזמות נדלן צריך להיות מסוגל לבדוק היטב האם הנכסים שבהם מתעניינים מעוקלים או משועבדים. הוא חייב להיות בקיא בדרכים לשחרר שעבודים עוד לפני שמשלימים את חוזה הרכישה וחייב להיות לו מושג ברור לגבי ההבדלים בין סוגי הנכסים השונים והמשמעויות המשפטיות הנלוות לכל סוג וסוג.

חלק מעורכי הדין יודעים לזהות היטב ומראש את כל הסימנים לכך שמדובר בעסקה בעייתית או בעסקה מוצלחת. בנוסף, עורך הדין שכדאי לבחור בו יוכל לסייע בטיפול גם בכל הנושאים הקשורים לביטוח הנכס והתקשרות עם חברת ניהול. רק עורך דין שליווה כבר עסקאות מרובות של רכישת נדל"ן בארצות הברית ורק עורך דין הבקיא בחקיקה האמריקאית בנושא ומכיר את חבות המס והטיפול במשכנתא מקומית יוכל ללוות את המשקיעים באופן הנכון ועל הצד הטוב ביותר.

לכתבה הקודמת
לכתבה הבאה